Publicitātes foto

Sperts modernās braukšanas ātruma kontroles pirmais solis 14

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

“Dzirdēju trokšņus bēniņos – domāju, ka tas ir dzīvnieks, bet izrādījās, ka bija daudz sliktāk…”
VIDEO. Vai dzimis nākamais Maestro? 9 gadus vecais Gustavs pārsteidz ar apbrīnojamu klavierspēli
VIDEO. “Viņi aizmirsa viņam ielikt žokli!” Video, kas virāli izplatās Krievijā, sniedz nepārprotamākus pierādījumus Putina dubultnieku teorijai 16
Lasīt citas ziņas

“Latvijas valsts ceļi” ziņo: uz Rīgas apvedceļa Salaspils–Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā.

Iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS “Fima Group”.  Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā no 2023. līdz 2025. gadam. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam (VSIA “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”)) slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022. gada septembra vidū.

CITI ŠOBRĪD LASA

PS “Fima Group” četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā. Visos 16 posmos, ko “LVC” speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņu mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā.

16 aprīkojamie posmi:

Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4– 20,0 km),

Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4–62,2 km),

Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2–38,9 km),

Rīgas apvedceļš (A5) (23,0–28,7 km),

Rīga–Daugavpils–Krās­lava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2–116,1 km),

Rīga–Daugavpils–Krās­lava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3–139,2 km),

Rīga–Daugavpils–Krās­­lava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2–159,7 km),

Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2–40,1 km),

Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4–69,3 km),

Rīga–Liepāja (A9) (26,0–38,2 km),

Rīga–Liepāja (A9) (156,6–169,4 km),

Rīga–Ventspils (A10) (24,0–30,8 km),

Rīga–Ventspils (A10) (45,0–52,5 km),

Rīga–Ventspils (A10) (134,9–140,8 km),

Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8–88,5 km),

Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1–29,2 km).

Kaite smaga. Vai šīs zāles līdzēs?

Slimība, kuru, šo miljonu investējot, cenšas izārstēt (vai vismaz slāpēt) mūsu satiksmes organizatori, tiešām ir smaga. Rīgas apvedceļa ziemeļrietumu daļu (Babīte–Salaspils) izmantoju regulāri. Un skaidri redzu, ka pat pašreizējā divjoslu šaurībā tā būtu droši un gluži omulīgi braucama, ja plūsmu (tā ap 85–90 km/h) nečakarētu gluži vai histēriskas steigas inficētie. Bezjēdzīgas (jo skrējējs drīz vien atduras pret nākamo saprātīgi rāmo) apdzīšanas te veic ne tikai jaudas pārpilni limuzīni un kravas busiņi. Lūk, lidot kāra ir arī dāma pie parūsējuša opeļa stūres, lūk, manu spoguli jau trešo kilometru aizpildījis kāda furgona purns, kuram ne tikai smagajiem atļautie 80 (plus vēl pieci vismaz, protams) ir par maz, bet dikti jau simtiņu gribētos… Pretīgi un stulbi. Jaunais kontroles posms palīdzēs? Laiks rādīs. Bet šaubas māc jau tagad.

Pirmkārt, šis kontroles veids nespēj fiksēt atsevišķus hiperaktīvus manevrus. Pievienotā tabuliņa rāda, ka 10 km garā uzraudzītā posmā, trakās dusmās vārīdamies, pabraucis pusi no ceļa “lēni” (80 km/h), “sportists” var vairākkārt pa kilometram “atvilkt” ar 120, pat 140 un finišēt atļautajā laikā.

Otrkārt, kontroles zona vēl lēnākus var padarīt tos, kuri jau tagad brauc laiku taupošos traucējoši un kaitinoši. Tādu joprojām ir daudz. Pārlieku piesardzīgi, sava spidometra kļūdu nezinoši. Pašvērtējumā superlojāli, plūsmas ietekmēšanā – konfliktu perēkļu veidotāji.

Treškārt, modernās tehnoloģijas. Dažādas GPS lietotnes, kas atšķirībā no auto spidometriem nemelo, piedevām ļauj mērīt arī tieši to – posma vidējo – ātrumu, kuru mērīs jaunie radari. Tādas internetā tiek piedāvātas bez maksas un bagātīgi. Ja kādam steigšam vēl nav telefonā instalētas un apgūtas – martā būs! Un pasmiesies viņš gan par kontroli, gan par vienmuļi un pastāvīgi rāmajiem…

Ceturtkārt, piedāvātās zāles nu nekādi neārstē, iespējams, pat pastiprina citu Latvijas lielceļu nelaimi. Mazas distances starp vienā virzienā braucošiem! Rezultāts – sliktāka pretējās joslas pārskatāmība (sevišķi, ja priekšā braucošais resns), straujāks, asāks, iespējami slidenāks ciešās sekošanas beigās tomēr iesāktais apdzīšanas manevrs.

