Mobilā versija
+5.7°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
13. maijs, 2016
Drukāt

1906. gada 13. maijā

13maijs_Tilts_2

Pirms 110 gadiem, 1906. gada 13. maijā, “Rīgas Avīze” informēja: “Aleksandra tramvaja līnija tagad pagarināta par 300 saženiem (aptuveni 600 metru) pāri jaunbūvētam gaisa tiltam līdz “Feniksa” fabrikai.

Satiksme pa pagarināto gabalu iesākas šodien. Tālāk no “Feniksa” fabrikas līdz arkai “Aleksandra vārti”, kas atrodas 8. verstē no pilsētas uz Pēterburgas šosejas, tiek liktas tramvaju sliedes uz sliperiem, arī daļa no līnijas zemes darbiem jau gatava. Šis tramvaja līnijas gabals no “Feniksa” līdz arkai tiks gatavs ap 20. jūniju un Jāņa dienu atklās tur satiksmi.” 20. gadsimta sākumā tramvaja līnijas gals pie lielajām fabrikām – “Fenikss” (tagad RVR), “Unions” (VEF) un citām – faktiski nozīmēja arī pilsētas beigas, jo lielie fabriku korpusi tur bija pēdējās kapitālās būves. Aiz tām pavērās gluži laucinieciska ainava. Ziņā pieminētie “Aleksandra vārti” jau 1904. gadā bija pārvietoti no tagadējā VEF gaisa tilta vietas uz Šmerļa mežu. 1936. gadā arka atkal pārceļoja – šoreiz uz Viesturdārzu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+