Foto – LETA

“LA” atsauc pārmetumus “Ecolines” un izskaidro situāciju ar autobusa pasažieru ķibelēm 0

“Latvijas avīzes” piektdienas, 10. aprīļa numurā, publicētajā rakstā “Komandējums ar iztrūkumu” žurnālista Ulda Graudiņa pieļautās nepreciztātes dēļ ieviesusies kļūda. Rakstā aprakstītais brauciens no Pērnavas uz Rīgu nenotika ar Latvijas uzņēmuma “Ecolines” autobusu, bet gan ar cita pārvadātāja, iespējams, “Toks” autobusu, kurš brauc ar “Eirolines” zīmolu. Tādējādi visi starptautiskajam pasažieru pārvadātājam “Ecolines” adresētie pārmetumi tiek atsaukti un nav uz to attiecināmi.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
Kokteilis
Gudri jau kopš dzimšanas: 5 zodiaka zīmju pārstāvji, kuri var lepoties ar attīstītu intelektu
Dārzs
FOTO. Cik šogad maksā stādi, un kas ir piedāvājumā? Reportāža no Siguldas Stādu parādes
Lasīt citas ziņas

Kļūda ieviesusies saistībā ar nelielo laika intervālu starp abu pārvadātāju reisiem un to, ka Pērnavas autoostā nav izvietots starptautisko autobusu atiešanas laika saraksts. Atvainojos “Ecolines” un lasītājiem.

Kā vēstīts rakstā, kāds starptautiskais pasažieru pārvadātājs starptautiskajos reisos šmaucas ar biļetēm un neievēro pārvadāšanas noteikumus, piektdien rakstīja laikraksts “Latvijas Avīze” (LA), iepriekš gan kļūdaini minot cita pārvadātāja nosaukumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Žurnālists par to pārliecinājies pats, 13.martā atgriežoties no komandējuma Pērnavā ar pēdējo reisu uz Rīgu.

Autobusam uz Rīgu izbraucot pirms noteiktā laika, šoferis gan paņēmis naudu – 11 eiro -, tomēr biļeti vai citu maksājumu apliecinošu dokumentu nav iedevis. Pēc žurnālista atgādinājuma saņemts skaidrojums krievu valodā: “Mums ir sabojājies kases aparāts. Dodieties, lūdzu, tālāk salonā.”

Arī autobusā žurnālists novērojis vairākus pārvadāšanas noteikumu pārkāpumus. Vairāki pasažieri, tostarp arī otrais šoferis, gulējis, ar kājām aizšķērsojot eju starp sēdekļiem, kāda dāma kājas bija uzlikusi uz priekšējā sēdekļa un veda autobusā arī kaķi.

Pēc atgriešanās neskaitāmas reizes zvanot starptautiskajam pasažieru pārvadātājam un sūtot elektroniskā pasta vēstules ar aicinājumu apstiprināt braukšanu autobusā, izskatīt sūdzību (redakcijas grāmatvedībā ir jānodod komandējuma braucienu apliecinoši dokumenti), nu jau gandrīz četras nedēļas žurnālists ir saņēmis dažādas atrunas. Piemēram, “atbildīgais cilvēks atrodas ārzemēs”. Vai – “saņemsiet atbildi 30 dienu laikā”.

Laikraksts “Latvijas Avīze” aģentūrai LETA skaidro, ka kompānijas nosaukums šodienas rakstā kļūdaini minēts žurnālista vainas dēļ. Kļūda ieviesusies saistībā ar nelielo laika intervālu starp abu uzņēmumu reisiem. Līdz ar to neatbilst īstenībai arī autobusa došanās ceļā pirms sarakstā noteiktā laika.
Iepriekš nepamatoti kritizētā kompānija “Ecolines” aģentūrai LETA norāda, ka situācija ir ļoti nepatīkama, jo “patlaban tiek nodarīts milzīgs kaitējums kompānijas reputācijai”. “Ecolines” valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs norādīja, ka, tā kā pēdējo divu gadu laikā uzņēmums ir pievērsis īpašu uzmanību tieši pārvadājumu kvalitātes un pasažieru apkalpošanas uzlabošanai, ieviešot daudzpusējas kontroles sistēmas un īpašu sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas metodiku, šāda situācija, kas aprakstīta LA rakstā, “Ecolines” autobusos ir neiespējama.

Reklāma
Reklāma

Tāpat uzņēmumā norāda, ka lietuviešu pārvadātājs “Toks”, kas uzņēmis žurnālistu un izbraucis no Pērnavas žurnālista norādītajā laikā, kursējis dažas minūtes pirms “Ecolines” autobusa, un žurnālista norādītajā laikā “Ecolines” autobuss vispār tikai bija iebraucis Pērnavā (dati no GPS sistēmas, ar ko nodrošināti visi “Ecolines” autobusi).

Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļas galvenā speciāliste Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa LA apstiprinājusi – Ministru kabineta noteikumu nr. 282 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība” 32., 54. un 71.7.apakšpunkts nosaka, ka, saņemot samaksu par pārvadājumu starptautiskajā pasažieru pārvadājumu transportlīdzeklī, ir jāizsniedz kases čeks vai šo noteikumu noteiktajos gadījumos – cits samaksu apliecinošs dokuments. Šo noteikumu 40.punktā ir noteikts, ka tajā laikposmā, kamēr nedarbojas pasažieru un to bagāžas biļešu pārdošanai lietots kases aparāts vai kases sistēma, lietotājs atbilstoši pasažieru pārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai noformē un izsniedz darījuma partnerim biļeti.

Par noteikumu pārkāpumiem, neizsniedzot darījumu apliecinošo dokumentu, personas tiek sauktas pie administratīvās atbildības saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.