Kadrs no Tomasa Daneksova filmas “Mežonīgie vīri”.
Kadrs no Tomasa Daneksova filmas “Mežonīgie vīri”.
Publicitātes foto

Aktuālā kino izlase 0

Zane Dzene, “Kultūrzīmes”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

“Krilova metode” (Latvija, režisore Linda Veinberga, scenārija autori – Linda Veinberga, Artis Dobrovoļ­skis, operators Uvis Burjāns) – LTV1 9. jūnijā plkst. 21.10

Nesen pirmizrādi piedzīvoja Pētera Krilova un viņa skolnieces, režisores Ivetas Budrevičas veidotā dokumentālā filma “Hekabes jautājums”, kuras galvenie varoņi ir mūziķis Rolands Ūdris un viņa sieva, aktrise un mūziķe Ilona Balode un kura skatāma kinoteātros. Nav ilgi jāgaida, līdz pirmizrādi svinēs P. Krilova filma “Sarkanais šķūnis”, bet pats režisors kļuvis par galveno varoni Lindas Veinbergas dokumentālajai filmai “Krilova metode”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aktiermeistarības un režijas pedagogs izaudzinājis izcilus aktierus un režisorus, kuri šobrīd veido Latvijas teātru seju, kā arī lieliski pierāda sevi kino: Kaspars Znotiņš, Vilis Daudziņš, Andris Keišs, Artūrs Skrastiņš, Baiba Broka, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Indra Roga, Elīna Vāne, Kaspars Zvīgulis, Jānis Vimba, Marija Linarte, un turpināt šo sarakstu varētu vēl ilgi.

Filmas “Krilova metode” autori kopā ar aktieriem centīsies izzināt Pētera Krilova īpašo aktiermākslas metodi, un, kā uzsver režisore Linda Veinberga: “Es gribētu, lai šī filma ir veltījums skolotājiem. Katrs labs skolotājs ir arī režisors un labā nozīmē sociālais inženieris. Un to nedrīkst novērtēt par zemu. Pēteris Krilovs tam ir izcils piemērs.” Uzreiz pēc filmas plkst. 23 – P. Krilova dokumentālā filma “Uz spēles Latvija” (2014).

Latvijā tapusi animācija pieaugušajiem – LTV7 9. jūnijā plkst. 22.20

LTV7 turpina izrādīt pēdējos gados Latvijā tapušās animācijas īsfilmas, šajā vakarā iespējams novērtēt trīs režisoru darbus. Vecākais – Reiņa Pētersona “Ursus” – tapis 2011. gadā, filmas centrā ir cirka akrobāts Lācis, kurš ilgojas pēc brīvības un kuru no visas sirds apbrīno kāda skatītāja meitene.

2014. gadā tapusī Ginta Zilbaloža filma “Prioritātes” ir stāsts par jaunu vīrieti, kurš cīnās tikai par izdzīvošanu, un viņa suni, kurš cīnās tikai par vīrieša uzmanību. Programmas jaunākais darbs ir Kārļa Vītola “Gulbju jaunava” (2020). Kad tās titulvarone iemīlas Malkas cirtējā, viņai sava pasaule jāpamet uz visiem laikiem.

“Mežonīgie vīri” (“Vildmænd”, 2021, Dānija, režisors Tomass Daneksovs) – no 10. jūnija “Kino Citadele”, “Apollo Kino”, “Cinamon”, “Kino Suns” un “Kino Bize”

Gan trilleris, gan drāma, gan komēdija – Tomass Daneksovs savai filmai “Mežonīgie vīri” nav nospraudis žanriskas robežas, iespējams, tas ir viens no iemesliem, kāpēc šis darbs tika iekļauts Traibekas kinofestivāla programmā. Iet mežā un beidzot dzīvot saskaņā ar sevi un dabu – tāds ir Mārtina (aktieris Rasmuss Bjergs) ilgi lolotais mērķis, un viņš ietērpjas zvērādās, lai sāktu jaunu dzīvi.

Reklāma
Reklāma

Taču itin drīz Mārtins tiek konfrontēts ar realitāti – narkotiku tirgotājiem un policiju un paša ģimeni –, kas ir neizpratnē par viņa izvēli. Kas ir modernā maskulinitāte, kas – pusmūža krīze, kāda vieta ziemeļvalstu mūsdienu kultūrā ir vikingiem, filmas autori neatbild, taču ironizē par versijām, kas balansē uz skandināvu melnā humora asmens.