Foto: Edijs Pālens/LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA
Elektromopēds “Ride Mobility”.

Viss vairs nebūs tik vienkārši! Pēc Imantas traģēdijas “Ride Mobility” ievieš jaunus drošības pasākumus 0

Koplietošanas “e-velosipēdu” operators “Ride Mobility” no pirmdienas ir ieviesis klientu vecuma verifikācijas rīkus, aģentūru LETA informēja “Ride Mobility” izpilddirektors Edgars Jākobsons.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Turiet ciet savu muti!” Veidemane, satraucoties par Maestro, iekuļas publiskā strīdā
Bijušais diplomāts: Savulaik līdzīgu kļūdu pieļāva Raimonds Pauls. Tautā mīlētais komponists nespēja pretoties lielas naudas vilinājumam 91
“Beidzot arī Latvijā tas ir noticis! Nē, garšo pēc plastmasas!” Vietējie gardēži pretrunīgi vērtē revolūciju veikalu plauktos
Lasīt citas ziņas

Turpmāk ikvienam lietotājam, kurš vēlēsies izmantot “Ride” pakalpojumu, būs jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase, ID karte, autovadītāja apliecība vai uzturēšanās atļauja.

Vienlaikus, lai pārliecinātos, ka persona ir sasniegusi 18 gadu vecumu, digitālā identifikācijas sistēma veiks personu apliecinošajā dokumentā redzamās fotogrāfijas un lietotāja reāllaika fotogrāfijas sejas salīdzināšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jākobsons aģentūrai LETA norādīja, ka vecuma verifikācijas rīku ieviešanas izmaksas lietotnē ir konfidenciāla informācija.

Viņš papildināja, ka līdz šim “Ride” noteikumi paredzēja, ka uzņēmuma transportlīdzekļus drīkst izmantot tikai personas, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, ko lietotājam vajadzēja apliecināt, noslēdzot pakalpojuma lietošanas līgumu. Uzņēmumā atzīmē, ka jaunā vecuma verifikācijas sistēma šo prasību kontrolēs stingrāk.

Tādējādi visiem lietotājiem no pirmdienas, reģistrējoties lietotnē, pirms pirmā brauciena būs jāveic vecuma verifikācija, uzrādot personas apliecinošu dokumentu un reāllaika fotogrāfiju. Savukārt esošajiem pakalpojuma lietotājiem vecuma verifikācija tiks veikta pirms nākamā brauciena.

Uzņēmumā uzsver, ka šis solis palīdzēs samazināt negadījumu risku un uzlabot kopējo braukšanas kultūru.

Jau ziņots, ka šogad 2. oktobrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēma apturēt koplietošanas “e-velosipēdu” operatora “Ride Mobility” sniegtos pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 2012. gadā dzimušo meiteņu nāves, ar “Ride Mobility” aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.

Tomēr “Ride Mobility” neapturēja darbību atbilstoši PTAC aicinājumam, tādēļ centrs piemēros administratīvo pārkāpumu sodu līdz 14 000 eiro apmērā. PTAC par sodu lems trešdien, 22. oktobrī.

Vienlaikus PTAC ir sācis visu lietotņu, kuras piedāvā koplietošanas skrejriteņus un citus mikromobilitātes rīkus, izvērtēšanu.

Reklāma
Reklāma

PTAC aicina visus patērētājus, īpaši jauniešus un viņu vecākus, atbildīgi lietot koplietošanas transporta līdzekļus, ievērojot pakalpojuma sniedzēju noteikumus un likumus. Tāpat PTAC atgādina, ka elektrisko skrejriteņu un citu mikromobilitātes rīku izmantošana bez atbilstošas sagatavotības un vecuma pārbaudes var radīt nopietnus riskus gan pašam lietotājam, gan apkārtējiem.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka SIA “Ride” reģistrēta 2019. gadā, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Jākobsonam. 2024. gadā “Ride” strādāja ar 1,156 miljonu eiro apgrozījumu un 236 246 eiro peļņu. Jēkobsons šogad Mārupes domes vēlēšanās kandidēja no “Jaunās vienotības” saraksta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.