Tramvaja vadītāja un kāds garāmgājējs no krustojuma nomet izkustējušos bruģakmeņus.
Tramvaja vadītāja un kāds garāmgājējs no krustojuma nomet izkustējušos bruģakmeņus.
Ekrānuzņēmums no Kaspars_ZN video

Tramvaja vadītāja atbrīvo sliedes no bruģa 0

Šogad maijā pēc vairāku gadu būvniecības darbiem Rīgā ekspluatācijā tika pieņemta nu jau par bēdīgi slaveno dēvētā Krišjāņa Barona iela. Taču dažādas ķibeles ar Barona ielu un tās jaunieklāto bruģi turpina atgadīties arī vēl šobrīd.

VIDEO. Krievi paceļ balto karogu! Nofilmēts, kā okupanti padodas ukraiņiem
“Izmeklēšana nozieguma vietā stiprinājusi aizdomas.” Zviedrija par atklāto “Nord Stream” noplūžu vietās
Partijas “Stabilitātei!” deputāte melojusi par savu amatu – uzdevusies par padomnieci, bet patiesībā bijusi palīgstrādniece
Lasīt citas ziņas

Kā tas nākas, ka salīdzinoši nesen ieklātais bruģis tomēr ik pa laikam izkrīt no savas vietas un nonāk uz brauktuves, “LA” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Una Ahuna-Ozola un PSIA “Rīgas satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Tramvaja vadītāja tīra sliedes

Nupat sabiedriski aktīvais Kaspars internetā bija ievietojis video, kurā redzams, ka pa Barona ielu braucošā tramvaja vadītāja bija apturējusi transportlīdzekli krustojumā, lai no sliedēm novāktu no gultnes “izlēkušos” bruģakmeņus.

Video redzams, ka tramvaja vadītājai palīgā steidz arī kāds garāmgājējs. Kad šķēršļi novākti, vadītāja iekāpj tramvajā un brauc tālāk. Jāpiezīmē, ka Kaspars pagājušo trešdien vēl pirms šī gadījuma par to telefoniski informējis atbildīgās amatpersonas, bet reakcija nav sekojusi.

“Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis “LA” apstiprina, ka tramvaja vadītājam ir jāseko, lai akmeņi un citi priekšmeti, kas nokļuvuši uz sliežu ceļa, tiktu novākti.

Ja vadītājs pats nevar to izdarīt, tad vadītāja pienākums ir par to ziņot centrālajam dispečeram, jo var notikt tramvaja nobraukums no sliežu ceļa vai paša tramvaja apakšējās daļas bojājumi.

Zaķis atzīmē, ka šādi un līdzīgi gadījumi uz Barona ielas neesot uzskatāmi par biežiem. Bet tā notiekot arī citās Rīgas vietās, kur starp vai pie sliedēm ir bruģis.

 

Bruģi izkrata tramvaji un kravas auto

RDSD pārstāve Ahuna-Ozola “LA” norāda – Barona ielā izteiktas grūtības ar bruģi ir tieši tramvaja sliežu zonā. Braucot tramvajam pāri, starp un ap sliedēm esošais bruģis, kas ir iestiprināts smiltīs, izkustas.

Kā vēl viens faktors bruģa nonākšanai uz sliedēm ir komersantu preču piegādes transports, kas, pārkāpjot noteikumus, kā piebraucamo celiņu reizēm izmanto ietves, uz kuru apmalēm ir iebetonēti bruģakmeņi.

Tādējādi ik pa laikam tiek nobrucinātas apmales, savukārt no apmalēm nokritušais bruģis jau tālāk var nonākt uz braucamās daļas vai sliedēm. Lai nepieļautu kravu piegādes auto nonākšanu uz Barona ielas apmalēm, Satiksmes departamentā neesot nekādu īpašu rīku.

To varot kontrolēt Rīgas pašvaldības policija, izdzenājot kravu piegādes auto. Zaķis vēl bilst, ka bruģi ietekmējot arī laikapstākļi, piemēram, gaisa temperatūras maiņa.

“Problēma ir un būs,” atzīst Ahuna-Ozola, atklājot, ka vismaz tuvāko piecu gadu laikā Satiksmes departamentā neesot nekādu jaunu plānu uzlabot Barona ielas bruģa stāvokli.

Turklāt vēl divus gadus spēkā ir būvnieku garantija, kas nozīmē, ka šajā periodā radušos defektus būvnieki labo un labos par saviem, nevis Rīgas iedzīvotāju līdzekļiem.

 

Īpašais statuss ierobežo

Kā vienu no risinājumiem Ahuna-Ozola min to, ko veic “Rīgas satiksme” savos jaunākajos ielu remontos. Proti, starp sliedēm un ap sliedēm tiek izvietoti betona bloki, tādējādi nodrošinot gludu krustojumu šķērsošanu un nekādu bruģakmeņu, kas nonāk uz braucamās daļas vai sliedēm.

Taču Zaķis iebilst, ka Barona ielā šāds risinājums nederēs Rīgas vēsturiskajā centrā. Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldē “LA” apstiprina, ka vēsturiskā seguma saglabāšana ir skaidrojama ar Barona ielas atrašanos UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.

