Mana Latvija.lv
Mana Latvija.lv
Publicitātes foto,

Latvijas iedzīvotāji daudz biežāk nekā pērn izmanto e-pakalpojumus portālā “Latvija.lv” 0

2019. gada pirmajā pusgadā portālā “Latvija.lv” e-pakalpojumu izpildi uzsākuši 765 000 unikālo lietotāju, kas ir divas reizes vairāk nekā tādā pat laika posmā 2018.gadā. Pērn pirmajos sešos mēnešos Latvija.lv unikālo lietotāju skaits bija 372 000, portālam “La.lv” pavēstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vita Krieviņa.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
TV24
“Neaiciniet atpakaļ, ja jūs nezināt, vai šeit būs darbs!” Jaunietis pabeidzis augstskolu Anglijā, bet Latvijā nevar atrast darbu
Vai esi pārliecināts, ka tavā noīrētajā miteklītī nav slēptās kameras? Lūk, kā pārbaudīt!
Lasīt citas ziņas

Kā jau ziņots iepriekš, šī gadajūnija sākumā Latvija.lv unikālo lietotāju skaits sasniedza vienu miljonu kopš portāla darbības uzsākšanas2006.gadā, tas ir – portālā vismaz vienu reizi kādu no pieejamajiem e-pakalpojumiem pieteikusi vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju.

Kopumā šī gada pirmajā pusgadā portālā Latvija.lv pieejamie valsts un pašvaldību e-pakalpojumi uzsākti 2,36 miljonus reižu, kas ir vairāk nekā puse no pērn visa gada laikā uzsākto e-pakalpojumu reižu skaita – 3,83 miljoni.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Arvien pieaugošais portāla Latvija.lv lietotāju skaits apliecina, ka veidot platformu valsts un pašvaldības pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai vienuviet ir pareizais ceļš. Darbs pie portāla lietojamības šobrīd ir uzsākts, lai pakalpojumu saņemšana būtu vēl ērtāka ikvienam Latvijas iedzīvotājam un uzņēmējam,” saka VARAM valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis: “Sabiedrības vajadzības uzliek mums par pienākumu rūpēties, lai valsts informācijas sistēmas būtu savstarpēji integrētas un viegli lietojamas ikvienam. Mūsu mērķis ir panākt, lai valsts un pašvaldības tiktu uztvertas kā vienots pakalpojumu sniedzējs, lai iedzīvotājiem un uzņēmējam nebūtu jādomā, kura iestāde atbild par konkrēto pakalpojumu, bet gan jāatpazīst dzīves situācija, kurā viņš nonācis, tādējādi ātri atrisinot vajadzīgo jautājumu.”

Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) apkopotie dati rāda, ka 2019.gada pirmajā pusgadā populārākie e-pakalpojumi pēc uzsākšanas reižu skaita bija iesniegums Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (nodrošina VSAA) – uzsākts 599 098 reizes, dokumentu pārbaude Nederīgo dokumentu reģistrā (nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs) –uzsākts 243 637 reizes un dzīvesvietas deklarēšana (nodrošina Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde) – uzsākts 112 711 reizes. Visi šie trīs pakalpojumi bija arī visvairāk izmantotie 2018.gadā. Portālā Latvija.lv pieejami vairāk nekā 700 valsts un pašvaldību e-pakalpojumi.

Kā liecina VRAA dati, šā gada pirmajos sešos mēnešos visbiežāk lietotie e-pakalpojumi pēc maksājumu skaita bija Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrēto nodokļu nomaksa – 134 990reizes, nekustamā īpašuma nodokļa apmaksa tiešsaistē –37 922 reizes un autoceļu lietošanas nodevas apmaksa – 26 529 reizes.

Vairāk informācijas par portāla Latvija.lv statistikas datiem iespējams skatīt VRAA izdotajā elektroniskā izdevumā “E-ziņas”, elektroniskā formātā lasāms šeit.

Valsts pārvaldes pakalpojumu portāls Latvija.lv nodrošina vienuviet valsts pārvaldes pakalpojumu un ar tiem saistītās informācijas pieejamību privātpersonām un valsts pārvaldei, piekļuvi e-pakalpojumiem un e-adresei.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.