VDD nosūtījis NEPLP informāciju saistībā ar “TV Rain”. Kas notiks ar tā licenci Latvijā? 55


Valsts drošības dienests (VDD) ir nosūtījis Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) dienesta rīcībā esošo informāciju un vērtējumu saistībā ar ar Krievijas neatkarīgo TV programmu “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”), apliecināja dienestā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Neticami, bet tava auto marka atklāj par tevi vairāk, nekā spēj iedomāties
Ukraina pazemo Putinu, pārkāpjot vienu “sarkano līniju” pēc otras
14 iecienīti produkti, kuru sastāvā ir vielas, kas var veicināt vēža veidošanos 3
Lasīt citas ziņas

VDD gan turpina informācijas pārbaudi saistībā ar televīzijas kanālā 1.decembrī demonstrētajā ziņu raidījumā “Šeit un tagad” paustajiem izteikumiem.

Jau ziņots, ka NEPLP otrdien, 6.decembrī, sanāks uz sēdi, lai vērtētu situāciju saistībā ar Krievijas neatkarīgo TV programmu “Doždj”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr Nacionālā apvienība (NA) pirmdien izplatījusi aicinājumu atbildīgajām iestādēm lemt par “Doždj” raidīšanas izbeigšanu no Latvijas teritorijas un par kanāla darbinieku izraidīšanu no valsts.

NEPLP ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu “Doždj”, kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Eksperti: Par aicinājumu atbalstīt Krievijas armiju “TV Rain” ir pamats atņemt licenci

Par aicinājumu atbalstīt Krievijas armiju Krievijas neatkarīgajai TV programmai “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”), ir pamats atņemt licenci, šādu viedokli Latvijas Televīzijas raidījumā “Šodienas jautājums” pauda Austrumeiropas politikas pētījumu centra pētnieks Mārcis Balodis un Drošības un stratēģiskās pētniecības centra direktors Toms Rostoks.

Balodis uzsvēra, ka Krievijas liberālajiem medijiem ir vērts atgādināt, ka viņi Latvijā ir laipni aicināti ar nosacījumu, ka viņi nekļūst par Kremļa ruporu, taču “TV Rain” žurnālista izteikumu esot pamats izvērtēt. Rostoks pauda nostāju, ka

“TV Rain” ir jāievēro tie noteikumi, kādi TV programmai ir noteikti darbam Latvijā. Ja ir fiksēts jau trešais pārkāpums, tad ir jābūt nopietnam izvērtējumam, vērtēja Rostoks.

Lieta ierosināta pēc 1.decembrī raidījumā “Zģes i seičas” (“Здесь и сейчас”/”Te un tagad”) izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar “ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē”.

Šis var kļūt par trešo būtisko “Doždj” pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā “Zģes i seičas” pavēstīja, ka

“Doždj” nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja “Doždj” 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par “mūsu armiju”. Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Reklāma
Reklāma

Neatkarīgais televīzijas kanāls “Doždj” darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par “viltus ziņām”. Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

“Doždj” 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.