Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
15. jūlijs, 2015
Drukāt

Prominences apmeklē Drēviņa un Udaļcovas izstādes atklāšanu

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Klātesot Valsts prezidentam Raimondam Vējonim un citām prominencēm, mecenāts Pēteris Avens Mākslas muzejā “Rīgas Birža” atklājis izstādi “Aleksandrs Drēviņš un Nadežda Udaļcova. Laiku virpulī”, LA.lv uzzināja muzejā.

Izstādē aplūkojamas gandrīz 60 gleznas, lielākā daļa ir no Avena privātās kolekcijas. Drēviņš tā arī nerealizēja sapni par atgriešanos dzimtenē, taču, pateicoties Avenam, mākslinieka darbi beidzot tik plašā apmērā aplūkojami Rīgā, kas ir simboliska A. Drēviņa atgriešanās mājās, norāda Pētera Avena Labdarības fonda “Paaudze” pārstāve Inese Dābola.

Dābola norāda, ka pazīstamais kolekcionārs Avens apzinās savu latvisko izcelsmi, un, kaut arī savu karjeru un dzīvi veidojis Krievijā, mecenāts jūt emocionālo saikni un tuvību ar Latviju. P. Avena mērķis ir veicināt kultūras apmaiņu starp Latviju un Krieviju, un šim nolūkam pirms septiņiem gadiem nodibināts labdarības fonds “Paaudze”, kas sekmīgi darbojas kultūras apmaiņas, bērnu veselības aizsardzības un izglītības jomā.

Gleznu izstāde “Aleksandrs Drēviņš un Nadežda Udaļcova. Laika virpulī” ir viens no šogad īstenotajiem fonda projektiem ar mērķi apzināt Latvijas un Krievijas kopīgo mākslas vēsturi. Izstādes atklāšanā piedalījās virkne prominenču, to vidū arī jaunais Latvijas prezidents Raimonds Vējonis. Izstāde, kuras vērtība mērāma vairāku miljonu eiro apmērā, ir tapusi kā lielisks apliecinājums sadarbībai gan starp valsts institūcijām, gan privātajiem partneriem.

“Vienmēr ir pastāvējuši apstākļi, kuru ietekmē starp cilvēkiem, valstīm un tautām tikušas novilktas neredzamas robežas. Uzskatu, ka māksla ir viens no fenomeniem, kas spēj kāpt pāri konfliktiem, sāpīgām atmiņām un emocijām, māksla ir fenomens, kas vieno. Esmu priecīgs vērot, ka laika gaitā tautas apziņas līmenī esam nobrieduši, lai atvērtu arī sāpīgās vēstures lapaspuses. Aleksandra Drēviņa un Nadeždas Udaļcovas likteņstāsts un mākslas mantojums ir viena no tām. Mēs varam apbrīnot un mācīties no šo mākslinieku gribasspēka un uzticības mākslas vērtībām – viņu vēstījums arī šodien ir tikpat aktuāls kā pirms piecdesmit gadiem, ” saka fonda dibinātājs Pēteris Avens.

Fonds “Paaudze” ir izdevis izstādes katalogu.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+