Mobilā versija
-1.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
4. septembris, 2014
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Jauns sākums

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Grētas (Naitlija) un Deiva (Levīns) attiecības neiztur slavas pārbaudījumu – saņēmis mūzikas ieraksta piedāvājumu no lielas Ņujorkas kompānijas, Deivs, kurš, kā izrādās, bijis glums krāpnieks jau labu laiku, dodas savu ceļu. Savukārt Grēta izmanto iespēju beidzot realizēt savu radošo karjeru, un, satiekot dzīves nogurdinātu, no darba izmestu mūzikas producentu, gandrīz alkoholiķi Denu (Rufalo), nolemj ierakstīt albumu pilsētā kopā ar ielu muzikantiem – zem tiltiem, metro stacijās, uz jumtiem, mazās sānieliņās un citur, iekļaujot skaņu celiņā arī pilsētas trokšņus – mašīnu rūkoņu, sirēnas, čalas. „Jauns sākums” tādējādi ir gan atsauce uz viņu abu jauno dzīves cēlienu sākumu, gan arī filmas struktūru, kas sākumā izspēlē vienu un to pašu – Grētas un Dena satikšanās dienu – atkal un atkal no dažādiem skatupunktiem.

Varētu šķist, ka romantiskās komēdijas uzstādījumam kā tādam nebūtu ne vainas, taču „Jauns sākums” stāsts šķiet jau kaut kur manīts. Īra Džona Kārnija rokai – arīdzan scenārija un režisora lomā – pieder „Oskaru” ieguvusī (par filmas mūziku) filma „Vienreiz”/Once – stāsts par ielu mūziķa un Austrumeiropas imigrantes nedēļu Dublinā, sacerot un ierakstot mūzikas albumu kopā.

Ļoti, pat pārāk līdzīgu formulu viņš izmantojis arī šeit, piešķirot tai Amerikas pamatstraumes kino glanci. Stāsta būtība ir tāda pati, pat ja „Vienreiz” mazbudžeta indie filmas modelis šeit pārcelts Holivudas mērogā ar zvaigznēm gan lielākās, gan mazākās lomās. Iztrūkst maģiskais raupjums, kas bija klātesošs „Vienreiz”, kas spēlēja uz daudz mazākām likmēm. Katrā ziņā noteikti neesmu vienīgā skatītāja, kam grūti noticēt vēsajai un aristokrātiskajai Keirai Naitlijai nepretenciozas ielu muzikantes lomā – šī ideja ir absurda, par spīti Naitlijas centieniem uz vienkāršību pretstatā viņas ierastajiem manierismiem vai ikkatrā lomā. Atzīstams ir fakts, ka visas dziesmas izpilda viņa pati. Filmas vispievilcīgākais tēls tomēr pieder Rufalo – izspūrušais, sagumzītais, labsirdīgām acīm un smīnu apveltītais personāžs, kura talants šarmēt izpaudies ne vienā vien līdzīgas nišas filmā. (Viens no viņa nesenākajiem šādiem darbiem bija „Paldies par atklātību”/Thanks for Sharing, 2012, kopā ar Gvinetu Paltrovu).

Visproblemātiskākais tomēr ir nesaprotami platoniskais uzstādījums abu galveno personāžu attiecībās. Ņujorka vasarā ir šķietami perfekts fons romancei; ja runājam par mūziku, tad par to jau dziedāja Rejs Čārlzs un Ella Ficdžeralda piemīlīgajā dziesmiņā Manhattan. Tomēr Kārnijam, tāpat kā iepriekšējā šī paša stāsta versijā, šķiet, ka var apmierināties ar vienu skūpstu, kas ļautu mums, skatītājiem, noticēt skaistajām jūtām abos galvenajos varoņos. Kopīgi radot mūzikas albumu, Grēta un Dens satuvinās, taču ne tik ļoti, lai filmu patiesi varētu nodēvēt par ”romantisku”, tomēr tā noteikti ir gaidīts gaisa malks sezonas grāvēju – uz pusaugu puikām mērķētu filmu – ierindā.

UZZIŅA:


“Jauns sākums” / Begin again


Romantiska komēdija / drāma.

Režisors, scenārija autors: Džons Kārnijs / John Carney

Lomās: Keira Naitlija, Marks Rufalo, Adams Levīns, Heilija Steinfelda, Ketrīna Kīnere.

Kinoteātros no: 5.09.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+