Foto: Panthermedia/Scanpix/LETA

Viena partija vēlēšanu aģitācijai Rīgā varēs tērēt līdz 171 706 eiro 0

Viena partija 25.aprīlī paredzēto Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu aģitācijai varēs tērēt līdz 171 706 eiro, aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā 55
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim
Lasīt citas ziņas

Savukārt ar partijām nesaistīta persona priekšvēlēšanu aģitācijai drīkstēs iztērēt līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir no 25. februāra līdz 25.aprīlim.
CITI ŠOBRĪD LASA

LETA jau ziņoja, ka priekšvēlēšanu izdevumu apmēra formulā tiek ņemts vērā vēlētāju skaits iepriekšējās vēlēšanās, vidējā bruto darba samaksa un speciāls koeficients.

Neskatoties uz to, ka atsevišķas partijas jau iepriekš sākušas aģitāciju Rīgas domes vēlēšanām, līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar līdz šim izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu.

13.februārī Saeima galīgajā lasījumā kā steidzamu pieņēma Rīgas domes atlaišanas likumu. Tas paredz atlaist Rīgas domi un iecelt pagaidu administrāciju, kā arī nosaka, ka domes vēlēšanas notiek pirmajā sestdienā, kas iestājas pēc diviem mēnešiem pēc šā likuma spēkā stāšanās.

Partijām pirms vēlēšanām trīs darba dienu laikā būs jāiesniedz birojam paziņojumi par noslēgtajiem priekšvēlēšanu aģitācijas līgumiem un 30 dienas pēc vēlēšanām – vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijas. Priekšvēlēšanu aģitācijas izcenojumi ne vēlāk kā trīs darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas jāiesniedz KNAB un Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP).

Laika periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai.

Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.

Reklāma
Reklāma

Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.

Administratīvo resursu izlietošana vēlēšanām ir aizliegta.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.