Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
6. maijs, 2014
Drukāt

Dalailama: ja iepriekšējais bija vardarbības, tad šim ir jābūt dialoga gadsimtam (4)

Foto: LETAFoto: LETA

Nobela miera prēmijas laureāts un budistu garīgais līderis Dalailama XIV preses konferences laiikā viesnīcā "Radisson Blu Rīdzene Hotel".

Ja iepriekšējais bija vardarbības gadsimts, tad šim ir jābūt dialoga gadsimtam, un problēmas ir jārisina izrunājoties, šodien preses konferencē žurnālistiem sacīja Nobela miera prēmijas laureāts un budistu garīgais līderis Dalailama XIV.

Viņš uzsvēra, ka cilvēkiem ir jādiskutē par to, kā veidot mierīgāku gadsimtu un laimīgāku sabiedrību. “Iepriekšējo gadsimtu kļūda ir tā, ka tajos izmantots pārāk daudz spēka, pasaule ir piedzīvojusi Pirmo pasaules karu, Otro pasaules karu, Korejas karu, Vjetnamas karu utt. Domāju, 20.gadsimtā cilvēki reāli izjuta, ka ieroču spēks ir kas būtisks. Tagad – vairs ne. Tas ir efektīvs, bet nes dusmas un naidu, un tam pretī jāliek mīlestības spēks,” izteicās Dalailama.

Viņš norādīja, ka problēmas rada materiāli tendētā izglītības sistēma, kas ir sekulāra un nav orientēta uz vērtībām.

Savukārt uz žurnālistu jautājumiem par to, kā Latvijas iedzīvotājiem saglabāt mieru laikā, kad norisinās Krievijas agresija Ukrainā, Dalailama sacīja, ka tas jau ir politisks jautājums. “Man nav pilnas situācijas ainas, tālab ir grūti spriest par situāciju,” pauda Dalailama.

“Taču es vienmēr saku, ka vardarbība ir slikta metode, jo tā rosina dusmas un naidu. Piemēram, ja palūkojamies uz ASV politiku Irākā – sludinātt demokrātiju ir labi, taču metode, ar kādu tas tika darīts, ir kļūda. Vardarbības sekas vienmēr ir negatīvas,” izteicās budistu garīgais līderis.

Tāpat viņš norādīja, ka zina, ka Latvijā dzīvo daudz krievu, tāpēc līdzās pastāv divas valodas un kultūras. “Daudzviet pasaulē ir tā, ka vienā valstī sadzīvo divas dažādas tautas, valodas un kultūras, un nav nekādu problēmu sadzīvot,” sacīja Dalailama.

Kā ziņots, šonedēļ pēc Baltijas valstu budistu lūguma Dalailama viesojas Rīgā, lai sniegtu mācības par budisma filozofiju.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. ko tas vecis te vazājas? Atbildēt

    Viņš jau vairākkārt te ir bijis. Latvija neko nevar darīt tibetiešu labā, jeb varbūt viņam ir cita diena kārtība?

  2. atliek tikai pasmaidīt par šo divkosi. … tātad “Daudzviet pasaulē ir tā, ka vienā valstī sadzīvo divas dažādas tautas, valodas un kultūras, un nav nekādu problēmu sadzīvot” … nu ja, tad kāpēc Tibetā cilvēki sevi sadezina protestējot pret ķīniešu kultūru? … divkosis šis dalailama ir vislieākajā mērā! un par Latviju viņš ir aizmirsis, ka tā ir nacionāla valsts (tāpat kā Tibeta), bet nevis impērija, kur ideoloģija ir nomainījusi reliģiju, lai saturetu kopā ‘dažādās tautas’ … ārprāts, kāds divkosis ir šis dalailama! … :))))

  3. nav jau tur nekā slikta, uzzināt par citu kultūru. ..bet, parādiet man vienu likumu kura izveidošanas pamatā t.i. filosofijā būtu mahajānas budisms! :))) .. runāt jau var, bet sabiedrība ir organisms, kurai ir vajadzīga dzīvotspējīga forma t.i. likumi , atbildība, morāle … bet kā tos izveidot ar budisma filosofiju, ja jau tāds ‘es’ nemazam nepastāv :))) … jautājums budistiem: ja jau prāts (gars) un miesa nav atsevišķas realitātes, kājūs to sakāt (t.i. jau jau metafizisks ‘es’ nepastāv), tad paskaidrojiet: kas tas ir, kam ir lemts visu laiku pārdzimt, pamatojoties uz jūsu mācību ? ko? nevarat izskaidrot?!!? ha ha hahaa :)))) … Vai tiešām budisti nelieto piederības izteiksmi, piem: ‘mana miesa’ … un ja nevar atbildēt uz jautājumu “vai tā ir mana miesa? kas ir tās īpašnieks?” – tad budisms izvēlas mukt no šī jautājuma kā velns no krusta :))) … Tā ir budisma izteiktā nepatika pret metafiziku (arī mahajānā) … Protams, var jau sev iestāstīt, ka viss ir tikai sāpes, kuras ir jāārstē :))) … tādējādi šī mācība drīzāk izskatās pēc kropla putna, kuram ir tiki viens spārns … jo tas otrs , kas ir nepareizais (sāpes, tas kas palīdz saprast labo) – ir jāamputē …

  4. varbūt vienreiz pietiek? Atbildēt

    Dalalilama var runāt riņku riņkiem un ilgi, ilgi, bet kāds no tā labums? šis pasākums šķeļ Latvijas valsti, tulokjot pasākumu Latvijai svešā valodā? Jā, tā lūk tas ir! Dalailama braukā apkārt un runā par savas tautas ciešanām, bet tajā pašā laikā uzspļauj uz citu tautu un valsti.

Draugiem Facebook Twitter Google+