Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
4. februāris, 2013
Drukāt

Latvijā daudz neiepazītā

latvija5

Pēc vairāku gadu sastinguma vietējā tūrisma nozarē atkal vērojama ozitīva tendence –
arvien vairāk tiek novērtēts pašu piedāvājums. Sak, ja nav iespēju ceļot uz tālām zemēm, daudz interesanta varam atrast arī savās mājās.


 

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors 
Armands Slokenbergs uzsver, ka vietējās ceļošanas attīstība ir būtiska tūrisma nozares sastāvdaļa, no kuras var gaidīt vislielāko izaugsmi. Ārvalstu tirgos ir sasniegta nosacīta stabilitāte, un nav pamata cerēt, ka nozare tajos turpinās attīstīties tikpat strauji kā pēdējos gados. Kaut vai tāpēc, ka Eiropā, no kuras nāk visvairāk ārvalstu tūristu, joprojām valda ekonomiska neskaidrība, kas ceļošanu neveicina.

– Mēs nevaram mainīt situāciju Spānijā vai Itālijā, taču varam darīt visu, lai ietekmētu to, kas notiek mūsu valstī, – piebilst A. Slokenbergs.

Reģionālā tūrisma kāpums ir daļa no visas nozares izaugsmes, lai tā būtu ilgtspējīga un līdzsvarota. Turklāt novados tūrismam ir arī sociālā loma – tas piedalās bezdarba mazināšanā, dod papildu ienākumus lauksaimniecībai, tirdzniecībai, naktsmītnēm, veicina kultūras un dabas objektu saglabāšanu un aizsardzību, infrastruktūras izveidi vai sakārtošanu.

Jau pagājušā gada novembrī TAVA sāka vietējā tūrisma veicināšanas kampaņu „Atklāj Latviju no jauna!”, kas ilgs līdz šā gada rudenim. Tās mērķis ir aicināt mūsu valsts iedzīvotājus apsvērt ceļošanas iespējas Latvijā un atklāt sev vēl nezināmus tūrisma objektus un vietas, kā arī uz redzēto paraudzīties pa jaunam. Pēdējos gados ir noticis tik daudz pārmaiņu, ka ir pamats aicināt atklāt Latviju no jauna!

Vietējā tūrisma kampaņa ir ilgtermiņa projekts, kurā dominē emocionāls aicinājums ceļot. Taču, lai no vārdiem nonāktu pie darbiem, un labumu gūtu gan ceļotāji, gan komersanti, kuri piedāvā tūrisma un saistītos pakalpojumus, šopavasar kampaņa kļūs ekonomiskāka un komerciālāka. Tas nozīmē, ka pakalpojumu sniedzēji gatavo izdevīgus piedāvājumus, un tie kampaņas laikā tiks plašāk popularizēti.

Pašlaik mūsu iedzīvotāji vairāk apceļo Latviju aktīvajā vasaras tūrisma sezonā. Tādēļ viens no kampaņas „Atklāj Latviju no jauna!” mērķiem ir mainīt šo priekšstatu un parādīt tūrisma iespējas visa gada garumā – arī vēlā rudenī, ziemā un agrā pavasarī.

– Lielākais izaicinājums – panākt, lai cilvēki ceļotu biežāk un tūrismam netipiskajos gadalaikos, – neslēpj A. Slokenbergs. Viens no veidiem, kā neatkarīgi no gadalaika iepazīt Latviju, ir kulinārais tūrisms. Kad 2012. gadā TAVA rīkoja tūrisma produktu konkursu, daudzi dalībnieki tajā startēja tieši ar šādiem piedāvājumiem, un Kurzemes vīna tūres pat kļuva par uzvarētāju. Lai popularizētu šo tūrisma nišu gan pašā nozarē, gan plašā sabiedrībā, TAVA atbalsta televīzijas raidījumu „Mūsdienu Latvijas garša” un regulāri par to stāsta arī „Latvijas Radio 1”.

A. Slokenbergs spriež, ka arvien lielāku atsaucību vietējos iedzīvotājos varētu darīt arī veselības tūrisms. Visa pasaule ir nogurusi no ikdienas steigas un spriedzes, un Latvijas iedzīvotāji nav izņēmums.

Pašlaik var pamanīt distanču slēpošanas renesansi un interesi par laika pavadīšanu citos aktīvos ziemas sporta veidos. Un kur nu vēl vasaras aktivitātes! Lai tās neapsīktu, TAVA plāno izdot īpašu tūrisma karti ģimenēm ar bērniem, tajā iekļaujot informāciju par tūrisma objektiem un šai ceļotāju grupai piemērotām naktsmītnēm, ēdināšanas uzņēmumiem u.tml.

Lai neapsīktu veiksmīgi sāktā vietējā tūrisma popularizēšanas kampaņa, TAVA turpina darbu pie jaunu video īsfilmu uzņemšanas. Latvijas televīzija jau regulāri demonstrē pirmos kampaņas videostāstus, kuros atklāt Latviju no jauna mudina labas gribas vēstneši – ārzemnieki, kuriem patīk dzīvot Latvijā, un mūsu pašu ļaudis, kuri kādu laiku ir pavadījuši ārzemēs, bet nu ir atgriezušies, jo nekur citur nav tik labi kā mājās. Pavasaris, vasara un rudens atnāks ar jauniem stāstiem un jauniem labas gribas vēstnešiem, jo tas patiešām ir svarīgi, lai Latvijas apceļošana kļūtu par neatņemamu mūsu dzīves daļu.

Kaut arī Latvija ir samērā maza, katrs reģions ir atšķirīgs. Daudzus jaunus šā gada tūrisma galamērķus un produktus varēsim ieraudzīt jau izstādē „Balttour”

 

Pievienot komentāru

Gribi pilnībā mainīt stilu? Kā spert pirmo soli, iesaka stiliste Una BernatovičaLūdzu, pastāstiet, kas jādara, lai sieviete pilnībā mainītu savu stilu! Kā panākt efektu, lai neviens viņu vairs nepazīst? ILONA KULDĪGĀ
Pieci sejas kopšanas rituāli pārejai uz "ziemas laiku"Mainoties gadalaikiem, jāmaina sejas kopšanas paradumi.
Draugiem Facebook Twitter Google+