Foto no privātā arhīva

Karjera ar lielām likmēm – no krupjē līdz reģiona izpilddirektorei. Ilzes Jansones veiksmes stāsts 0

Ilze Jansone spēļu nozarē karjeru sāka no pašas apakšas, strādājot par krupjē, bet tagad ir uzņēmuma reģiona izpilddirektore. Par savu veiksmīgāko darbu karjeras laikā viņa uzskata zīmola maiņu uzņēmumam, kad tas no “Triobet” pārtapa par “Betsafe”. Viņa iepazinusi biznesa kultūru vērienīgā kompānijā Londonā un guvusi ar profesiju saistītu kultūršoku Maskavā. Kāpiens pa karjeras kāpnēm atvedis Ilzi tuvāk mājām – uz Tallinu, kur bāzēts “Betsafe” reģionālais birojs. Viņa ir atbildīga par uzņēmuma biznesu ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Austrumeiropā, Centrāleiropā un Vidusāzijā.

Reklāma
Reklāma

Kad visu nosaka nejaušība

Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Spēļu biznesā Ilze nonāca nejauši studiju laikā. Viņa vairs negribēja dzīvot uz vecāku rēķina un vēlējās savu maciņu pildīt pati. Kāda kursa biedrene pastāstīja par kazino kursiem, kurus pabeidzot, var atrast ar studijām viegli apvienojamu maiņu darbu.

Pabeigusi divus mēnešus ilgus kursus, Ilze nostājās pie ruletes galda “Tower Voodoo” kazino, kas atradās tagadējā “Olympic Voodoo” kazino vietā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kazino nozari apvij stereotipi un mīti par bandītu pulcēšanos, ieroču vicināšanu un pārmērīgām orģijām, tomēr Ilze atzīst, ka savas karjeras laikā neko no tā nav ne redzējusi, ne piedzīvojusi. “Pārsvarā strādāja ļoti interesanti jauni cilvēki, bija dinamiska vide, un tas bija ļoti aizraujoši. Tas nav viegls darbs, arī psiholoģiski, savs iespaids ir arī nakts maiņām. Iznāk daudz ko redzēt, piemēram, kā cilvēki noreibst. Tomēr lielais vairums uz kazino atnāk izklaidēties,” savus pirmā darba apstākļus vērtē Ilze.

Mārketinga izaicinājumi

Pēc nostrādāta gada sākusies Ilzes karjeras izaugsme, turklāt tas atkal notika nejauši. Elektroniskās komercijas studiju ietvaros viņai bija vajadzīga mārketinga prakse, un Ilze apvaicājās, vai būtu iespēja mēnesi pastrādāt galvenajā birojā, kaut kopējot dokumentus. Pēc pāris mēnešiem Ilzei piedāvāja darbu mārketinga nodaļā. Atskatoties uz savu karjeru mārketingā, Ilze kā savu nozīmīgāko projektu min zīmola maiņu no “Triobet” uz “Betsafe”. “Latvijā ir daži piemēri, kad mainīts zīmols, piemēram, “Hansabanka” uz “Swedbank”, tagad “Statoil” uz “Circle K”. Sapratām, ka ne visu var piemērot mūsu nozarei, jo īpaši, ja tas notiek interneta vidē un nav “fizisks” veikals vai banka,” zīmola maiņas izaicinājumu raksturo Ilze.

Solītis atpakaļ, lai spertu platu soli uz priekšu

Pēc studijām Ilze saprata, ka nākotne ir interneta vidē, un apzināti sāka meklēt darbu tiešsaistes jomā. Darbu viņai piedāvāja Londonā bāzētais uzņēmums “SportingBet”. “Es biju ļoti priecīga, jo tajā laikā un vecumā gribēju izmēģināt dzīvi ārzemēs, turklāt ieguvu darbu iecerētajā nozarē. No karjeras kāpņu viedokļa raugoties, tas bija solis atpakaļ – amats klientu servisā bija zemāks nekā līdz tam ieņemtais. Taču sapratu, ka dažreiz ir jāsper solis atpakaļ, lai pēc tam tiktu tālāk. Protams, piekritu, daudz nedomājot,” stāsta Ilze.

