Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
21. janvāris, 2015
Drukāt

Bažījas par iespējamu jaunā pedagogu darba samaksas modeļa izstrādes ieilgšanu (4)

Foto: LETAFoto: LETA

Izglītības un zinātnes ministrijā notiek darba grupas sanāksme par pedagogu darba samaksas aprēķināšanas modeļa izstrādi un aprobācijas procesu.

Vērtējot jaunā pedagogu darba samaksas modeļa izstrādes gaitu, pedagogi izsaka bažas, ka Izglītības un zinātnes ministrija varētu neiekļauties izstrādei atvēlētajos termiņos, pēc šodien notikušās daba grupas sanāksmes secināja vairāki darba grupas locekļi.

Bažas pastāv tādēļ, ka pagaidām vēl aizvien nav sācies modeļa aprobācijas otrais posms, kuram vajadzēja sākties vēl pagājušajā nedēļā. Neskatoties uz to, ka pastāv uztraukums, viņi pozitīvi vērtē to, ka pedagogu algu jautājums “ir izkustējies no vietas”.

Tomēr Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Evija Papule skaidroja, ka galvenie procesi notiek laikus un darbs pie modeļa tiks pabeigts tam paredzētajā laikā.

Arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība cer, ka viss notiks laikus, jo pašreizējais darba grupas un ministrijas darbs viešot pozitīvas cerības.

Kā ziņots, IZM izstrādājusi divus jaunus pedagogu darba samaksas modeļus, viens no kuriem paredz pašreizējā modeļa “Nauda seko skolēnam” pilnveidi, bet otrs – pāreju uz pilna laika darba slodzi.

Tāpat ziņots, ka šī gada budžetā nav iekļauta pozīcija finansējumam jaunā modeļa ieviešanai. Valdība gan IZM, gan tās sociālajiem un sadarbības partneriem solīja rast nepieciešamos līdzekļus gadījumā, ja modelis tiks izstrādāts.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Nu redzu tas ir kā riņķa dancis, manuprāt viss ir skaidrs, 20-30 bērnu klase un skolotājam alga sanāk, ja mazāk nav vērts uzturēt ne skolu ne skolotāju, jāved bērni uz lielāku skolu. Protams arī es gribu, lai bērni mācās tuvāk mājām, bet realitātē jau tie 12 bērni klasē neko neiemācās, tik jautri pavadīt liku savā starpā. Jāizdara beidzot secinājumi un jāpieņem lēmumi balstīti uz faktiem.
    sk.iepriekš
    nra.lv/latvija/131923-latvija-pazud-katrs-divsimtais-berns.htm

    Tās ir 682 klases ar skolēniem kas dzīvo un mācās ārzemēs! (675 klases pa 23 skolēniem/1klasē + 7 klases pa 24skolēniem/1klasē)

    Mēs palikušie nodokļu maksātāji neesam spējīgi un nav arī nekādas vajadzības uzturēt Latvijā nevajadzīgas skolas un skolotājus. Krievu skolas var slēgt, apvienot skolēnus, lai veidojas normālas klases pa 24 skolēniem. Savulaik bija 40 skolēnu klasē normāli un skolotāji tika galā un nebija analfabētu, bet tagad nevar saprast vai tie 12 skolēni klasē arī ko iemācās vai tikai atsēž līdz diploma saņemšanai…

  2. sk.iepriekš
    nra.lv/latvija/131923-latvija-pazud-katrs-divsimtais-berns.htm

    Tās ir 682 klases ar skolēniem kas dzīvo un mācās ārzemēs! (675 klases pa 23 skolēniem/1klasē + 7 klases pa 24skolēniem/1klasē)

    Mēs palikušie nodokļu maksātāji neesam spējīgi un nav arī nekādas vajadzības uzturēt Latvijā nevajadzīgas skolas un skolotājus. Krievu skolas var slēgt, apvienot skolēnus, lai veidojas normālas klases pa 24 skolēniem. Savulaik bija 40 skolēnu klasē normāli un skolotāji tika galā un nebija analfabētu, bet tagad nevar saprast vai tie 12 skolēni klasē arī ko iemācās vai tikai atsēž līdz diploma saņemšanai…

  3. Man liekas, ka Latvijā ir divas valsts iestādes, kuru darbībai piemīt cirka elementi – KNAB un IZM. Cik bieži lasām ziņas par IZM nebūšanām. Te viņi nezina septiņgadīgo skolēnu skaitu, te miljonu nav ierēķinājuši izdevumos, vairs nevar saskaitīt skolotājus un gadiem tikai runā runā par apmaksas modeļiem. Kāpēc citās nozarēs var noteikt algas? Tāpēc, ka tur nav izdomātas 80 pozīcijas un netiek uzskaitīts katrs paspertais solis. Ierēdņi, nekļūstiet smieklīgi! Kāds ir jūsu darba lietderības koeficients?

  4. Uzzināt, ka lielais labi atalgotais IZM ierēdņu bars bruņots ar programmām apgādātu datortehniku “nespēj iekļauties “noteiktajā termiņā jaunā pedagogu darba samaksas modeļa izstrādē, nāk prātā tā anekdote par čigānu, kurš ar savu zirdziņu braucot garam veču bariņam pie saputējušas automašīnas teicis: ” KO jūs brīnāties par mašīnu, skrūve pie skrūves, bet uz priekšu nekust. Brīnāties labāk par zirga dibenu – bez šņores ciet turās!”

Draugiem Facebook Twitter Google+