Gaisa satiksmes fiasko. Ja šovasar ceļosi ar “Ryanair”, tad šis brīdinājums skar arī tevi 0

Ryanair izpilddirektors Maikls O’Līrijs brīdinājis, ka ceļotāji, kuri šovasar plāno doties ar šo kompāniju cēlojumos, saskarsies ar rekordlieliem lidojumu kavējumiem, ko izraisa Eiropas gaisa satiksmes kontroles (ATC) sistēmu problēmas, vēsta britu tabloīds The Sun.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Rozīte un Porziņģis? Dīdžejmeitene pirmo reizi atklāti runā par šķiršanos no vīra
Kokteilis
Kad dzīve tuvojas noslēgumam: 6 lietas, kuras cilvēki visbiežāk nožēlo pirms nāves 5
“Pilns ar korupciju, pretīgi!” Īlons Masks atmasko Trampa “skaisto” likumprojektu
Lasīt citas ziņas

Ryanair publicējis datus par sliktākajiem ATC centriem Eiropā, norādot, ka Apvienotā Karaliste ierindojas piektajā vietā ar 1642 kavētiem lidojumiem no 2025. gada 1. janvāra līdz 26. maijam, kas ietekmējuši gandrīz 300 000 britu pasažieru.

Ryanair ziņo, ka Francijā un Spānijā situācija ir vēl sliktāka, ar attiecīgi 15 634 un 11 576 kavētiem lidojumiem, ietekmējot 2,8 miljonus pasažieru Francijā un gandrīz 2,1 miljonu Spānijā. Arī Vācijā un Portugālē reģistrēti tūkstošiem kavētu lidojumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ryanair norāda, ka šos kavējumus izraisa personāla trūkums un “nekompetenta vadība” ATC centros, un Eiropas Komisija un valdības nav veikušas nekādus pasākumus, lai uzlabotu “nekvalitatīvos ATC pakalpojumus”. O’Līrijs uzsvēra: “Ja personāla trūkums un ATC problēmas netiks atrisinātas, šovasar būs rekordlieli ATC lidojumu kavējumi.”

Aviokompānija kritizē to, ka 2024. gads jau bija rekordgads ATC izraisītu kavējumu ziņā, neskatoties uz to, ka lidojumu skaits Eiropā bija par 5% mazāks nekā pirms Covid-19 pandēmijas. Turklāt ATC maksas aviosabiedrībām un pasažieriem pieaugušas divreiz straujāk nekā inflācija.

O’Līrijs paziņoja: “Mēs uzskatīsim ES transporta ministrus par atbildīgiem par šādiem nevajadzīgiem un novēršamiem ATC kavējumiem. Nacionālajiem ATC centriem gandrīz 12 mēnešus iepriekš ir zināmi aviosabiedrību grafiki, tāpēc nav iemesla, kāpēc tie nevar pienācīgi nodrošināt personālu, lai pārvaldītu šo satiksmi.”

Viņš piebilda, ka īpaši svarīgi ir nodrošināt rīta lidojumu plūsmu, jo rīta kavējumi ietekmē lidojumus visas dienas garumā.

O’Līrijs ierosināja, ka, novēršot ATC personāla trūkumu un aizsargājot pārlidojumus (lidojumus, kas šķērso valsts gaisa telpu bez nosēšanās) nacionālo ATC streiku laikā, ES varētu samazināt ATC kavējumus par 90%.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.