“Britu kompānijā strādāju septiņus gadus un pieredzēju ļoti daudz ko. Kad sāku darbu, interneta spēles vēl bija kā mežonīgie rietumi zelta drudža laikā – viss plauka un zēla. Piedzīvoju arī, ka aizvērās ASV tirgus, un 2006.gadā vienas nakts laikā “SportingBet” zaudēja 75% tirgus un vērtības. Pirmajā dienā, ieejot birojā pēc šī paziņojuma, visiem bija bālas sejas. Kompānija veica milzīgas restrukturizācijas, protams, daudzi zaudēja darbu. Es turpināju strādāt vēl ilgi pēc tam,” Ilze atminas darba pieredzi Anglijā, kur viņa pakāpās amatā un kļuva par mārketinga menedžeri krievu valodā runājošajam tirgum.

Reklāma
Reklāma

Kad nosauc galvu reibinošu ciparu

Londonā, strādājot kādā ne visai veiksmīgā kopprojektā, Ilze iepazinās ar sadarbības partneriem no Krievijas. Pēc pāris gadiem, satiekoties spēļu nozares izstādē Londonā, viņi aicinājuši, lai brauc līdzi. “Londonu mainīt pret Maskavu!? Es par to pasmējos, jo Maskava šķita eksotiska un biedējoša vieta darbam,” atklāj Ilze.

Pēc mēneša Krievijas kompānijas viceprezidents zvanīja un tieši vaicāja: “Nu, Ilze, brauksi?” Ilzei šķitis, ka tas nav nopietni, taču viņš lūdzis nosaukt sev vēlamās algas apjomu. “Es apjuku, jo neko nezināju par Maskavu un kas tur kā notiek. Cik prasīt? Konsultējos ar paziņām un kaut kādu ciparu viņiem aizsūtīju, domājot, ka, to ieraugot, viņi pateiks – nē, paldies! Pusstundas laikā viņi atbildēja – OK!” Tā bija svarīga izšķiršanās, bet “sapratu, ka esmu vēl gana jauna, lai tādai avantūrai ļautos. Pat, ja tā būtu kļūda, tas nebūtu pasaules gals,” mešanos jaunā izaicinājumā atminas Ilze.

Sākumā bija kultūršoks par biznesa vidi. Par to, cik tā skarba un tieša. Kā mārketinga direktora vietniece un vēlāk arī kā mārketinga direktore Ilze mēģinājusi ieviest tieši rietumu pieredzi.

Grūtākais bijis, kad sākās krīze Krimā. “Atmosfēra Maskavā kļuva sliktāka, rubļa kurss kritās un tieši tad nāca jauns, ārkārtīgi saistošs un izaicinošs piedāvājums,” Maskavā pavadīto laiku raksturo Ilze.

No Baltijas līdz Centrāleiropai un Vidusāzijai

Darbam “Betsafe” viņu atrada tā dēvētie “galvu mednieki” jeb personāla atlases speciālisti. “Uzņēmums pieder zviedriem, “Betsson” grupa ir vieni no lielākajiem pasaulē, kuriem pieder ļoti daudzi zīmoli, tostarp arī “Triobet”, “Betsafe”, “Betsson”. Ar lielām grūtībām pametu Krieviju, jo ieguldu sevi visu, ielieku visu sirdi un pārdzīvoju par rezultātu. Pamest kaut ko vienmēr ir liels pārdzīvojums,” pēdējo darba maiņu atceras Ilze, piebilstot, ka nekad dzīvē ne no viena darba neesot atlaista.

Šajā uzņēmumā Ilze sāka kā Baltijas biznesa izpilddirektore un tagad kļuvusi par izpilddirektori Austrumeiropai, Centrāleiropai un Vidusāzijas valstīm. Viņa novērojusi, ka katra valsts atšķiras ne tikai ar spēļu regulējumu un tā attīstību, bet arī spēlēšanas tradīcijām. Piemēram, Āzijas valstīs likmes tiekot liktas no sirds un uz visu banku – milzu summas par to, ka mūsējie uzvarēs, neatkarīgi no tā, vai šādu spēles iznākumu prognozē bukmeikeri. Eiropā likmes vairāk tiek liktas, balstoties uz iepriekšēju izpēti un pieredzi.

Pati arī reizēm uzliekot kādu likmi uz sportistiem, bet viņas lielākā likme ir bijusi galvu reibinošā karjera no zemākā amata kazino līdz pat reģiona izpilddirektorei.