“Viasat” vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), “All Media Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena un “All Media Baltics” valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.
“Viasat” vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), “All Media Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena un “All Media Baltics” valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Mediju grupa “AM Baltics”: “Ātro kredītu” reklāmu aizliegšana radīs negatīvu ietekmi uz mediju industriju 0

Neskatoties uz to, ka 2018. gadā Latvijas reklāmas tirgū turpinājās stagnācija un vienlaikus būtiski palielinājās reklāmdevēju investīcijas starptautisko digitālo platformu reklāmās, mediju grupa “All Media Baltics” (“AM Baltics”) Latvija gadu noslēdza ar pozitīvu rezultātu.

Reklāma
Reklāma
FOTO. Ziemeļkorejas līderis uzdāvina Putinam greznu portretu, kas lika apklust…
Eksperts nāk klajā ar fatālu paredzējumu: Krievija izmantos kodolieročus neatkarīgi no tā, vai Rietumi apbruņos Ukrainu 181
VIDEO. Laupītāji uz motocikliem mēģina apzagt garām ejošu sievieti, taču nelāgais nodoms viņiem tūlītēji atspēlējas 11
Lasīt citas ziņas

“AM Baltics” ietilpstošie uzņēmumi SIA “All Media Latvia”, SIA “Star FM” un SIA “SmartAD” pagājušo gadu noslēdza ar 25,4 miljonu eiro lielu neto apgrozījumu un 2,1 miljonu eiro neto peļņu.

“AM Baltics” vadītāja Latvijā Baiba Zūzena norada, ka mediju grupa kopumā ir gandarīta par 2018. gada darbības rezultātiem, ņemot vērā, ka situācija mediju un reklāmas nozarē Latvijā nav vienkārša.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Jau vairākus gadus stagnējošais Latvijas reklāmas tirgus kombinācijā ar vietējo mediju cīņu par reklāmas ieņēmumiem ar starptautiskajiem digitālajiem supergigantiem – “Google”, “YouTube”, “Facebook”, prasa īpaši pārdomātus uzņēmuma attīstības scenārijus.”

“Vienlaikus jādomā par kvalitatīva satura ražošanu un arī kanālu attīstību, lai mūsu piedāvājums būtu interesants gan auditorijām, gan reklāmdevējiem. Spiediens uz vietējo mediju nozari ir milzīgs un tikai tie, kuriem būs konkurētspējīgs biznesa modelis, spēs attīstīties,” uzsver B. Zūzena.

2018. gadā SIA “All Media Latvia” saglabāja līderpozīcijas Latvijas komerctelevīziju tirgū noslēdzot gadu ar 18,6 miljonu eiro neto apgrozījumu, kas ir par 0.8% vairāk kā 2017. gadā.

Savukārt uzņēmuma neto peļņa bija 2.87 miljoni eiro, kas ir par 1.5 miljoniem eiro vairāk kā 2017. gadā.

Būtiski atzīmēt, ka SIA “All Media Latvia” no 2018. gada decembra palielināja savu TV kanālu portfeli, juridiski pārņemot grupas uzņēmuma a/s “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” kanālus – Kanāls2 un LNT.

Līdz uzņēmuma pievienošanai SIA “All Media Latvia”, vienpadsmit darbības mēnešos LNT strādāja ar 1,07 miljoniem eiro lieliem zaudējumiem.

Reklāmas ierobežojumi radīs negatīvu efektu

B. Zūzena uzskata, ka šogad pieņemtie reklāmas tirgus ierobežojumi, aizliedzot tā saucamo “ātro kredītu” reklāmas, 2019. gadā radīs negatīvu efektu uz mediju industriju.

Ienākumi no reklāmas ir komercmediju iespējas investēt kvalitatīvā saturā un tehnoloģijās.

