Foto. pexels/com/Katie Cerami

Aizliegtais ēdiens debesīs: pilotu ēdienkartē ir ierobežojumi, kas var glābt simtiem dzīvību 0

Pilota un otrā pilota darbs ir ļoti atbildīgs – viņi nodrošina visa lidojuma drošu norisi. Tāpēc uz klāja ir dažādi stingri noteikumi. Tie attiecas arī uz pilotu ēšanas paradumiem, vēsta portāls kukksi.de.

Reklāma
Reklāma
Putinam atlikušas tikai dažas dienas – ASV ķeras vērsim pie ragiem un izvirza ultimātu 147
Veselam
6 pārtikas produkti, kas “pa taisno” uzaudzē punčuku
Mājas
Šie suņi mirst samērā jauni – šķirnes ar īsāko dzīves ilgumu
Lasīt citas ziņas

Atšķirībā no pasažieriem, kuri reisos var paši izvēlēties savu maltīti, pilotu ēdienkartē ir ierobežojumi – viņi nedrīkst ēst vienu un to pašu ēdienu. Tam ir vienkāršs, bet ļoti svarīgs iemesls – ja viens no ēdieniem izraisa ēdiena saindēšanos, tas ietekmēs tikai vienu pilotu. Tādejādi otrs pilots var turpināt nodrošināt lidojuma drošību.

Šis noteikums attiecas ne tikai uz pasažieru reisiem, bet arī uz kravas un militārajiem lidojumiem. Tas ir iekļauts Starptautiskās Civilās Aviācijas Organizācijas (ICAO) drošības prasībās. Pirms katra lidojuma piloti tiek instruēti paēst pietiekami, lai nodrošinātu stabilu asinsspiedienu un koncentrēšanos lidojuma laikā. Galu galā koncentrēšanās ir vissvarīgākais, atrodoties gaisā. Lai izvairītos no pārtikas saindēšanās riska uz zemes, piloti tiek arī aicināti starp reisiem un pieturvietās nepasūtīt vienu un to pašu ēdienu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pilotiem ir arī stingri noteikumi attiecībā uz alkoholu. Lai gan pasažieri drīkst patērēt alkoholu lidojuma laikā, pilotiem tas ir stingri aizliegts – un ne tikai uz borta. Viņi nedrīkst lietot alkoholu vismaz 24 stundas pirms lidojuma. Tāpat viņiem nav atļauts ēst desertus, piemēram, tiramisu, ja tie satur alkoholu. Lielākajai daļai aviokompāniju ir ļoti stingri kvalitātes un pārtikas drošības standarti, lai mazinātu saindēšanās risku.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.