Ekonomika
Bizness

Latvijas un Gruzijas dzelzceļu uzņēmumi noslēdz vienošanos par sadarbību0


Gruzijas dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Dāvids Peradze (no kreisās) un LDz prezidents Edvīns Bērziņš memoranda parakstīšanas brīdī.
Gruzijas dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Dāvids Peradze (no kreisās) un LDz prezidents Edvīns Bērziņš memoranda parakstīšanas brīdī.
Foto: F64

VAS “Latvijas dzelzceļš’” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš piektdien, 14.decembrī, parakstīja saprašanās memorandu ar Gruzijas dzelzceļa uzņēmumu (JSC “Georgian Railway”) par turpmāku sadarbību dažādu projektu īstenošanā.

Saprašanās memoranda mērķis ir radīt pamatu turpmākās savstarpējās sadarbības attīstīšanai, tostarp multimodālo pārvadājumu jomā. Tāpat memorands kalpos par pamatu turpmāku vienošanos slēgšanai, ja tas būs nepieciešams konkrētu sadarbības projektu īstenošanai.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš: “Gruzija strauji attīstās un to nevar nepamanīt. Svarīgi, ka teju visās pozīcijās mūsu viedoklis sakrīt, un tas ir spēks, kas tik ļoti nepieciešams veiksmīgai sadarbībai, lai piesaistītu partnerus no citām valstīm. Īstenojot kopīgu sadarbību, mums pavērsies plašas iespējas.”

“Memoranda parakstīšana ir starts nākotnes iespējām. Mēs esam atvērti sadarbībai un atbalstam, lai pēc iespējas labāk izmantotu mūsu potenciālu kravu pārvadājumu organizēšanā. Arī no savas puses esam gatavi atbalstīt LDz kravu pārvadājumu organizēšanā, izmantojot Vidusāzijas transporta koridoru,” parakstot memorandu, uzsvēra Gruzijas dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Dāvids Peradze.

Saskaņā ar noslēgto vienošanos, LDz būs pieeja informācijai par tirgus situāciju abās valstīs.
Abu valstu dzelzceļa uzņēmumi sadarbosies starptautisko kravu pārvadājumu jomā, kā arī konteinervilciena ZUBR un Vidusāzijas transporta koridora ietvaros.

Memorands paredz, ka LDz Gruziju nodrošinās ar informāciju par konteinervilciena ZUBR projektu un tā iespējām. Savukārt Gruzijas dzelzceļa uzņēmums sniegs visu nepieciešamo informāciju par Vidusāzijas transporta koridoru.

Konteinervilciens ZUBR savieno Latvijas un Ukrainas ostas, savukārt no Ukrainas Černomorskas, Odesas un Južnij ostām kravas var tikt tālāk nogādātas uz Gruzijas ostām, līdz ar to pagarinot konteinervilciena maršrutu uz Centrālāzijas un Austrumāzijas valstīm.

Noslēgtais saprašanās memorands radīs iespēju piesaistīt jaunas kravas no Vidusāzijas un Ķīnas.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
Einars Repše kļuvis par “Baltic International Bank” padomes priekšsēdētāja Valērija Belokoņa padomnieku
3 stundas
TA
Tavs Auto TV
Ekonomika
Cik maksā nobraukt 100 km? “Tavs Auto TV” testē saspiestās dabasgāzes dzinēju
4 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Latvijā janvārī mazāks jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums par ES vidējo
5 stundas

Lasītākie raksti

LE
LETA
Latvijā
“Kauns par šādu valsti!” Bojāgājušā glābēja vecāki sašutuši par spriedumu
1 stunda
LE
LETA
Latvijā
Saņemti jauni pierādījumi: Ģenerālprokuratūra prasa Dānijai izdot Misāni Latvijai
1 stunda
LE
LETA
Dabā
Daudzviet līs. Laikapstākļu prognoze trešdienai
1 stunda
IS
Ilmārs Stūriška
Sports
Sigulda ir īpaša vieta – Ivo Feriāni sajūsmā par Latvijā pieredzēto
54 minūtes
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
Olafs Zvejnieks: Solis tuvāk gāzes terminālim
2 stundas