Publicitātes foto.

“Food Union” pērn sasniedz rekordlielu apgrozījumu un peļņu 0

Starptautiskā piena produktu un saldējuma ražošanas grupa “Food Union”, kuras uzņēmumi ir pārstāvēti astoņās Eiropas valstīs, 2018. gadā Latvijas tirgū ir uzrādījusi rezultātus ar uzviju, informē uzņēmuma vadība.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Kā liecina grupas auditētie dati, pērn piena un saldējuma segmentā koncerns Latvijā strādājis ar summāro apgrozījumu 121,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 4,8% vairāk nekā 2017. gadā. To veido konsolidētais uzņēmuma AS “Rīgas piena kombināts” un tās meitas sabiedrības AS “Valmieras piens” 2018. gada apgrozījums 88,7 miljoni eiro, SIA “Rīgas piensaimnieks” apgrozījums – 32,8 miljoni eiro.

Pērn Latvijā diviem “Food Union” grupas uzņēmumiem – “Rīgas piena kombināts” un “Valmieras piens” – izdevās palielināt ieņēmumus, kāpinot eksportu, kas 2018.gadā sasniedza 16,4 miljonu eiro apmēru un ir par 37% vairāk nekā gadu iepriekš. Tikmēr “Rīgas piensaimnieks” apgrozījums pērn samazinājās par 2%, kas ir saistīts ar izmaiņām pārdošanas klientu struktūrā.

CITI ŠOBRĪD LASA

2018. gadu “Rīgas piena kombināts” un “Valmieras piens” noslēdza ar 18 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 23% vairāk nekā iepriekšējā periodā. Uzņēmumu tīrā peļņa 2018.gadā bija 108 400 eiro. “Rīgas piensaimnieks” 2018.gadu noslēdza ar 10,1 miljonu eiro bruto peļņu, kas ir par 5% vairāk nekā iepriekšējā periodā. Uzņēmuma tīrā peļņa bija 4,3 miljoni eiro, savukārt saldētās un atdzesētās pārtikas produktu ražotāja AS “Premia FFL” bruto peļņa pērn bija 2 miljoni eiro.

“Aizvadītajā gadā “Food Union” grupa Latvijā turpināja darbu pie jaunu produktu ieviešanas. Šobrīd esam sasnieguši līmeni, kad ar savu ekspertīzi saldējumu inovācijās dalāmies ar citiem grupas uzņēmumiem ārpus Latvijas, tādējādi inovācijām kļūstot par galveno grupas kompetences un attīstības virzītājspēku ne tikai Baltijā, bet arī Eiropas un Ķīnas tirgos,” informēja “Food Union” grupas vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs.

Viņš arī norādīja, ka starp 2018. gada inovācijām ir raudzētie piena produkti “Lakto”, kuriem tika samazināts pievienotā cukura daudzums par 30%, padarot tos vēl interesantākus plašākai auditorijai. Tāpat arī bērnu piena produktu zīmols “Rasēns” tika papildināts ar diviem jauniem jogurtiem. 2018. gada vasaras sezonai tika radīti 8 jauni saldējumi, kas papildināja zīmolu “Ekselence”, “Kārums”, “Pols” un “Tio” klāstu.

Gada centrālās inovācijas bija Latvijas simtgades saldējums valsts karoga krāsās un “Rasēns” vegāniskie saldējumi.

“Lai arī 2018. gada rezultātu ietekmēja ievērojamas izejvielu un materiālu cenu svārstības, atstājot negatīvu iespaidu uz izejvielas cenu Baltijā, “Food Union” izdevās sasniegt izvirzītos mērķus – investēt vairāk nekā 6,7 miljonu eiro jaunās ražošanas tehnoloģijās, ievērojami uzlabot ražošanas procesus un palielināt ražošanas efektivitāti, gadu noslēdzot ar būtiski labāku finanšu rezultātu nekā gadu iepriekš. Ražošanas tehnoloģiju modernizācija un centralizācija vienuviet, un procesu efektivizācija turpinās būt grupas prioritātes līdz ar Svaigo piena produktu izcilības centra izveidi, kuru plānots pabeigt līdz 2020.gada beigām,” informēja “Food Union” grupas finanšu direktors Baltijā un NVS valstīs Artūrs Čirjevskis.

Reklāma
Reklāma

“Food Union Group” ir starptautiska uzņēmumu grupa, kas nodarbojas ar piena produktu un saldējuma ražošanu deviņās valstīs. Grupa apvieno lielākos piena produktu, saldējuma un citu pārtikas produktu ražotājus un pārdošanas birojus Ziemeļeiropā un Centrālaustrumeiropā: “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens”, “Rīgas Piensaimnieks” un “Premia FFL” Latvijā, “Premia” Igaunijā un Lietuvā, “Premier Is” Dānijā, “Isbjorn Is” Norvēģijā, “Alpin57Lux” Rumānijā, “Hladokombinat No.1” Krievijā, “Ingman Ice Cream” Baltkrievijā un divas piena produktu ražošanas rūpnīcas Ķīnā.

“Food Union Group” eksportē uz vairāk nekā 25 valstīm visā pasaulē, grupas galvenie tirgi ir Latvija, Lietuva, Igaunija, Dānija, Rumānija, Norvēģija, Polija, Nīderlande, Apvienotā Karaliste, Azerbaidžāna, Krievija un Ķīna. “Food Union” kopējais apgrozījums Eiropā 2018. gadā bija 280 miljoni eiro un bruto peļņa bija 98 miljoni eiro. “Food Union Group” strādā vairāk nekā 2700 darbinieku.

Koncerna lielākais akcionārs ir tās dibinātājs un globālais vadītājs Andrejs Beshmeļņickis, taču grupas dalībnieku sastāvā ir arī Hongkongā bāzētais investīciju uzņēmums “Meridian Capital Limited” un viena no Āzijas lielākajām privātā kapitāla firmām PAG.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.