Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
22. oktobris, 2015
Drukāt

PBK soda ar desmit tūkstošiem eiro par vienpusēju Ukrainas konflikta atspoguļošanu (10)

LETALETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ceturtdien sēdē pieņēmusi piemērot desmit tūkstošus eiro lielu soda naudu elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim “Pirmais Baltijas kanāls” (PBK) saistībā ar to, ka vairākos PBK raidījumos par karadarbību Ukrainā informācija tikusi pasniegta vienpusēji, aģentūra BNS.

NEPLP informē, ka PBK pārkāpumus izdarījis laika posmā no 2015.gada 16.februāra līdz 22.februārim.

Padome norāda ka, piemēram, 16.februāra PBK ziņu raidījuma sižetā par karadarbību Ukrainā, Donbasā, kurā tā dēvētās “Doņeckas tautas republikas” (DTR) pārstāvji pārmet Ukrainas valdības (dēvēta par “Huntu”) spēkiem pamiera noteikumu neievērošanu, Ukrainas valdības pārstāvju viedoklis, ne arī atšķirīgs viedoklis sižetā un visās ziņās netiek atspoguļots.

Savukārt 17.februāra ziņu raidījumā “Laiks” pārraidīts sižets, kurā stāstīts par 2014.gada 2.maija notikumiem Odesā. Autori ziņu formā pauž viedokli par minēto notikumu kā “Maidana pretinieku masveida slepkavība”, “rūpīgi iepriekš izplānota ar labi sagatavotiem provokatoriem” no Ukrainas valdību atbalstošo spēku puses. Minētā versija tiek pasniegta kā neapšaubāmi pierādīta, bez citu viedokļu atspoguļošanas. Sižeta veidotāji pauž pārliecību, ka Ukrainas varasiestādes nav ieinteresētas patiesības noskaidrošanā, vēsta NEPLP.

Vēl kādā sižetā (20.februārī) stāstīts par Maidana notikumu gadadienas piemiņas mītiņu Kijevā, iedzīvotājiem prasot no varasiestādēm aktīvāk izmeklēt Maidana upuru nogalināšanas apstākļus. Tiek stāstīts, ka varasiestādes it kā veicot izmeklēšanu, bet gada laikā izmeklēšana stāvot uz vietas. PBK atspoguļojis viedokli par to, ka izmeklēšana slēpj “patiesību, kas var apdraudēt esošo režīmu” – snaiperi, kuri šāvuši uz demonstrantiem esot bijuši nevis valdības spēki, bet gan provokatori, bet Ukrainas valdības izvirzītās versijas (piemēram par snaiperu saistību ar Kremli) sižeta veidotājs dēvē par “murgainām”, norādot, ka tam neesot zināmi pierādījumi.

Sižetā tiek arī stāstīts par spiedienu uz tiesu, kura nav paturējusi apcietinājumā bijušo Reģionu partijas deputātu. Turpinājumā stāstīts par Ukrainā esošajām “nacionālistu bandām”, par kurām Ukrainas vēstniekam jautājuši Vācijas žurnālisti. Sižetā atspoguļoti Maidanu notikumus nosodoši viedokļi un atsevišķi no tiem tiek pasniegti ziņu formā. Citi viedokļi šajos jautājumos netiek atspoguļoti, ne šajā, ne citos raidījuma sižetos, norāda NEPLP.

Arī citos NEPLP pārbaudītajos PBK ziņu raidījumos no 16. līdz 22. februārim ir konstatēti līdzīgi pārkāpumi, proti, sižetos par konfliktu Austrumukrainā, Ukrainas puses viedoklis atspoguļots netiek. NEPLP secina, ka minētajos raidījumos nav ievērots Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktais, ka plašsaziņas līdzekļi nodrošina, lai fakti un notikumi raidījumos tiktu atspoguļoti godīgi, objektīvi, veicinot viedokļu apmaiņu, un atbilstu vispārpieņemtajiem žurnālistikas un ētikas principiem.

NEPLP pārbaudītajos raidījumos konstatējusi viedokļu daudzveidības neesamību, kad pretrunīgos, neviennozīmīgi vērtētos jautājumos tiek atspoguļots vienas iesaistītās puses viedoklis, neatspoguļojot, vai acīmredzami negatīvi, tendenciozi atspoguļojot otras puses viedokli, ziņu nenodalīšanu no viedokļiem, kad ziņas formā tiek sniegts vērtējums, bet atsevišķos gadījumos – ziņu avota nenorādīšanu.

Turklāt pārbaudes ietvaros NEPLP konstatējusi, ka raidījumos latviešu valodā (vai starp latviešu valodā ieskaņotiem raidījumiem) ir reklāmas krievu valodā.

PBK pārstāvis Edžus Vējiņš aģentūrai BNS savukārt norādīja, ka kompānija NEPLP lēmumu komentēs pēc iepazīšanās ar pamatojumu par piemēroto sodu.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka NEPLP ceturtdienas sēdē arī pieņēmusi lēmumu sodīt elektronisko plašsaziņas līdzekli “Pirmais Baltijas Kanāls” (PBK) ar naudas sodu 700 eiro apmērā par programmā “Pirmais Baltijas Kanāls Igaunija” pieļautajiem pārkāpumiem. Padome norāda, ka ticis konstatēts – programmā izplatīti televīzijas veikala skatlogi, kuri nav likumā noteiktā kārtībā skaidri ar vizuāliem un akustiskiem līdzekļiem identificējami kā televīzijas veikala skatlogi. NEPLP ir saņēmusi PBK paskaidrojumu, kurā televīzija atzīst administratīvā pārkāpuma izdarīšanu.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. LLVT 1 arī vajadzēja sodīt tur arī atspoguļo vienpusēju viedokli, bet tas jau sakrīt ar mūsu draugu viedokli un ir demokrātisks un atbilsts uzskatu brīvībai

  2. Ar cik sodīs tos, kas atspoguļo tikai pret Krieviju vērstos viedokļus? Abas puses ” labas” !

  3. Krievnacisti nes atbildbu par to, ka civilizētā pasaulē krieviem ir tik slikta slava.

  4. Слава России Atbildēt

    Зато латышские СМИ только укропное враньё передают.

  5. oi tad jau visi musu mediji jāsoda pēc kārtas, jo tie tik un vienigi lisenko/timčuka melus pārpublicēja nešķirojot, kaut pat ukrainā tos no rita publiceja un vakarā jau atzina par nepatiesiem tjipa ziņas neapstiprinājās:) ja soda tad soda visus par vienpusigām ziņām

  6. Un tas viss? Krievijā ir krīze, bet 10’000€ jau nu gan vēstniecība atradīs. Vajadzētu atņemt vai apturēt pārraides tiesības.

Aplamie apgalvojumi. Pēc intervijas ar Fātimu teoloģe par sievietes lomu islāmā (4)Pēc “LA” publicētās intervijas ar Līgu Fātimu Legzdiņu un “Latviešu mentalitāte sasaucas ar islāmu, prāto konvertīte Līga Fātima” lasītāji uzdeva jautājumus, vai
Draugiem Facebook Twitter Google+