Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
14. decembris, 2015
Drukāt

Raidījums: “Volvo” darbinieki piedāvā apkrāpt tahogrāfu rādījumus (5)

Foto: Wikipedia.orgFoto: Wikipedia.org

Kamēr “Volvo Truck Latvija” pārstāvji publiski uzstājas pret manipulācijām ar tahogrāfiem – ierīcēm, kas fiksē kravas šoferu ceļā pavadīto laiku, -, viņu darbinieki piedāvā iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums “Aizliegtais paņēmiens”.

Pēc spēkā esošiem normatīviem, smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc četrarpus stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus.

Kā vēstīja raidījums, viens no paņēmieniem, lai apietu tahogrāfu, ir lietot magnētus, kas “aptur” uzskaitīto laiku, bet otrs – īpašas sistēmas. Abi paņēmieni tiekot plaši lietoti praksē.

Raidījums atklājis, ka šādas sistēmas, kas ļauj kravas auto šoferiem apiet braukšanas laika ierobežojumus, piedāvā arī Latvijā viens no lielākajiem kravas automašīnu izplatītājiem “Volvo Truck Latvija”. Kāds šī uzņēmuma darbinieks, raidījuma žurnālistu noturot par potenciālo klientu, piedāvājis šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro un solījis, ka to neatklāšot pat policija.

“Mašīnā ir parasti vadi un ir tādas kanālu līnijas, pa kurām iet daudzi signāli. Neiet tikai plusi vai mīnusi. Jaunajās mašīnās ir tādas kanālu līnijas, un viņš pa tām kanālu līnijām strādā. Un viņš tur apčakarē tos signālus, tā kaste. Tahogrāfs domā, ka viņš brauc, tā mašīna brauc, bet viņš sūta signālu, ka mašīna stāv uz vietas,” izskaidrojis “Volvo Truck Latvija” darbinieks.

Palīdzību manipulēt ar tahogrāfa rādījumiem piedāvājis arī kāds cits, ar pirmo nesaistīts šī paša centra darbinieks, kura telefons raidījuma žurnālistam iedots “Volvo Truck Latvija” centrā, kad viņš veicis diagnostiku smagajai kravas automašīnai. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvājis uzstādīt par 800 eiro. “Mēs principā divatā strādājam. Es strādāju “Volvo”, čalis strādā neoficiāli. Teiksim tā, garāžiņā,” norādījis darbinieks.

Patlaban gan Latvijas Krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteikusies līdzdarboties “Aizliegtā paņēmiena” operācijā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka viņus nav, par ko sodīt.

Šoferiem un pārvadātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahogrāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu izmantošanu, taču Valsts policija atzinusi, ka sarežģītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa atklāt praktiski nav iespējams.

http://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/61923/aizliegtais-panemiens.-par-drosibu-un-krapsanos-uz-latv/

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Shoferi diezi vai apiet tahograafa raadiijumus. To visticamaak grib firmas iipashnieki …

  2. Noskatījos raidījumu. Raksta virsraksts tiešām iespārda – vai tad Volvo vadība šos andelmaņus pilnvarojusi rīkoties firmas vārdā? Kaut kā vienos vārtos šoreiz Bojārs spēlē. Vai tad nav citu smago mašīnu pārdevēju? Vai varbūt citos kantoros nav salīduši šādi nelegāļi? Bet varbūt Bojāram kāds šo sižetiņu piespēlēja? Kāds no konkurentiem, es domāju. Kaut kā dikti jau nu vienu tik sita. Un Āboltiņas vīrs sevi tikai starptautiski prezentēja – vai tad pašu mājās neko nedara? Bojārs ar baltiem cimdiņiem viņu atbalstīja.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kā valsts atbalstīs ģimenes 2017. gadā?Infografiks: 2017.gada valsts budžetā jauniekļautie demogrāfijas pasākumi INFOGRAFIKA ARĪ PIEVIENOTĀ FAILĀ
Draugiem Facebook Twitter Google+