Mobilā versija
+4.9°C
Guna, Judīte
Piektdiena, 9. decembris, 2016
12. novembris, 2015
Drukāt

“airBaltic” nedienas: “Prudentia” lepojas un kaunās (17)

Foto - LETAFoto - LETA

"Prudentia" dibinātājs Ģirts Rungainis

Vakar sasauktajā preses konferencē konsultāciju uzņēmuma “Prudentia” dibinātājs Ģirts Rungainis un šā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš sniedza pārskatu par savu darbību ar nacionālo lidsabiedrību “Air Baltic”.

“Prudentia” pārstāvji uzsvēra – viņi izveda “Air Baltic” no gandrīz iestājušās maksātnespējas, vienojās par izdevīgu aizdevumu atmaksu bankrotējušajām komercbankām, atrisināja strīdus ar akcionāriem, atrada Girmesa kungu (viņš gan vispirms vērsies pie “Air Baltic” vadītāja Martina Gausa, kas tālāk nosūtījis pie “Prudentia”).

“Anrijs Matīss izplata dezinformāciju, ka viņš tikai šā gada 18. septembrī uzzinājis par jauno iespējamo līdzīpašnieku. Viņš bija iesaistīts visos procesos, mēs kopš 2011. gada, kad sākām sadarbību ar Satiksmes ministriju, regulāri tai atskaitījāmies un piedalījāmies ministrijā rīkotajās sapulcēs. Šajā gadā vien ministrijai iesniegti 20 dažādi pārskati,” norādīja K. Krastiņš. “Prudentia” bijušajam satiksmes ministram Anrijam Matīsam pārmet sabiedrības maldināšanu par to, ka iespējams saņemt aizdevumu no Valsts kases bez privātā ieguldītāja naudas ieguldījuma. Abi kungi norādīja uz Igaunijas nacionālās lidsabiedrības piemēru, kas rāda šādas aizņemšanās sekas.

Pērn pavasarī abi kungi intervijā “Latvijas Avīzē” solīja, ka nākamo sešu mēnešu laikā “Air Baltic” būšot jauns investors, jo tolaik jau bijuši pieci kandidāti, ieskaitot divus finanšu investorus. K. Krastiņš šo solījumu atcerējās un komentēja tā: “Kopš 2012. gada sarunas ar investoriem notika vairākos apļos. Bija vairāki rakstveida piedāvājumi investēt vienu miljonu eiro, pretim prasot aptuveni trešdaļu “Air Baltic” akciju. Ļoti lēts piedāvājums, tāpēc tālāk nevirzījām. Apspriedām to vien ar Matīsa kungu. Runājām ar dažādiem turīgiem cilvēkiem, kam ir pieredze aviācijas nozarē. Mums bija un arī turpinās sarunas ar Ķīnu, ar šīs valsts lielu biznesa grupu. Ķīnā līdz lemšanai paiet gadi. Mēs patlaban esam no procesa nostumti, ar mūsu atrasto investoru sarunas risina Satiksmes ministrija.”

Ģ. Rungainis atcerējās vismaz divus investorus no Vācijas, par kuriem finanšu informācija Latvijas presē noplūdusi. “Diemžēl šie ļoti labie un interesantie potenciālie investori lēma naudu neieguldīt. Latvijas valstij katrā ziņā ir jāatrod veids, kā ES regulācijas ietvaros savu kompāniju pabalstīt. Tad investori šeit ierodas un saskaras ar šo “šļuru”. Principā, liela daļa politiķu nedomā par valsts interesēm, ir tikai tirgus. Politiķu uzstādījums – kā kaut ko pārdot uz krišanas robežas, nedomājot par to, vai pasažieri kaut kur iestrēgs vai neiestrēgs, kāda būs ilgtermiņa ietekme uz valsts tautsaimniecību,” emocionāli stāstīja Rungainis.

“Mēs esam profesionāli, labi savā darbā, nekaunamies par paveikto un par visu esam gatavi atbildēt. Lepojamies ar visu, ko esam izdarījuši. Kaunamies, kad mūsu priekšstāvji, perspektīvi un zinoši ierēdņi pārvēršas par politikāņiem, kas melo, melo bez entuziasma, un, kā redzams, viņiem tas neizdodas,” piebilda Rungainis.

Investīciju baņķieris uzskata – ja Saeima neatbalstīs naudas piešķiršanu nacionālajai lidsabiedrībai, tā pakāpeniski tuvosies bankrotam. Viņi arī atzina – Girmesa kungs nav vislabākais investors, tomēr pēc “Air Baltic” patlaban investori rindā nestāvot. Rungainis par drošības iestāžu atzinumu, kas norāda uz šā investora riskiem, teica, ka riskanti ir arī šķērsot ielu.

