
“Tur nav pat gaismas brīdinājuma signāla?” Latvieši atklāj, kas varēja pasargāt abas 13 gadus vecās meitenes 0
Jau vēstījām par traģisko notikumu Rīgā, pie Imantas dzelzceļa stacijas, kur, pakļūstot zem vilciena, bojā gāja divas meitenes. Cilvēki turpina diskutēt par traģēdiju, daži norāda, ka vainot šos īres braucamrīkus nav atbilde, jo vainīgs jau lietotājs, citi savukārt pievēršas tieši pārbrauktuvei, kur negadījums notika.
Kāds vīrietis norāda, ka gājējiem konkrētajā vietā nav barjeras vai kādu ierobežojumu, kas piespiestu samazināt ātrumu.
“Tur nav nekā gājējiem, par to jau ir runa. “Latvijas dzelzceļš” sakiet, cik dārgi būtu šis? Autobraucēji jums svarīgi, bet gājēji – vienaldzīgi?”
Tur nav nekā gājējiem, par to jau ir runa.@VAS_LDz sakiet, cik dārgi būtu šis? Autobraucēji jums svarīgi, bet gājēji – vienaldzīgi? https://t.co/NSiODARbyv pic.twitter.com/vjxNwaTbJK
— Armands (@thearmi) October 2, 2025








Kā zināms, pārbrauktuvi meitenes uz elektroskūtera šķērsoja brīdī, kad tā bija slēgta. Viens vilciens bija apstājies Imantas stacijā, bet pretējā virzienā stacijai tuvojās otrs vilciens.
Lai arī vilciena mašīnists pielietoja pēkšņo bremzēšanu un brīdināja ar skaņas signālu, liktenīgo sadursmi nebija iespējams novērst, norāda VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāvji.
LDz atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tādēļ pirms sliežu šķērsošanas vienmēr ir jāpārliecinās, vai no abām pusēm netuvojas vilciens. Tāpat ir jāiegaumē, ka vilcienu nav iespējams uzreiz apturēt. Vilcienu bremzēšanas ceļš, atkarībā no to pilnās masas, var sasniegt līdz vienam kilometram, un sadursmi nav iespējams novērst, jo vilcienam nav manevrēšanas iespēju.
LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners uzsver, ka dzelzceļa sliedes pie sarkanā aizliedzošā signāla ir aizliegts šķērsot visiem satiksmes dalībniekiem – gan autotransportam, gan gājējiem, gan velosipēdistiem un pārējiem.