Foto: Unsplash

“Ja brauc uz 85km/h, pieraksties autoskolā” – Latvijas ceļi kļūst par cīņas lauku starp lēnajiem un ātrajiem šoferiem 0

Ir tēmas, par kurām nevar beigt runāt, jo tās netiek risinātas un nav novērojamas nekādas izmaiņas. Viena no tām ir satiksmes kultūra, īpaši šoferi, kuri pārsniedz ātrumu, vai tie, kas brauc pārāk lēni. Šis jautājums raisa spraigas diskusijas sabiedrībā, un sociālo mediju platformā “Thread” kāds lietotājs dalījās ar savu pieredzi:

Reklāma
Reklāma
Tas sāksies 6. jūlijā un ilgs 30 dienas pēc kārtas: Eiropā gaidāmi laikapstākļu pavērsieni un anomālijas
Traģiska nakts Ulbrokā – mūžībā aiziet kora mākslinieks Andris Vilde
Krievijai tuvojas jauna krīze – no veikalu plauktiem var pazusts iecienīts produkts. Maize turpmāk būs tikai uz taloniem?
Lasīt citas ziņas
“Mums kā sabiedrībai būtu jākļūst neiecietīgai pret skrējējiem uz šosejām un tie būtu smagi jāsoda jau no pirmā pārkāptā km/h. Piemērs no dzīves – šodien savā nodabā braucu pa Siguldas šoseju uz 85 km/h, lai neapdraudētu ne sevi, ne apkārtējos. Man pīpināja, meta ar gaismām un apdzina vairāk kā desmit auto. Vnk slimi un pretīgi.”

Tomēr, ja ar pārāk ātru braukšanu sabiedrības attieksme ir skaidra, tad problēmas rodas arī ar tiem, kuri brauc lēni — pat nedaudz zem atļautā ātruma. Cits komentētājs uzsver, ka satiksmes apdraudētāji ir arī tie, kas bremzē plūsmu ar savu lēno braukšanu:

CITI ŠOBRĪD LASA
“Liela daļa satiksmes apdraudētāju ir lēni braucoši šoferi. Lielums brauc līdz 100 km/h, kas nav skriešana vai noteikumu pārkāpšana, bet pilnīgi normāla prakse. Stulbums ir tas, ka tev normālā ātrumā braucot ir jāapdzen 10 šitādi te, kuri brauc uz 70 vai 80 un domā, es tagad daru ļoti pareizi.”

Vēl kāds skaidro satiksmes zīmju nozīmi un pareizu braukšanas etiķeti:

“Skaties uz zīmēm, Siguldas šoseja atļautais braukšanas ātrums ir 110 km/h. Ja brauc uz 85 km/h pa kreiso joslu, lūdzu pieraksties pie jebkura autoskolas instruktora, viņš pamācīs kā braukt ārpus apdzīvotas vietas.”

Šo komentāru kopums liecina par ciešu sabiedrības spriedzi un neiecietību gan pret “skrējējiem”, gan pret “lēnajiem”. Vairāki uzskata, ka jābūt tikpat neiecietīgiem pret lēnajiem, kā tas ir pret ātrumpārkāpējiem:

“Jābūt tikpat neiecietīgiem pret lēnajiem braucējiem, kā tas notiek tagad pret skrējējiem. Ja jūs braucat uz 85, tad katra nākamā mašīna aiz jums par 5 km/h mazāk. Plus, ja vēlāk pa viduslīniju un apdzīšanu uztaisa tuvu neiespējamu, tad nav ko tādam vadītājam darīt uz ceļa. Sabiedriskais transports ir opcija lēnajiem.”

Šī diskusija uzsver, cik ļoti Latvijā ir nepieciešams risināt satiksmes kultūras jautājumus, jo gan pārmērīgs ātrums, gan bremzēšana traucē satiksmes plūsmu un apdraud drošību. Sabiedrības neiecietība pret abām pusēm tikai saasina konfliktus uz ceļiem, tādēļ būtu svarīgi meklēt konstruktīvus risinājumus – izglītot autovadītājus, uzlabot ceļu infrastruktūru un pastiprināt kontroli.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.