Mobilā versija
Brīdinājums +3.1°C
Līvija, Līva, Andra
Pirmdiena, 27. februāris, 2017
4. septembris, 2013
Drukāt

Pētījums: Ik mēnesi internetā iepērkas 14% tā lietotāju

LETALETA

Latvijā 14% interneta lietotāju internetā iepērkas gandrīz katru mēnesi, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk pirms gada, liecina starptautiskā interneta izpētes uzņēmuma “Gemius” jūnijā veiktais pētījums.

 

Gandrīz trešā daļa jeb 30% interneta lietotāju iepērkas internetā dažas reizes gadā, kas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. Gada laikā nemainīgs palicis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā reizi gadā vai retāk – 23% no visiem interneta lietotājiem.

Pētījuma dati arī liecina, ka Latvijā jūnijā internetā iepirkušies 67% interneta lietotāju, kas ir par pieciem procentpunktiem vairāk nekā šajā mēnesī pirms gada.

Dati liecina, ka reizi gadā vai biežāk internetā iepērkas 819 300 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15- 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir par pieciem procentpunktiem vairāk, un tas ir straujāks pieaugums nekā 2012.gadā, kad iepirkšanās internetā rādītājs gada laikā bija pieaudzis par trīs procentpunktiem.

Pētījumā noskaidrots, ka biežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem – 29% lietotāju, līdzīgas tendences ir arī lietotāju auditorijai vecumā no 15-24 un 35-44 – abas vecuma grupas veido 22% no kopējās interneta internetā pirkumus veikušo lietotāju auditorijas. Savukārt visretāk internetā iepērkas lietotāji vecuma grupā no 45-54 – 16%, kā arī lietotāji vecuma grupā no 55-74 – 11%, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk kā pērn.

Dati liecina, ka internetā iepērkas 50% sieviešu un 50% vīriešu.

Savukārt, pēc nodarbošanās biežāk internetā iepērkas speciālisti, biroja darbinieki – 29%, studenti – 14%, strādnieki, tehniskie darbinieki – 14% un augstākā vai vidējā līmeņa vadītāji – 9%. No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 88%, bet vairākas reizes nedēļā – 10%.

Kopumā jūnijā internetu lietoja 1 231 000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15-74 gadiem, kas ir 71% no visiem Latvijas iedzīvotājiem šajā vecuma grupā.

“Gemius” nodarbojas ar tirgus pētījumiem interneta vidē.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+