Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto. THE CANADIAN PRESS/Jacques Boissinot

Nepastāvīgie laikapstākļi veicina satiksmes negadījumu skaita pieaugumu 2

Kūstošais sniegs arī šogad paver skatu uz pavasarim tipiski bēdīgu ceļu un ielu stāvokli. Lielākas un mazākas bedres, uzburbis asfalts, no ceļu seguma izrauti akmentiņi, ko automašīnu riteņi met pretim braucošo transporta līdzekļu vējstiklos. Kombinācijā ar ik pa laikam uznākošo apledojumu un puteni, veidojas auto vadīšanai ļoti nepatīkami apstākļi.

Reklāma
Reklāma
Mājas
Kādas ir tavas kulinārijas prasmes – vai māki pagatavot šos 10 ēdienus, kuri jāprot katram latvietim?
Lietotas automašīnas, kuras nevajadzētu iegādāties: eksperts norāda uz trim neuzticamiem modeļiem 43
Kokteilis
No A līdz Ž – ko par tavu personību atklāj tava vārda sākumburts? 18
Lasīt citas ziņas

Šo iemeslu dēļ automašīnu īpašnieki akciju sabiedrībai “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk – BTA) šonedēļ ik dienu iesniedz vidēji par 82% vairāk atlīdzību pieteikumus par transporta līdzekļiem nodarītajiem bojājumiem nekā iepriekšējās nedēļās.

Visbiežāk norādītie bojājumi ir plaisas priekšējā vējstiklā, kas radušās pretim braucošo transporta līdzekļu riteņu mesto akmeņu dēļ. Vairākus desmitus negadījumu izraisījuši apledojušie ceļi un redzamību apgrūtinošā putināšana. To dēļ autovadītājiem nav izdevies savaldīt spēkratus un tie ieslīdējuši grāvī, vai arī nav paspējuši apstāties pie krustojuma un ietriekušies priekšā stāvošā automašīnā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Salīdzinoši daudz pieteikumu saņemti par automašīnas apakšas aizsargdaļu noraušanu, iebraucot kupenās, kā arī par tīrīšanas tehnikas nodarītajiem bojājumiem stāvlaukumos atstātām automašīnām. Tām noskrāpēti sāni, iebuktētas durvis vai norauti rokturi. Zaudējumus mašīnu īpašniekiem sagādājuši pat pagalmu un garāžu vārti, kas nav bijuši pietiekami nostiprināti un vēja brāzmas dēļ iebraukšanas brīdī iepūsti auto sānos.

Pieaug arī pieteikumu skaits par pārsistām riepām un deformētiem diskiem, iebraucot bedrēs. Īpaši bīstamas ir peļķēs apslēptās bedres, jo tās nav uzreiz pamanāmas un daļa šoferu pirms peļķēm pat neuzspēj noreaģēt un samazināt ātrumu.

«No ceļu apledojuma, bedrēm un lidojošiem akmeņiem pilnībā nav pasargāts neviens, taču ikviens autovadītājs var parūpēties, lai zaudējumi būtu pēc iespējas mazāki. Spēcīgu putināšanu var pārlaist kādā stāvlaukumā vai braukt tik lēni, lai paspētu noreaģēt uz satiksmes situāciju sliktas redzamības apstākļos. Zinot, ka ik pavasari uz mūsu ceļiem veidojas prāvas bedres, pie peļķēm būtu prātīgi piebremzēt un lēnāk izbraukt tām cauri, tādējādi samazinot riepu pārsišanas risku. Lēnāka braukšana un lielākas distances ievērošana arī mazinās akmeņu uzmešanas risku. Ja nu tomēr gadās piedzīvot nepatikšanas, iesakām nekavējoties sazināties ar savu apdrošinātāju, kas konsultēs, kā rīkoties, kā arī finansiālos zaudējumus mazinās KASKO polise ar plašu apdrošināšanas segumu,» rīcības variantus iesaka BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.