Kā mēs ievācam informāciju no pārējiem satiksmes dalībniekiem, esot uz ceļa? Tam ir 3 veidi. Pirmkārt, novērtējam cita dalībnieka stāvokli uz brauktuves – stāvoklis joslā, attālums līdz apmalei utt. Otrkārt, novērtējam viņa braukšanas ātrumu – ātrums tiek samazināts vai, gluži pretēji, palielināts. Treškārt, pamanām dažādus signālus, ko dod citi vadītāji (visbiežāk tie ir dažādi gaismas signāli), retāk signāli ar roku, līdz pat acu kontaktam. Šajos pašos 3 veidos mēs nododam signālus citiem dalībniekiem.
Te CSDD pārstāvis ataino kādu situāciju, kādās praksē salīdzinoši bieži notiek negadījumi: “Ja ārpus apdzīvotas vietas automašīna plāno nogriezties pa kreisi, bet šajā brīdī kāds cits ir uzsācis apdzīšanas manevru, – tas ir biežs avāriju iemesls. Ātrums ir liels, bojājumi līdz ar to arī. Kā novērst potenciālo negadījumu? Pirmkārt, pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laikus, lai aizmugurējie skaidri redz, ka tiks veikts manevrs. Bet, otrkārt, nereti automašīnas rindā ir vairākas, piemēram, 3. Šādā situācijā rindā trešais vadītājs var pat nepamanīt pirmā vadītāja ieslēgto pagrieziena rādītāju (pa vidu esošais automobilis aizsedz redzamību), tāpēc automašīnai, kas plāno veikt manevru, iespējami jāpietuvojas ass līnijai, tādejādi ļaujot visiem aizmugurē braucošajiem ieraudzīt virzienrādītāja signālu. Protams, jebkurā gadījumā manevra veicējam uzmanīgi jāvēro notiekošais spoguļos un atbilstoši jārīkojas, ja kāds no aizmugurē braucošajiem ir uzsācis apdzišanas manevru.”
Problēmas rodas, ja citi satiksmes dalībnieki nesaņem vajadzīgo informāciju un nesaprot, ko konkrētais šoferis plāno darīt. Dažkārt eksāmenos un ikdienas satiksmē arī uz vienvirziena ielām kāds pagriezties pa kreisi cenšas no ielas vidus, lai gan to būtu jādara no kreisās malas, šādi manevri ir bīstami un nereti beidzas ar apkārtējo vadītāju apjukumu vai negadījumu. Tāpat pārsteiguma sajūtu var radīt lielgabarīta kravas automašīnas, kurām nereti, lai veiktu manevru, ir nepieciešama lielāka trajektorija, tas ir pirms manevra jāatkāpjas no malējā stāvokļa, kam citi šoferi nav gatavi.



