Mobilā versija
+17.0°C
Pēteris, Pāvils, Pauls, Paulis
Ceturtdiena, 29. jūnijs, 2017
10. februāris, 2016
Drukāt

1906. gada 10. februārī

10feb_Drednauts_2

Pirms 110 gadiem, 1906. gada 10. februārī, Ports­mutas kuģu būvētavā karaļa Edvarda VII klātbūtnē ūdenī tika nolaists viens no ievērojamākajiem karakuģiem karaflotes attīstības vēsturē – britu “Dread­nought”.

Tā konstrukcija un tehniskie risinājumi nozīmēja apvērsumu militārajā kuģubūvē. Tā saucamie drednauti gan pēc konstrukcijas, gan ārējā izskata atšķīrās no agrāk būvētajiem lēngaitas bruņukuģiem. Drednauti bija apgādāti ar lielāku skaitu lielkalibra lielgabaliem torņos (“Dreadnought” gadījumā desmit 305 mm lielgabali piecos torņos, pa divi katrā); lieljaudas tvaika turbīnas ļāva attīstīt lielu ātrumu – “Dreadnought” tas bija 21 mezgls jeb 39 km/h, kas to padarīja par tobrīd ātrāko karakuģi pasaulē. Tajā pašā laikā kuģis lepojās ar izturīgu bruņu korpusu un klājiem. Borta bruņas pie ūdenslīnijas bija 279 mm biezas. Jaunie lieltonnāžas kaujaskuģi drīz vien kļuva par lielvalstu flotu obligātu atribūtu. Britiem steidza sekot ASV, Vācija, Francija, Krievija, Itālija.

Pievienot komentāru

Itālija draud vairs neuzņemt nelegālos migrantus (1)Ārvalstu kuģi, kuros tiek vesti jūrā uzņemtie nelegālie imigranti, Itālijas ostās netiks uzņemti, ja vien citas Eiropas Savienības (ES) valstis neuzņemsies lielāku atbildības slogu imigrācijas krīzes risināšanā, trešdien pavēstīja augsta ranga informācijas avots valdībā.
Ķīnas karakuģi uz Baltijas jūruPlānotā Ķīnas karakuģu piedalīšanās jūlija nogalē Baltijas jūrā gaidāmajos manevros kopā ar Krieviju var pastiprināt spriedzi reģionā, uzskata Lietuvas ārlietu ministrs Lins Linkevičs.
Draugiem Facebook Twitter Google+