“Mums nav labāka risinājuma patlaban. Tā ir realitāte. Kārtējo reizi politiķi nespēj nosaukt lietas īstajos vārdos. Tā ir vēlmju domāšana. Ķīnā patlaban apkaro korupciju, un, kamēr nebūs stabilitātes, ķīnieši ārpasaulē neko būtisku neieguldīs,” tā Ģ. Rungainis.

Pievienot komentāru

Komentāri (17)

  1. BEIDZIET SO TEATRI !! BEIDZIET TACU REIZ IZZAGT VALSTI.

  2. cik izmaksāja ššis konsultācijas ????

  3. Vai tam ir ar ko lepoties? Nav! Viņš neko derīgu nav pastrādājis. Tikai kampt. Un par to pat kauns nav.

  4. Tieši tā, par AirBaltic nogremdēšanu būs atbildīgi politiķi un man liekas, ka viņi šādas investīciju lietas vispār neizprot, tāpēc Matīss tik stulbi uzvedās.

  5. Lasot šo rakstu izjūtu spiedienu no Rungaiņa puses ! Tas neko labu neliecina !
    Abiem ar Krastiņu piemīt šis pavēlošais , draudošais tonis ! Brrr…

    • Lagzdinsh aerosecyrety mobildebil Atbildēt

      “Prudentia” ir pilnībā zaudējis reputāciju kaaseju brigade UN ar draudiem !- Kozlovskim ir jaizvertee sho ekonomisko enu darbonu likumigi banditiskas metodes ar kadiem panemieniem grupveida – organizeti tiek izlaupita valsts kasse pie Tam gadiem ilgi -SLEPENI

  6. Kad šis puisis kādā no intervijām centās pārliecināt,ka viss labais,ko cilvēce ir radījusi,ir radīts pilsētās un lauki tāpēc jebkā laba radīšanai nav piemēroti,es viņā vairs neklausos.

  7. Pagultē dzirdēts ka uzrakstīts stāsts ar nosaukumu:KĀ PIEKĀST UN KĀ SADALĪT “OTKATU”.
    Nauda jau nesmird
    “Šaise”ir tad ja neizdodas noklusēt “rebes”

  8. ““Prudentia” pārstāvji uzsvēra – viņi izveda “Air Baltic” no gandrīz iestājušās maksātnespējas”
    Un, ko tas deva Latvijas valstij? To, ka atkal no medicīnai, izglītībai un aizsardzībai domātās budžeta naudas 80 miljoni jāziedo šim monstram. Un ar to vien jau vēl arī nekas nebeigsies.
    Mazliet uzjautrināja tas “Prudentia” apgalvojums, ka viņi ir atraduši Girmesa kungu , kas pie viņiem esot bijis nosūtīts. Ir grūti netarast cilvēku, kurš pats pie tevis atnāk. Par visu citu vispār nav vērts runāt.
    NOormālā valstī šādi darboņi sēdētu aiz restēm, nevis tiktu aicināti uz preses konferencēm.

  9. “Prudentia” kārtējais Ivans Susaņins …

    • Tāmnieks/luterānis Atbildēt

      Vairāk gan Ostaps Benders, kas cenšas eskimosiem pārdot sniegu par akcijas cenu!
      Mazliet šo fruktu zinu tuvplānā. Viņa ekonomiskie spriedelējumi par lauciniekiem, par vienu lielu pilsētas māju, kurā dzīvotu visi reņģēdāji un nevajadzētu ne tramvajus, ne asfaltētas ielas, ne ceļu policijas, jo pagalma otrā pusē būtu fabrika, kurā strādājošie šim pelnītu miljonus un dažus soļus tālāk krematorija! Sapnis, ne grūtā šodiena! Tāpat viņš centās pārliecināt par lauksaimniecības kaitīgumu, jo visu var nopirkt no dumjajiem poļiem, spāņiem vai marokāņiem.
      Tikai pašam gan gribas dzīvot Jūrmalā un savus bērnus sūtīt burbuļu dauzīšanas augstskolās, nedod Dievs, par inženieri vai strādnieku!

  10. Žēl,ka Gauss nenosūtīja uz turieni,kur ķeizars kājām iet !
    Ja nebūtu informācija Latvijas presē noplūdusi, kārtējie laupītāji būtu
    veikli uzvārījušies …
    Atceros,kā GODMANS televīzijā bija tik kaunīgs,tik kaunīgs,tik kaunīgs
    kad bija tikko iegrūdis MILJARDU īdu bankās…
    Vēži no vienas lielas kules.

  11. Pēc vajadzības!

  12. 1917-tajā šādi draugi šūpojās laternu stabos. Jūs domājat – nepelnīti?

  13. No Rungaińa teiktā, ka Prudentia ar lielāko prieku būtu gatava łaut mums norīt Krievijas āki.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+