Mobilā versija
-0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
17. septembris, 2016
Drukāt

Videi draudzīgs tramvajs, bet – kā ar kapiem? “LA” zīmē iespējamo maršrutu (10)

tramvajalinija

Iedzīvotāju neizpratni un dažbrīd pat sašutumu izraisījusi “Rīgas satiksmes” (“RS”) iecere jauno Skanstes tramvaja līniju būvēt pa Senču ielu, kas ved caur Lielajiem kapiem. Asas diskusijas raisījuši izteikumi, ka tramvaja līnijas izbūvē plānots nojaukt vienu Lielo kapu kapliču, vienu pieminekli un piemineklim apkārt esošo nožogojumu.

Vakar Rīgas domē par šo tematu norisinājās plaši apmeklēta Nacionālās apvienības rīkota diskusija. Tiesa, neviens “RS” un Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis šo pasākumu neapmeklēja, tāpēc jautājumi palika neatbildēti. Lielākais satraukums ir par iespējamo sarkano līniju pārkāpšanu, jaunās tramvaja līnijas izbūvē skarot Lielo kapu teritoriju. Kā sacīja brīvprātīgo grupas “Lielo kapu draugi” pārstāvis Andris Gobiņš, šajos kapos guldīti apmēram 1500 cilvēku, citos avotos minēti pat 4000: “Viņu visu kapavietas ir apdraudētas. Turklāt tramvajs tādā gadījumā vestu gar pašu Rīgas labākā mēra Džordža Armitsteda kapavietu, gar LU mecenāta Kristapa Morberga, arī Bern­harda Dīriķa u. c. slavenu Rīgas cēlāju kapavietām.”

Rīgas domes intereses diskusijā centās aizstāvēt Satiksmes departmenta Starpinstitūciju projektu nodaļas vadītāja Rudīte Reveliņa. Viņa skaidroja, ka tramvaja sliežu izvietojums joprojām nav precīzi zināms, jo vēl nav gatavs tehniskais projekts. To pašu man apstiprināja arī “RS” pārstāvis Viktors Zaķis. Tomēr esot izstrādāti pirmie Senču ielas pārbūves varianti, ar kuriem sabiedrību departaments vēl gan neesot gatavs iepazīstināt. R. Reveliņa sacīja, ka viņa pirmo reizi dzird, ka kāds tramvaja līniju gribētu veidot kapu teritorijā, jo projekta plānos iezīmēta tramvaja kustība tikai Senču ielā, bez kapu skaršanas.

A. Gobiņš norādīja, ka V. Zaķis tomēr izteicies par minētās kapličas un pieminekļa nojaukšanu, ko iespējams noklausīties 13. septembra Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā”. Gobiņš arī pauda izbrīnu, kāpēc neviens nav iedomājies tramvaju būvēt, piemēram, blakus esošajos Pokrova kapos, kuros apbedīti arī sarkanarmieši. “Plānos rakstīts, ka šī ir degradēta vide, kas jāsakopj. Manuprāt, kapos apglabātajiem, kā arī Skanstes rajona pusotram tūkstotim iedzīvotāju, no kuriem liela daļa ir miljonāri un pārvietojas lepnos džipos, tramvaju nevajag. To drīzāk vajag saujiņai miljonāru, kuriem pieder īpašumi Skanstes rajonā, lai celtos viņu īpašumu vērtība,” pauda “Lielo kapu draugu” pārstāvis.

Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītāja vietniece Katrīna Kukaine norādīja, ka tramvaja līnija var būt iespējama vien pa Senču ielu un tā nedrīkst skart nevienu Lielo kapu būvi. “Ar mums sazinājās RD Īpašuma iegādes un perspektīvas attīstības pārvalde, vaicājot par minēto objektu nākotni, ja tie pietuvojas tramvaja trasei. Norādījām, ka nekāda iejaukšanās kapos nav pieļaujama, kas radīja apjukumu un pārsteigumu,” sacīja K. Kukaine. Viņa norādīja, ka būves nav parastas, jo zem tām ir arī apbedījumi, un minēja arī ētiskās normas, kas Rīgas domei un “Rīgas satiksmei” būtu jāņem vērā.

Pašlaik Lielie kapi pieder Latvijas Evanģēliski luteriskajai baznīcai (LELB). Tās pārstāvis Jānis Viesturs nevēlējās komentēt tramvaja līniju projektu. Viņš atklāja, ka LELB vēlētos, lai kapi nonāktu “RD” īpašumā, par ko abas puses nākotnē varētu arī vienoties. Diskusijas dalībnieki pauda neapmierinātību arī ar LELB – par kapu pašreizējo slikto stāvokli un nevēlēšanos tos kopt, atstājot to vien “Lielo kapu draugu” un citu brīvprātīgo ziņā. J. Viesturs sacīja, ka Lielie kapi ir ļoti lieli un luterāņu baznīcai pietrūkstot resursu, lai kapus uzturētu pienācīgā kārtībā.

