Ekonomika
Bizness

“Rimi Latvia” apstrīdēs tiesā PTAC noteikto sodu par patērētāju maldināšanu0


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Mazumtirgotājs “Rimi Latvia” tiesā apstrīdēs Patērētāju tiesību un aizsardzības centra (PTAC) lēmumu piemērot 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji tika aicināti krāt uzlīmes zīmola “Bosch” dažādu preču iegādei ar atlaidi, aģentūrai LETA teica uzņēmuma Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.

“”Rimi Latvia” nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – “Bosch”. Šī kampaņa, sadarbībā ar “Bosch”, ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā “Rewe” un “Edeka” Vācijā. Uz šādiem pat principiem tā tika īstenota arī Latvijā,” uzsvēra Ciemīte.

Pēc viņas sacītā, “Rimi Latvia” tuvākajā laikā vērsīsies tiesā, lai apstrīdētu attiecīgo PTAC lēmumu, jo kategoriski nepiekrīt PTAC nostājai.

Jau ziņots, ka PTAC piemērojis “Rimi Latvia” 20 000 eiro sodu par negodīgas komercprakses īstenošanu uzlīmju kampaņā, kurā patērētāji tika aicināti krāt uzlīmes zīmola “Bosch” dažādu preču iegādei ar atlaidi, jo tajā patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties zīmola “Bosch” dažādas preces ar atlaidi līdz 62%, taču, atbilstoši PTAC rīcībā esošajai informācijai, piedāvājumā ietverto zīmola “Bosch” preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

PTAC uzskata, ka “Rimi Latvia”, reklamējot šo akciju, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo kompānijas reklāma maldināja par piedāvājuma izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis.

Piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām “Rimi” veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi.

PTAC uzsvēra, ka tādējādi “Rimi Latvia” rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus – veikalus, sociālos tīklus, tīmekļvietnes, norāda uz to, ka “Rimi Latvia” komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu, un tādējādi pārkāpums ir būtisks.

PTAC ir izlēmis “Rimi Latvia” aizliegt negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav sākta, bet ir paredzama, kā arī piemērot soda naudu 20 000 apmērā.

Saistītie raksti

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Rimi Latvia” apgrozījums pērn bija 870,429 miljoni eiro, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2016.gadā, bet tā peļņa palielinājās par 27,3%, sasniedzot 40,847 miljonus eiro.

“Rimi Latvia” dibināta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljonu eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas mazumtirdzniecības koncernam “ICA Group” piederošais “Rimi Baltic”.

LA.lv
LA
LA.LV
Ekonomika
Aptauja: Nākamajos trīs gados pieaugs mākslīgā intelekta ietekme finanšu sektorā
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
Latviešu galda spēļu uzņēmums “Brain Games” nopērk lietuviešu partneri
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
Divās dienās izmaksāti teju 60 miljoni eiro. Izmaksa turpināsies arī sestdien un svētdien
1 diena

Lasītākie raksti

Par svarīgo

AT
Andris Tiļļa
Latvijā
Rokasspiediens “Baltijas ceļam”. Kā svarīgās liecības tiek glabātas un nodotas nākamajām paaudzēm
4 stundas
LE
LETA
Latvijā
Par kukuļdošanu Jūrmalas mēra vēlēšanās notiesātais Milušs no Latvijas esot aizmucis kravas auto slēpnī
3 stundas
VB
Vija Beinerte
Kultūra
Veiksmes vējš nelaimes kuģa burās. Saruna ar rakstnieku Aivaru Kļavi
5 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Raidījums: ECB un “PNB bankas” aprēķini par bankas aktīviem būtiski atšķīrušies
3 stundas
LE
LETA
Dabā
Pirmdien karstums pieņemsies spēkā
5 stundas