
Aizliegt fūres Rīgā! Sabiedrība vētraini reaģē uz sūdzībām par haosu pie veikala “IKEA” 1
Sociālajā medijā “Threads” kāda sieviete ar sašutumu dalījusies savā novērojumā par Rīgas satiksmi:
“Kad beidzot kāds sapratīs, ka smago mašīnu satiksme Rīgā ir jāaizliedz? Tas vairs nav normāli. IKEA apkārtnē visus sastrēgumus veido tikai fūres.”
Šis ieraksts acumirklī izraisīja plašu diskusiju. Lietotāji sadalījās divās pretējās nometnēs — vieni atbalstīja ideju aizliegt kravas auto pārvietošanos pilsētā, bet otri aizstāvēja loģistikas nepieciešamību un brīdināja par nerealistiskiem risinājumiem.
Atbalsts: “Preces var izkraut ārpus Rīgas!”
Tiem, kuri piekrīt autores viedoklim, ir konkrēti priekšlikumi. Pēc viņu domām, infrastruktūru vajadzētu pārveidot tā, lai smagajām mašīnām pilsētā nebūtu jāiebrauc vispār.
“Es tikai par. Preces varētu izkraut noliktavās ārpus Rīgas — nebūtu jābrauc tajā bardakā iekšā. Vieglie vispār fūres gabarītus un manevrēšanas iespējas nesaprot. Kamēr izstāvi visus tos korķus, jau diena pagājusi,” raksta kāds komentētājs.
Realitātes pārbaude: “Ar ko tad preces atvedīs?”
Tomēr vairums komentētāju norāda — šāda sūdzība atklāj neizpratni par pilsētas apgādes ķēdi. Preces uz veikaliem, piemēram, IKEA, tiek piegādātas ar smago transportu, un to nevar aizstāt ne ar droniem, ne ar sapņu loģistiku.
“Kad beidzot kāds sapratīs, ka preces, kuru dēļ cilvēki uz IKEA brauc, ved ar smagajām mašīnām? Tas ir diezgan normāli.”
“Fūres tur nebrauc sava prieka pēc. Neviens šoferis no rīta nemostas ar domu: pa kuru ielu šodien pabraukāties, lai radītu vairāk sastrēgumu?”
“Un tad, kad veikalā nav Tavs mīļākais jogurtiņš, arī būsi dusmīga? Komforts nerodās no zila gaisa.”
Vai tiešām fūres ir pie vainas?
Daži komentētāji norāda, ka problēma nav pašās fūrēs, bet gan braukšanas kultūrā.
“Korķi pie IKEA rodas tāpēc, ka uz apļa cilvēki pēkšņi apstājas un sāk laist tos, kuri grib uzbraukt. Īpaši Dreiliņu apļa rajonā. Tā nav fūru vaina.”
Risinājums – infrastruktūra, nevis aizliegumi
Diskusijas noslēgumā vairāki komentētāji uzsver, kamēr nebūs izstrādāta loģiska infrastruktūra un apvedceļi, kravas mašīnas pilsētā būs nepieciešamas.
“Kamēr nebūs sakārtota infrastruktūra, sastrēgumi paliks. Aizliegt fūres nozīmē iedzīvoties tukšos veikalu plauktos.”
Sabiedrības secinājums
Šī diskusija atklāj vairāk nekā tikai dusmas par satiksmi. Tā parāda plaisu starp pilsētnieku komforta gaidām un realitāti, ko nodrošina ikdienas loģistika. Vienlaikus tiek uzsvērta vajadzība pēc labākas satiksmes plānošanas, lai nodrošinātu gan preču piegādes, gan netraucētu plūsmu pilsētā.