
Vairs nekur neesam pasargāti! Arī “Whatsapp” turpmāk būs izmaiņas, kas lietotājus neiepriecina 0
“WhatsApp” pirmdien paziņoja, ka lietotāji sāks redzēt reklāmas noteiktās lietotnes sadaļās, jo uzņēmuma īpašnieks “Meta Platforms” cenšas attīstīt jaunu ieņēmumu avotu, izmantojot miljardiem cilvēku, kas izmanto šo ziņapmaiņas pakalpojumu, ziņo “Associated Press”.
Reklāmas tiks rādītas tikai lietotnes sadaļā “Atjauninājumi” (Updates), kuru ik dienas izmanto aptuveni 1,5 miljardi cilvēku. Tomēr reklāmas netiks rādītas personīgajās sarunās, uzsvēra izstrādātāji.
“Personīgās ziņapmaiņas pieredze “WhatsApp” nemainās – personīgie ziņojumi, zvani un statusi joprojām ir pilnībā šifrēti un netiek izmantoti reklāmu rādīšanai,” teikts “WhatsApp” bloga ierakstā.
Tā ir būtiska pārmaiņa uzņēmuma politikā, jo tā dibinātāji Jans Koums un Braiens Ektons, veidojot platformu 2009. gadā, solīja to saglabāt brīvu no reklāmām.
Kad “Facebook” 2014. gadā iegādājās “WhatsApp”, abi dibinātāji pēc pāris gadiem no uzņēmuma aizgāja. “Meta Platforms Inc.”, uzņēmums, kuram tagad pieder “WhatsApp”, jau sen meklējis iespējas gūt ieņēmumus no šīs lietotnes.
“WhatsApp” norādīja, ka reklāmas tiks mērķētas lietotājiem, ņemot vērā tādu informāciju kā viņu vecums, atrašanās vieta (valsts vai pilsēta), izmantotā valoda, kanāli, kuriem viņi seko lietotnē, un tas, kā viņi mijiedarbojas ar redzamajām reklāmām.
Uzņēmums uzsvēra, ka personīgās ziņas, zvani un grupas, kurās lietotājs piedalās, netiks izmantoti reklāmu personalizēšanai.
Šī ir viena no trim jaunajām reklāmu iespējām, kuras “WhatsApp” pirmdien prezentēja, cenšoties monetizēt savus lietotājus. Kanāli turpmāk varēs iekasēt ikmēneša abonēšanas maksu, lai sniegtu ekskluzīvus atjauninājumus. Tāpat uzņēmēji varēs maksāt par sava kanāla reklamēšanu, lai tas kļūtu redzamāks jauniem lietotājiem.
Lielākā daļa “Meta” ieņēmumu nāk no reklāmām. 2025. gadā uzņēmums guva 164,5 miljardu dolāru ieņēmumus, no kuriem 160,6 miljardi bija no reklāmas.