1906. gada 10. februārī 0

Pirms 110 gadiem, 1906. gada 10. februārī, Ports­mutas kuģu būvētavā karaļa Edvarda VII klātbūtnē ūdenī tika nolaists viens no ievērojamākajiem karakuģiem karaflotes attīstības vēsturē – britu “Dread­nought”.

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 70
Lasīt citas ziņas

Tā konstrukcija un tehniskie risinājumi nozīmēja apvērsumu militārajā kuģubūvē. Tā saucamie drednauti gan pēc konstrukcijas, gan ārējā izskata atšķīrās no agrāk būvētajiem lēngaitas bruņukuģiem. Drednauti bija apgādāti ar lielāku skaitu lielkalibra lielgabaliem torņos (“Dreadnought” gadījumā desmit 305 mm lielgabali piecos torņos, pa divi katrā); lieljaudas tvaika turbīnas ļāva attīstīt lielu ātrumu – “Dreadnought” tas bija 21 mezgls jeb 39 km/h, kas to padarīja par tobrīd ātrāko karakuģi pasaulē. Tajā pašā laikā kuģis lepojās ar izturīgu bruņu korpusu un klājiem. Borta bruņas pie ūdenslīnijas bija 279 mm biezas. Jaunie lieltonnāžas kaujaskuģi drīz vien kļuva par lielvalstu flotu obligātu atribūtu. Britiem steidza sekot ASV, Vācija, Francija, Krievija, Itālija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.