Diskusijā tika runāts par paredzētās tramvaja līnijas vides novērtējumu. Visas iesaistītās institūcijas atzīst, ka tramvaja līnija esot labākais no variantiem gan no vides piesārņojuma, gan satiksmes atslogošanas skatpunkta. Tomēr Vides pārraudzības valsts biroja vadītājs Arnolds Lukšēvics norādīja, ka šā gada maijā pieprasītajā izvērtējumā birojs vērtējis tikai trases ietekmi, tai vedot pa Senču ielu, neskarot kapus. Izvērtējumā minēts, ka zem Senču ielas varētu konstatēt kādu apbedījumu, bet tas izvērtējumu nav ietekmējis. Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāve Daina Ozola uzsvēra, ka tramvajs noteikti samazinās emisiju līmeni Rīgā, kā arī, iespējams, tas varētu atslogot Krišjāņa Valdemāra ielu.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Ieteiktu izveidot vienas tranvaja sliedes pa brauktuves vidu Senču ielas rajonā, kur nepieciešama ielas paplašināšana. Tā kā īsākais intervāls tramvaju kustībā ir apm 5 min., tad par šīm vienām sliedēm tramvaji varēs pārvietoties abos virzienos, modernas tehnikas regulāti, un nekādi paplašinājumi un pārapbedījumi nebūs jāveic. Pirms un pēc šī posma , lai brauc pa 2 sliedēm kā parasti. Pastāv taču ari viti oriģināli risinājumi..Sūtiet ieteikumus

  2. Nacionālisti no TB-VL paši izdomāja, kā tramvaja maršruts ies caur Kapiem, un paši šo fake ziņu apspiež.

  3. Pats esmu kopis Lielos kapus, un uzskatu ka tiem liela Rīgas vēsturiska vērtība. Taču ņemšanos ap tramvaja līniju uztveru kā liekulību. Ir taču acīmredzams ka projektētais posms ir jau sen briedusi vajadzība, lai Rīgā visi transporti neietu caur Centru un izveidotos aplis. Gobiņa izrunāšanos vispār kauns lasīt. Te viņš sāk mirušao šķirot, te dzīvos. Ar ko Skanstes ielā dzīvojošie, vai strādājošie būtu sliktāki par “Gobiņa” ielā dzīvojošiem? Tas, ka viņiem ir mašīna, nepienākas tramvaijs?

  4. musu nacisti naida kurināšanai Atbildēt

    protams ka stāstis ka tramvaju rit pat laidis pāri pa visām kapu kopiņām un pieminekļus vispār spridzinās…… ka tik kaislibas izraisit. tas ka plēnots pa jau esošu ielu kur transports jau tāpat brauc nav nekas, no tā sensāciju un naidu neuzkurināt. kā vienmer pilsetas mēra tautiba pie vainas, ja tramvaju ierosinātu kāds no dzintarjugenda, tad visi bļautu urrā un slavētu pat ja tad tramvajs tiešām ietu pāri barona, pumpura un valdemāra kauliem.
    kas intresanti tad kad kapi jāsakopj, tad ne biedriba, ne luterāļu baznica kam kapi pieder, ne tā pati NA neliekas ne zinis, tad tas nav ne svētums, ne dižgaru atdusas vieta, nekas. liekuļu bars vel ir ļoti maigi teikts

    • Iemācies rakstīt pirms te spamo, urla. Atšķirībā no tavas zemes, Latvijā tatuas varoņus raksta ar lielo burtu. Un pret reliģiju izturas ar cieņu, dauni.

      • cieņa ir jānopelna Atbildēt

        pret faktiem jau tev argumentu nebija tāpec piesejies gramatikai:) un vel piefantazeji pēc savām vēlmēm:) esmu latvietis cik tālu ciltskoks sniedzas un protams pilsonis, tik atšķiribā no tevis domāju ar galvu neviss labāk attīstīto ķermeņa daļu kā tu

    • Piekrītu Jums. Brēku ceļ ne par lietu ,

  5. Ušakovs ir krievu armijnieka dēls, tā ka nav ko gribēt, lai tāds saprastu kapu svētumu, kur nu vēl rēķinātos ar mūsu tautas dižgaru atdusas vietām. Doņeckā krievu zaldātiņu līķus viņu pašu oficieri lika ar buldozeriem sašķūrēt bedrēs. Cita mentalitāte. Kā nosaukt Rīgas satiksmē kalpojošos latviešus? Nav atbilstoša vārda, jo tādi mūsu tautā ir jauna suga.

  6. nesaprotu vienu -kapectramvaju nebūvžeuz Purvciemu, ur sen jau tas tika plānots,bija runa par Park & Ride uz Deglava ietu tramvaju vai vaglu galā uz Bolderāju?

  7. Pie shaads scenaarija buus daudz liikji. Taapat kaa uz Tiinuuzhu – Kokneses celja. Sen zinaama patiesiiba.

Aukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības; sestdien stindzinās pat -16 grādu salsAukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības, bet vēl vairāki simti ar ķermeņa atdzišanu nonākuši slimnīcā, piektdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Draugiem Facebook Twitter Google+