Mobilā versija
Brīdinājums +0.6°C
Īrisa, Irīda, Airisa
Svētdiena, 22. oktobris, 2017
16. maijs, 2017
Drukāt

Noplūduši centralizētā eksāmena domraksta temati (17)

Ilustratīvs attēls.Ilustratīvs attēls.

LETA

Noplūdušas šodien notikušā latviešu valodas centralizētā eksāmena trešās daļas – domraksta – tēmas, tāpēc skolām eksāmena rītā tika paziņots, ka jāizmanto nevis iepriekš paredzētās, bet gan tā sauktie rezerves temati.

Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve Alise Bērziņa apliecināja, ka VISC saņēmis ziņas no vairākām skolām par domraksta tematu noplūdi. Skolēniem bijis zināms jau pirms eksāmena, par kādiem tematiem gaidāms pārbaudījums. Tāpēc pieņemts lēmums domraksta tematus mainīt.

Saskaņā ar eksāmena norises procedūru skolām pulksten 9 no rīta – stundu pirms eksāmena sākuma – jāatver aploksnes ar eksāmena uzdevumiem, kā arī jāpārbauda VISC informācijas sistēma, vai tajā nav kāds jauns ziņojums par eksāmena norisi. Šajā sistēmā jau no paša rīta bija ievietota ziņa, ka notikusi noplūde un jāizmanto iepriekš sagatavotais rezerves variants.

Eksāmena norise noplūdes dēļ nekādi nav tikusi traucēta.

A. Bērziņa pagaidām nevarēja atbildēt uz jautājumu, kā domraksta temati varēja nonākt atklātībā pirms eksāmena sākuma. VISC veikšot izmeklēšanu un rīkošoties atbilstoši secinājumiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (17)

  1. Tagad varu atzīties, ka, stājoties augstskolā 1979.gadā, mēs sacerējuma tēmas uzzinājām no viena reflektanta jau iepriekšējā dienā. Es, piemēram, uzrakstīju sacerējumu mājās 5,5 stundās, bet eksāmena laiks 4 st. tā arī pagāja, pēc atmiņas pārrakstot iepriekšējā vakarā sacerēto. Tiesa, dabūju izcilu atzīmi un uzslavu no komisijas par lielisku sacerējumu. Un ko tagad darīt?

  2. IZM un VISC sēž papuļmātes un catlaktēvi, kuru mazvērtības kompleksi tiek iedarbināti, lai pierādītu savu iedomāto pārākumu. Sklotāj 10 ballu sistēmā prot skaitīt tikai labākajā gadījumā līdz četri, bet šiem joprojām nav skaidrības, kāpēc nepieciešami tādi centralizētie eksāmeni. Noteikti ne tāpēc, lai apliecinātu skolas beigšanu, nepieciešami šie eksāmeni.

  3. Jā nj ko darīsim. Skolēniem būs mazāk stresa! Nenormāli noziedzinieki! Ārprāts, ārprāts ko nu! Ar likumu vajadzēja pieņemt, ka domrakstu tematus iedod iepriekšējā dienā, lai var sagatavoties. IZM goda vārds kā tādi idioti un cietuma uzraugi. Kad vienreiz sabruks tānederīgā sistēma un ļaus brīvību!

  4. Labi, kāda velna pēc jauniem pajoliņiem vajag mācēt rakstīt, rēķināt, galvenais, lai spēj atšķirt pudeļu pildījumu un stiprumu…..

  5. Kādreiz eksāmenu jautājumus pārraidīja pa TV tiešraidē. Toreiz nekas nenoplūda.

  6. Lūk, kas bij Maizīša datorā!

  7. Esmu par, lai vispār eksāmeni nebūtu. Kā Somijā, jo eksāmenā tā pat gudrāks nepaliksi….Vidējā atzīme par gadu un punkts. Nav kreņķu ne bērniem, ne pieaugušajiem, ne valsts pārvaldei.

  8. Katram gadījumam-sagatavot rezerves materiàlus piecos variantos.Gan jau vél kàds VISC gribës piepelníties.Labosanai iesútítiem darbiem jàpiesprauz smukas kràsas naudas zíme.Augsts zinàsanu līmenis bús garantëts.

    • Eksāmeni nfnodrošina nekădas zināšanas. Vienīgi kas nodrošina ir skolēna iekšējā motivācija dzīvē ko sasniegt. Un visiem nav vajadzīgs viens un tas pats!

  9. Vai nav smieklīgi??? – Noplūduši!!! Nekas nekur nenoplūst, bet tiek vai nu pārdots, vai pateikts kādam “savējam”…. Un katru gadu viss sākas no jauna! Katru gadu ir kaut kāds “brāķis” ar tiem eksāmeniem. Un mums taču tagad viss tik centralizēts, viss tik slepens!!! SMIEKLS NĀK!

    • Var uzzināt, kādi feileri ir katru gadu?

      • Nu, mums pagājušo gadu RVT matemātikas eksāmenā vēl lielāks fail – dažiem uz soliem tika pamestas lapiņas ar gataviem risinājumiem! Un novērotājs neko neteica, neko nedarīja.

  10. Man nav saprotama sacerējumu tematu nopludināšanas jēga. Atceroties savus eksāmenu laikus, jābrīnās, kāpēc tāda ažiotāža. Tēmas apmēram bija zināmas, katrs rakstīja savu spēju robežās, te jau vairs neko nevar izdarīt. Tāds iespaids rodas, ka tos IM ierēdņus derīgi krietni izplucināt un vismaz pusi palaist ilgstošā bezmaksas atvaļinājumā.

    • Pilnīgi noteikti. Es pat teiktu, ka vairāk kā pusi, ja ne pat visus un Ļaut skolām strādāt pašām bez kontroles un tad redzētu, ka rezultāti būtu daudz augstāki. Kontrole vienmēr ir tā, kas ierobežo un nogalina- tāpat kā komendantu laiks

Draugiem Facebook Twitter Google+