Publicitātes foto

Sagatavošanas darbos mēs pavadījām vairāk nekā 3000 stundas! “Tet” pabeidzis darbu pie “teksts uz balsi” rīka latviešu valodā 4

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Tehnoloģiju uzņēmums “Tet” ir pabeidzis darbus pie mākslīgā intelekta latviešu valodas projekta “teksts uz balsi”, kas nozīmē spēju automātiski transkribēt audiotekstu rakstiskā formātā.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Lasīt citas ziņas

Šāds risinājums palīdzēs automatizēt klientu apkalpošanas procesus, uzlabojot to kvalitāti, kā arī ļaujot paātrināt ienākošo pieprasījumu klasifikāciju un apstrādi. Ar tehnoloģijas palīdzību ir iespējams izveidot virtuālo asistentu, kas ir spējīgs ne tikai nolasīt tekstu, kā tas tiek darīts robotzvanos, bet arī saprast, ko saka klients, un pilnvērtīgi atbildēt uz jautājumiem.

Izveidotais risinājums ir unikāls ar to, ka ir izdevies sasniegt latviešu valodas transkribēšanas precizitāti 95% apmērā, kas nozīmē, ka teksts tiek transkribēts gandrīz pilnībā pareizi.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sagatavošanas darbos mēs pavadījām vairāk nekā 3000 stundas. Sasniegtais rezultāts priecē – šobrīd algoritms precīzi atpazīst latviešu valodas vārdus un kļūdu skaits ir vien 5%. Salīdzinājumam – “Microsoft” un “Google” angļu valodas risinājumiem šis rādītājs arī ir 5% , un viņu gadījumā šāds rādītājs tika sasniegts, atšifrējot augstas kvalitātes audiofailus bez fona trokšņiem un ar pareizo angļu valodas izrunu.

“Tet” risinājums parāda šādu sniegumu no reālām klientu sarunām – ar fona trokšņiem, kā arī dikcijas un izrunas īpatnībām,” stāsta “Tet” mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.

Šādas tehnoloģijas lietošanas lauks ir ļoti plašs – ar to palīdzību var transkribēt jebkurus audiofailus ar runu latviešu valodā: sanāksmes, zvanus, filmas, automātiski veidot titrus, veikt anketēšanas.

Apvienojot “balss uz tekstu” un “teksts uz balsi” tehnoloģijas, tiek veidoti arī visgudrākie virtuālie asistenti, piemēram, “Siri” un “Alexa”.

“Klientu apkalpošanas jomā šis risinājums paver jaunas iespējas gan datu analīzei, gan arī darbinieku atslogošanai no manuālajiem darbiem, kas prasa daudz laika,” skaidro I. Zariņa.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.