FOTO: Apvienība “12 plus viens”

FOTO. Ielūkojies! Kā izskatās dronu vadības centra busiņš, kuru brīvajā laikā uzbūvējuši draugu un kolēģu apvienība “12 plus viens” 25

6. maijā ceļu uz Ukrainu uzsāka “Ganta fonda” vairāk nekā 150 tūkstošus eiro vērtais, ziedotāju un brīvprātīgo savāktais palīdzības sūtījums Ukrainas karavīriem, tostarp īpaši izveidots dronu vadības centru busiņš jeb dronbuss.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kas “svilina taukus” un paātrina vielmaiņu
Krimināls
“Viens no bērniem pēkšņi kļuva apātisks, neierasti neaktīvs…” Mārupes pamatskolā 1. klases skolnieks saindējies ar morfija/opiātu grupas medikamentiem
Kokteilis
7 datumi, kuros dzimuši izredzētie: visticamāk, viņi nenojauš par kādu apslēptu talantu 7
Lasīt citas ziņas

Taču tuvākajā laikā ceļu uz Ukrainu uzsāks vēl viens – otrs dronu vadības centrs, kuru brīvajā laikā uzbūvējuši draugu un kolēģu apvienība “12 plus viens.” Viņi jau pusotru gadu sadarbojas ar Ukrainas armiju, palīdzot sagādāt visu nepieciešamo, cik vien ir apvienības spēkos.

Kā stāsta apvienības pārstāvji, izveidotais dronbuss, kas tiks nogādāts speciālo uzdevumu vienībai, ir viņu lielākais projekts līdz šim. Pirms trīs mēnešiem viņi Zviedrijā iegādājās busu, kuru saveda tehniskā kārtībā un aprīkoja ar visu nepieciešamo, lai tas varētu pildīt dronu vadības centra funkciju bez nekādas aizķeršanās jebkurā vietā, jebkuros apstākļos.

Kas ir iekšā dronbusā?

CITI ŠOBRĪD LASA

Dronbuss no iekšpuses ir aprīkots ar tīkliem mantu novietošanai, lai karavīriem būtu ērti novietot, piemēram, ķiveres, termosus, citas mantas. Busā iekšā ir atverams sēžamais, kurā var novietot “Starlink” un portatīvos datorus. Ir USB sadales kārba un, protams, arī ugunsdzēšamais aparāts. Jāpiebilst, ka viss busiņš ir nopūsts ar ugunsdrošības putām un apstrādāts ar finieri vieglai kopšanai un skaņas izolācijai.

Busiņā ir izvietota mobilo bateriju stacija, lai nodrošinātu ilgstošu darbību klusumā 4,5 stundas. Svarīga funkcija ir busā esošajam, nolaižamajam galdam ar lielajiem monitoriem – lai karavīri labi redzētu to, kas notiek no dronu video. Busā ir gana daudz elektrības rozetes, lai varētu lādēt dažādas papildus ierīces.

Protams, ir arī grozāmie krēsli pie darba vietas un elektrības sadale – pārslēdzama starp ģeneratoru un bateriju vai arī elektrības avotu. Kas attiecas uz apgaismojumu, tad busā pieejamas divu veidu gaismas – gan dienas, vakara stundām, gan arī sarkanais apgaisojums, kas domāts īpaši nakts stundām, lai buss būtu mazāk pamanāms tumsā.

Dronbuss no ārpuses

Uz dronbusa jumta izveidota speciāla platforma, uz kuras atrodas rezerves riepa un hermētiska kaste, kurā iekšā ir elektrības un interneta kabeļi, maskēšanās tīkls un atstāta papildus brīva vieta vēl citām mantām. Tāpat uz jumta uzlikta ģeneratora stacija, lai busiņš varētu patstāvīgi strādāt bez papildus elektropieslēguma ilgstoši atrodoties uzdevumā.

Savukārt busiņam priekšā uzstādīts papildus lukturis, lai būtu labāka redzamība tumsā. Buss aprīkots ar dubļu bezceļa riepām, lai vieglāk pārvietoties pa dažādiem ceļiem, dažādos apstākļos. Busa sānā iestrādāta papildus rozete elektrības pieslēgšanai no ārējā avota.

Tāpat, protams, ir degvielas kannas gan ģeneratoram, gan arī pašam busiņam. Un papildus drošības ekipējums, ja, piemēram, buss apstājas – lāpsta, lai varētu izrakt, domkrats, lai nomainītu riepas.

Plānots, ka maijā apvienība “12 plus viens” paši vedīs dronbusu un nogādās to tieši rokās Ukrainas speciālo uzdevumu vienībai.

Apvienības "12 plus viens" izveidotais dronbuss Ukrainas karavīriem
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.