Tāpat arvien pieaugošā konkurence no Latvijā retranslētiem TV kanāliem vai citiem satura patēriņa veidiem mobilajā vidē, liek „AM Baltics“ aktīvi strādāt pie 2017. gada beigās uzsāktā biznesa modeļa pārveides, lai stiprinātu savas pozīcijas tirgū.

Reklāma
Reklāma

Lai sasniegtu akcionāru izvirzīto ambiciozo mērķi, jau vidējā termiņā kļūt par mūsdienīgu, tehnoloģiski augsti attīstītu Eiropas līmeņa multiplatformu izklaides uzņēmumu, „AM Baltics“ Latvijā būs jākļūst vēl efektīvākam un gudri jāinvestē savā attīstībā.

„All Media Latvia“ uzsāka biznesa modeļa pārveidi 2017. gada oktobrī, kad raidorganizācijas MTG biznesu Baltijas valstīs iegādājās starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums “Providence Equity Partners”.

Pirmais biznesa modeļa pārveides posms, kura galvenais uzdevums bija stiprināt esošos uzņēmuma digitālos resursus un uzlabot vispārējo satura pārraides kvalitāti, noslēdzās 2018. gada pirmajā pusē ar jaunas digitālas platformas TVPlay ieviešanu un „AM Baltics“ Latvijas TV kanālu pāreju uz raidīšanu HD kvalitātē. Patlaban norit pārmaiņu procesa otrais posms, kura ietvaros tiek izvērtēta esošo kanālu darbības efektivitāte un izstrādāti scenāriji turpmākai konkurētspējas veicināšanai.

„AM Baltics“ mīlētākais zīmols 2018. gadā – kanāls TV3

Mediju grupas labie 2018. gada darbības rādītāji sasniegti pateicoties zīmola TV3 kvalitatīvā satura spēkam un “AM Baltics” stratēģijai visu pašmāju ražoto saturu darīt maksimāli pieejamu skatītājiem dažādās platformās – gan reāllaika televīzijā, gan digitālajā vidē.

Šo attīstības virzienu uzņēmums plāno turpināt arī nākotnē, īpaši koncentrējoties uz video satura ražošanu digitālajiem kanāliem.

Neskatoties uz tirgus piesātinājumu, 2018. gadā skatītākais, tātad grupas mīlētākais, televīzijas kanāls bija TV3, sasniedzot konsolidēto skatīšanās laika daļu 9.7%.

Kanāls 3+ ar skatīšanas laika daļu 2,3 % ieņēma desmito pozīciju un kanāls TV6 ar skatīšanās laika daļu 2.2% ieņēma vienpadsmito pozīciju skatīšanās laika daļas topā, turpinot pierādīt sevi kā spēcīgi nišas kanāli.

Televīzijas skatītāko raidījumu augšgalā ierindojās TV3 pašmāju šova “Es mīlu Tevi, Latvija!” ceturtā sezona, kā arī Latvijā veidots pasaulē veiksmīgākais muzikālo talantu šovs “X Faktors”.

Stabili augstus reitingus uzrāda TV3 Ziņas un gadu gaitā skatītāju uzticību iemantojušie informatīvie raidījumi “Bez Tabu” un “Nekā personīga”. Uzņēmums nepārtraukti rūpējas, lai vietēji ražotā satura klāsts arvien tiktu papildināts.

“AM Baltics” Latvijā turpina izaugsmi arī digitālajā vidē, attīstot video portāla TVPlay.lv satura klāstu, kā arī ziņu un izklaides portālu skaties.lv, kas 2018.gadā ierindojies apmeklētāko interneta lapu topa 4. vietā .

2017. gada 18. oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums “Providence Equity Partners” iegādājās Zviedrijas mediju grupas “MTG” biznesu Baltijā.

Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu “AM Baltics” un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, Kanāls 2, radio Star FM, lielākā Latvijas video portāla TVPlay, ziņu un izklaides portāla Skaties.lv, TVPlay Home satelīttelevīzijas un SmartAD darbību Baltijas valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.