Kāpēc “Kārums” Lietuvā ir lētāks? Zīmola vērtība un eksporta paradoksi 70

TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāds skatītājs vaicā: “Kāpēc Latvijā ražotus produktus Lietuvā var nopirkt lētāk, nekā Latvijā?”

Reklāma
Reklāma
Pekina plāno pārņemt Putina impēriju? Eksperts atklāj, kāpēc diktators šoreiz ir patiesi nobijies
Mājas
7 priekšmeti, ko saskaņā ar fen šui nevajadzētu turēt guļamistabā – tie var ietekmēt emocionālo labsajūtu
Šī prece pazudīs no “Rimi” plauktiem! Tirdzniecības tīkls ievieš jaunu biznesa stratēģiju – kas vēl tiks izņemts no sortimenta?
Lasīt citas ziņas

Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe skaidro, ka tas nav nekas jauns: “Lietuvieši ir sabildējuši savu “Facebook” un “Instagram” pilnus ar to, ka Lietuvas produkti Latvijā ir lētāki.”

Gulbe skaidro, ka šim fenomenam ir ekonomisks pamats: “Pirmkārt tā ir zīmola vērtība. Mums, piemēram, tie ir biezpiena sieriņš “Kārums”, “Lāču maize”. Tā ir mūsu vērtība, jo mūsu izpratnē tas ir zīmols ar papildus vērtību.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt, lietuviešiem un igauņiem šie produkti ir tikai rupjmaize un biezpiena sieriņš. “Tur viņi nepirks šos produktus, kā mēs ar augstu pievienoto emocionālo vērtību,” skaidro Gulbe.

Lai ražotājs spētu veiksmīgi pastāvēt un viņa ekonomika būtu ar plus zīmi, viņam jāražo vairāk. Daļa saražotās produkcijas tiek tirgota Latvijā un daļa ārzemēs. Iespējams, ārzemēs ražotājs tirgo pat ar zaudējumiem, tomēr kopumā uzņēmumā ieņēmumi sanāk ar pozitīvu zīmi, jo saražots ir vairāk un tā viena vienība ir sanākusi lētāka.

“Tas nav nekas unikāls Latvijā,” paskaidro Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.