Ekonomika
Tehnoloģijas

“Apple” radīs savus seriālus. Kad būs pieejami Latvijā?0


“Apple News+” digitālais žurnālu abonēšanas serviss.
“Apple News+” digitālais žurnālu abonēšanas serviss.
Publicitātes foto

ASV tehnoloģiju milzis “Apple”, kas visvairāk pazīstams ar dažādu ierīču ražošanu, nācis klajā ar četriem jaunumiem, kas papildinās uzņēmuma jau tā bagātīgo portfolio. Kā nozīmīgākais jaunums jāmin video straumēšanas serviss “Apple TV+”, ar kuru kompānija cer paņemt savu daļu pīrāga arvien pieaugošajā video straumēšanas tirgū, kurā šobrīd dominē “Netflix”.

“Apple TV+” pie klientiem nonāks gada beigās, tas būs pieejams 100 valstīs pasaulē – šobrīd gan nav zināms vai šajā sarakstā būs arī Latvija un kāda būs pakalpojuma cena.

Zināms vien tas, ka arī “Apple” iesaistīsies kino biznesā un sāks producēt savus seriālus un raidījumus – līdzīgi kā to dara “Netflix”, kurš uzņem gan filmas, gan seriālus un kura producētā filma “Roma” aizvadītajā Kinoakadēmijas balvu pasniegšanā ieguva trīs “Oskara” balvas.

Interesanti, vai pēc šā soļa speršanas no “Apple TV” pakalpojuma nepazudīs “Netflix”, “HBO” u. c. oriģinālsatura veidotāji, uzskatot, ka jaunais “Apple TV+” būs to konkurents.

Cits interesants jaunums “Apple” pasaulē būs “Apple News+” digitālais žurnālu abonēšanas serviss, kas būs kā “Spotify” mūzikā. Tas vienviet apkopos saturu no vairāk nekā 300 dažādiem žurnāliem un būs pieejams par fiksētu cenu – 9,99 dolāriem mēnesī.

Tajā būs pieejams saturs no žurnāliem “The New Yorker”, “National Geographic”, “Men’s Health”, “Vogue” u. c. Savukārt no “The Wall Street Journal” būs speciāli atlasīti daži raksti. Sākotnēji pakalpojums būs pieejams tikai ASV un Kanādā, bet gada beigās to saņems arī klienti Lielbritānijā un Austrālijā.

Pārējā Eiropa, cerams, arī Latvija, pie “Apple News+” tiks vēlāk. Interesanti, vai pakalpojumā parādīsies arī Latvijā izdotie žurnāli?

Māc šaubas, vai “Ap­ple” vēlēsies sadarboties ar globāli mazajiem Latvijas izdevējiem.

Trešais jaunums ir “Apple Card” kredītkarte, ko prezentācijā kompānija nodevēja par pavisam jauna veida kredītkarti, tomēr nav gan īsti skaidrs, kas tieši šajā kredītkartē ir tik unikāls.

“Apple Card” integrējas “Apple Wallet” digitālajā maciņā, un uzņēmums sola maksimāli vienkāršot budžeta plānošanu. Maciņā būs uzskatāmi parādīts, kur un ko esam pirkuši, kā arī vizuāli saprotami tiks attēlots ne tikai uz kartes pieejamo līdzekļu apmērs, bet arī procentu maksājumi.

Zināms, ka par kartes izmantošanu nebūs jāmaksā mēneša maksa. Interesanti, ka, lai motivētu ar jauno karti veikt pirkumus, “Apple” izveidojis speciālu atmaksas programmu “Daily Cash”.

Tas nozīmē, ka pircējs par katru pirkumu, kas veikts “Apple” servisos, saņems atpakaļ 3% no summas, par katru pirkumu, kas veikts, izmantojot “Apple Pay”, atpakaļ saņems 2%, bet par jebkuriem citiem pirkumiem varēs saņem 1% atmaksu. Ar šiem uzkrātajiem līdzekļiem varēs dzēst parādu vai tos pārskaitīt uz savu bankas kontu.

Saistītie raksti

Savukārt videospēļu tirgū “Apple” ienāks ar “Apple Arcade” servisu, kurā par fiksētu mēneša maksu varēs piekļūt labākajām (pēc “Apple” domām) šobrīd tirgū pieejamajām videospēlēm, kuras varēs spēlēt ar “iPhone”, “iPad”, “Mac” un “Apple TV” ierīcēm.

Spēles tiks lejupielādētas lokāli uz katru no ierīcēm, kas nozīmē, ka tās varēs spēlēt arī brīžos, kad nebūs pieejams interneta pieslēgums. Nav gan skaidrs, tieši kad šis serviss būs pieejams un cik tas maksās.

LA.lv