Fotoradari (ne vecie, ne vidējā ātruma) divu sekunžu likumu nemāca. Policija arī ne. Jaunu priekšlikumu šajā jomā nav. Lai gan – kāds vecs draugs gatavojās pasūtīt uzlīmi ar šeit redzamo bildīti. Likšot uz sava pakaļējā stikla…

SAISTĪTIE RAKSTI

Piektkārt, visu 16 iecerēto kontroles posmu kopgarums ir tikai nepilni 150 kilometri. Pret valsts ceļu kopgarumu (20 000 km) – mierinošas eļļas piliens vētrainajā jūrā, kurā laikam jau turpināsies elementāras disciplīnas, lojalitātes un pieklājības trūkums. Ja prognozē kļūdīšos, būšu patiesi priecīgs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Dzirdēju trokšņus bēniņos – domāju, ka tas ir dzīvnieks, bet izrādījās, ka bija daudz sliktāk…”
VIDEO. Vai dzimis nākamais Maestro? 9 gadus vecais Gustavs pārsteidz ar apbrīnojamu klavierspēli
VIDEO. “Viņi aizmirsa viņam ielikt žokli!” Video, kas virāli izplatās Krievijā, sniedz nepārprotamākus pierādījumus Putina dubultnieku teorijai
“Šodien līs, rītdien līs, parīt līs, bet no pirmdienas..” Sāk iezīmēties “interesanta” laika prognoze
Kāpēc NMPD bezpajumtniekus no parkiem savāc, bet ne vienmēr brauc uz izsaukumiem no mājām?
Lasīt citas ziņas
TEKSTA TIEŠRAIDE. Karš Ukrainā. Ukraina gatavo spēcīgu pretuzbrukumu, kas pārsteigs pasauli
Rumbulā izcēlies ugunsgrēks, kura dzēšanā iesaistīti plaši glābēju spēki un ugunsdzēsības vilciens
“Šodien līs, rītdien līs, parīt līs, bet no pirmdienas..” Sāk iezīmēties “interesanta” laika prognoze
VIDEO. “Viņi aizmirsa viņam ielikt žokli!” Video, kas virāli izplatās Krievijā, sniedz nepārprotamākus pierādījumus Putina dubultnieku teorijai
Sprindžuks apņēmies palielināt plānošanas reģionu ietekmi
22:38
Lopu ganīšana valsts mežos. Ko avīzes rakstīja pirms 100 gadiem
22:06
Rumbulā izcēlies ugunsgrēks, kura dzēšanā iesaistīti plaši glābēju spēki un ugunsdzēsības vilciens
22:04
Aizdomas, ka kāds Latvija uzņēmums slepeni atbalsta Krievijas armiju. Zināms, ka tas atrodas Ventspilī
Kāpēc NMPD bezpajumtniekus no parkiem savāc, bet ne vienmēr brauc uz izsaukumiem no mājām?
Lielā panda un niknais lācis – mānīgā “draudzība” starp Ķīnu un Krieviju
VIDEO. Vai dzimis nākamais Maestro? 9 gadus vecais Gustavs pārsteidz ar apbrīnojamu klavierspēli
Nedēļas nogalē zemei pietuvosies milzīgs asteroīds Ņujorkas Brīvības statujas lielumā
FOTO. Princis Harijs un Megana Mārkla izvirzījuši absurdas prasības: tikai tādā gadījumā viņi ieradīšoties Čārlza III kronēšanas ceremonijā
Salauž elektroniskās uzraudzības aproci un aizbēg – pirms izdošanas ASV Itālijā no aresta izmūk Krasnojarskas gubernatora dēls
Vājinātais urāns arvien biežāk tiek izmantots karā: “Neviens tanks no tā nebūs pasargāts”
Policija atklāj, kur Rīgā ar 360 grādu kameru sistēmu uzraudzīs autovadītājus
“Viņš bija baigais neveiksminieks” – Guntis Barelis intervijā par Andreju Upīti
Rungainis par korupciju Latvijā: Iepriekš bija centralizēta zagšana, tagad lielzagļi demontēti un tie iestājušies dienestos, kur iespīd maz gaismas
Vēdersāpes, slikta dūša, elpas trūkums, nieze… Kad pārtika kaitē veselībai
Dārzniece: kokveida peonijas jāsāk kopt jau pavasarī!
Francijā miljons protestē pret pensiju reformu; Parīzē izceļas sadursmes
VIDEO. Kaspars Kambala lidostā piedzīvo ļoti nepatīkamu situāciju
Monika Zīle: Svētceļojumi “pa Putina takām” un citi murgi
Āpši aptur dzelzceļa satiksmi Nīderlandē
Egils Līcītis: Tauta – muļķe, deputāti – gudri
SPECIĀLIZLAIDUMS. Aktuālais par karadarbību Ukrainā
APTAUJA. Kā Latvijai kļūt par laimīgāku valsti?
Māris Zanders: Jāsecina, ka MK locekļu pirmais darbs ik rītu ir izdomāt, ko tādu kaitīgu valstij šodien varētu paveikt
Ilze Pētersone: Kurš izdos orderi padomju okupācijas varas noziegumiem?
“Dzirdēju trokšņus bēniņos – domāju, ka tas ir dzīvnieks, bet izrādījās, ka bija daudz sliktāk…”
TESTS. Kas tev nepieciešams harmoniskai un panākumiem bagātai dzīvei?