Pašai par sevi Barona ielai vērtības nav, taču vērtība ir bruģim kā vēsturiskajam segumam, uzsver Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldē.

Barona ielas brauktuves būvniecība tika sākta 2015. gada septembrī un pabeigta 2016. gada augustā. Savukārt ielas ietves būvniecība tika sākta 2016. gada jūlijā un pabeigta tā paša gada oktobrī.

Tomēr dažādu defektu dēļ ielu nebija iespējams nodot ekspluatācijā gandrīz divus gadus, kuru laikā būvnieki defektus laboja par saviem līdzekļiem. Kopumā Barona ielas brauktuves remontdarbi izmaksājuši 2,6 miljonus eiro, bet ietvju atjaunošanas darbi – 900 000 eiro.

SAISTĪTIE RAKSTI

Atbildīgais brauktuves remontdarbu būvuzņēmējs bija ceļu būves firma SIA “Binders”, bet ietvju atjaunošanas darbu galvenais uzņēmējs bija “Ceļu pārvalde”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
VIDEO. Krievi paceļ balto karogu! Nofilmēts, kā okupanti padodas ukraiņiem
“Izmeklēšana nozieguma vietā stiprinājusi aizdomas.” Zviedrija par atklāto “Nord Stream” noplūžu vietās
Partijas “Stabilitātei!” deputāte melojusi par savu amatu – uzdevusies par padomnieci, bet patiesībā bijusi palīgstrādniece
VIDEO. Krievijas propagandists tiešajā ēterā izplūst asarās un nolād no mobilizācijas bēgošos krievus
Bruņoti un “ārkārtīgi bīstami”. Krievijas savervētie noziedznieki aizbēguši no frontes un devušies sirojumos uz Krimu 35
Lasīt citas ziņas
Lai stiprinātu Latviju militāri, ASV piešķirs 145 miljonus eiro 1
Signāls Rietumiem – Krievijas energovēstījums caur gāzesvadiem 26
Noskaidrots, kuri saņēmuši procentuāli visvairāk plusu un mīnusu no saviem sarakstiem 3
Zelenska un Maska strīds “Twitterī”: “Ja kāds nozog Jūsu “Teslas” riteņus, tas nepadara viņu par automašīnas īpašnieku”
Krāpnieki uzdodas par VSAA darbiniekiem, solot pabalstus iedzīvotājiem
12:38
FOTO. Kā izskatās skaistākās Jūrmalas vēsturiskās ēkas?
12:26
Cik lieli būs apkures rēķini rīdziniekiem no oktobra? Rīgas izpilddirektora aprēķini
12:24
FOTO. Influenceri un slavenības tiekas īpašā pēcpusdienas tējas dzeršanas ballītē
Krāpnieki uzdodas par VSAA darbiniekiem, solot pabalstus iedzīvotājiem
Cik lieli būs apkures rēķini rīdziniekiem no oktobra? Rīgas izpilddirektora aprēķini
Dūra mātei, dūra skolotājai! Vai no šīs nelaimes varēja izvairīties? 52
FOTO. Kā izskatās skaistākās Jūrmalas vēsturiskās ēkas?
Rīgā apkuri daudzdzīvokļu mājām pieslēgs pakāpeniski
Ziemeļvalstu elektrības cenu nacionālās īpatnības 9
Bēgot no mobilizācijas, divi krievi ar laivu atbraukuši uz Aļasku
FOTO. “Zelta Mikrofons’23” pārsteigumi: jauna lokācija, skatītāji klātienē un uzvarētājiem divas balvas
Rudens kā rudens. Laika prognoze tuvākajai nedēļai
Kas būs, kad ukraiņi padzīs krievus no savas zemes? Vai viņiem vienmēr būs jābūt kaujas gatavībā? Atbild Slaidiņš
Kariņa otrajai valdībai neparedz četrus gadus
Pēc zaudējuma Saeimas vēlēšanās Urbanovičs kapitulē – pamet “Saskaņas” valdi 2
Aug pieprasījums pēc Ukrainas precēm; joprojām pieejamas arī no Krievijas un Baltkrievijas
Šauļos sāk būvēt Lietuvas trešo jauno militāro bāzi
Apcietina Carnikavas pamatskolas skolotāju, kuru tur aizdomās par dzimumnoziegumu pret bērniem
Jūra cenšas atņemt Dānijas zemes 4
ISW: Irānas droni neietekmēs kara gaitu, krievi tos izmanto teroram
Krievijas raķešu triecienos Zaporižjā nogalināti 11 cilvēki
Itālijas brāļi iztrūcina Briseli
Rīgas mikrorajonos šodien notiek militārās mācības. Iedzīvotājiem nav jāsatraucas 19
Vija Beinerte: Vai Latvijas pilsoņi spēj ietekmēt politiskos procesus valstī?
VIDEO. Krievi paceļ balto karogu! Nofilmēts, kā okupanti padodas ukraiņiem
Bruņoti un “ārkārtīgi bīstami”. Krievijas savervētie noziedznieki aizbēguši no frontes un devušies sirojumos uz Krimu 35