Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
3. novembris, 2016
Drukāt

Rosina minimālo pedagogu atalgojuma likmi celt līdz 710 eiro (7)

Foto: Timurs SubhankulovsFoto: Timurs Subhankulovs

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) rosina pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi 2018./2019.mācību gadā celt līdz 710 eiro.

Kā informēja arodbiedrībā, izstrādājot pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika projektu, LIZDA piedāvā no 2018.gada 1.septembra par 30 eiro celt minimālo pedagogu darba samaksas likmi, no 680 eiro to kāpinot līdz 710 eiro.

LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga pauda, ka zemākās mēneša darba algas likmes kāpināšana tikai par 30 eiro 2018.gadā izmaksātu aptuveni 21 miljonu eiro, radot papildu izdevumus gan valsts, gan arī pašvaldību budžetā.

Arodbiedrība piedāvājusi zemākās mēnešalgas likmes palielinājumu arī turpmākajiem gadiem, “balstoties uz izglītības un zinātnes ministra Kārļa Šadurska (V) solījumiem nākotnē pedagogiem mēnesī nodrošināt vismaz 1000 eiro “uz rokas””, teica Vanaga.

Tāpat Vanaga norādīja, ka pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiks tiks skatīts ne tikai minimālās likmes kāpināšanas, bet arī uz pedagogu darba slodzes palielināšanas kontekstā, sasniedzot 40 darba stundas nedēļā. Tādā veidā pedagogi varētu iekļauties vienotajā atlīdzības sistēmā, skaidroja Vanaga, piebilstot, ka tas varētu nodrošināt pedagogu atalgojuma pieaugumu tādā pašā veidā, kā tas aug valsts pārvaldē strādājošajiem.

Taču Vanaga vairākkārt pauda, ka LIZDA prasīs IZM aprēķinus saistībā ar LIZDA norādītajām nepilnībām pedagogu darba samaksas modelī, un tikai pēc to saņemšanas kopīgi ar ministriju tiks lemts par iespējām un laiku uzlabojumu ieviešanai.

Viņa gan vienlaikus uzsvēra, ka minimālās likmes palielināšana rada ļoti lielu fiskālo ietekmi, un “tās būs ļoti nopietnas diskusijas” par to, no kurienes ņemt papildu finansējumu.

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. UN SLODZI SAMAZINĀt atpakaļ uz 21 kontaktstundu!!!!

  2. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    Ir sacīts: “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”

    =======

    Ir sacīts: “Skola maksā naudu, kā zināms. Bet – tiem, kas nejēdz vai pat nevēlas mācīties, tas maksā nesalīdzināmi dārgāk, jo šiem skolas naudu nākas maksāt visu mūžu un arvien lielāku.”

    Un, arī: “Absolūti bezjēdzīga un jebkurā izpratnē nelietderīga cīņa (jeb, visbiežāk, pat tikai “vētrainas rosības” imitācija) ar SEKĀM, nespējot saskatīt vai pat apzināti ignorējot to patiesos CĒLOŅUS, ir viena no lielākajām muļķībām un viens no galvenajiem iemesliem tam, kāpēc “esam tur, kur esam, un ārā netiekam”.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2010. gads): Šīs valsts saeimas “tautas kalpi” esot “galīgajā lasījumā skatījuši grozījumus “Izglītības likumā” un veikuši virkni redakcionālo izmaiņu, kā arī noraidījuši virkni iesniegto priekšlikumu, tajā skaitā – arī kārtējo reizi NORAIDĪJUŠI priekšlikumu noteikt Latvijā vidējo izglītību kā obligātu”…
    —–
    Mediju ziņa (2009. gads): Savā runā šīs valsts “izglītības ministre” T. Koķe (ZZS) esot “īpašu uzmanību veltījusi pārmaiņām Latvijas izglītībā pēc neatkarības atgūšanas, fokusējoties uz izglītības reformu, kas saistīta ar neatkarīgas un kritiskas domāšanas veicināšanu un stiprināšanu”. “Izglītībā svarīgi stiprināt autonomiju un atvērtību daudzveidībai, kas balstīta uz cilvēcīgām vērtībām un veltīta pilsoniskās sabiedrības stiprināšanai, jāuzsver atbildība un uz pierādījumiem balstīta lēmumu pieņemšana, jāpaplašina un jāpilnveido izglītības finansēšanas mehānismi, šādā veidā būtiski paverot un paplašinot izglītības pieejamību un izglītībā iekļaujot ikvienu šīs valsts sabiedrības pārstāvi (u.t.t., un taml. “tukšpadsmit blablabla…”)”, esot klāstījusi Koķe…
    —–
    Mediju ziņa (2008. gads): “Tuvākajos gados, iespējams, varētu tikt plānots aizliegt pārcelt nesekmīgus skolēnus uz nākamo klasi”, esot atzinusi “izglītības un zinātnes ministre” T. Koķe (ZZS). Jau desmit gadus skolēni tiek pārcelti no klases uz klasi neatkarīgi no atzīmēm un nesekmības, bet, pēc Koķes paustā, “nav neiespējami, ka varētu tikt mainīta pieeja”…
    —–
    .
    “’Rullē’ “valsts”! Uz kuru pusi?…”
    ( O.M.© “Hroniskais pjedestāls” – 25.05.2008., Nr.7. )
    .
    ‘Biedru grupa’ nospriedusi:
    “‘Rullē’ “valsts” uz grāvja pusi ~
    Kaut kas izglītības sfērā,
    ‘Salaists dēlī, pilnā mērā’!…”
    .
    “Ilgtspējīgi” šajā “valstī”,
    Pieļāvuši ‘SILES balsti’,
    To, ka zināšanas vājas,
    “Principā – pie… (pakaļkājas)”.
    .
    Skolām tiekot ‘dzīti cauri’,
    Visi – arī tie, kam pauri,
    ‘Cietāki’ par cirvja pietiem ~
    Pildās “valsts” ar ‘truliem mietiem’…
    .
    Drīzāk gailis izdēs olu,
    Nekā – pabeigs (palīg)skolu,
    Kaut uz trijniekiem, ar pūlēm,
    SILES lops, kurš uzspļauj ‘šūlēm’:
    .
    “Tie, kas pārāk gudri skaitās,
    Šito “valsti” tikai ‘maitās’ ~
    Domās (pasarg’ Die’s!!!) ar galvu,
    Nevis – ‘rīs un kasīs spalvu’!
    .
    Izglītība nav ‘no svara’,
    Tur, kur SISTĒMAI ir vara:
    Galvenais – ‘pie SILES rauties’,
    Ne – ar reizrēķinu ‘kauties’!
    .
    Zināt Valodu? ‘Nav iekšā(s)’:
    Referenti ‘suflēs’ priekšā,
    To, kas ‘paužams’ sabiedrībai ~
    Kāds te ‘rezons’ izglītībai?!…
    .
    Kāpēc ‘manīm’ mocīt prātu,
    Ja – var NOPIRKT atestātu?!
    “Shēmot” neiemāca skolā ~
    ‘HUĻI’… (bikses) deldēt solā?!…”

    MUĻĶU Zemes “leiputrijā”,
    Izglītībā – “tumšs kā rijā”:
    Prāta “gaisma” apdzisusi ~
    ‘Rullē’ “valsts”! Uz kuru pusi?…

    =====

    MUĻĶU, totāli nozombētu lumpeņu, necilvēcīgi trulu analfabētu, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” u.c. taml. “biogaļas izstrādājumu” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  3. Latvija pedagogiem pilnigi pietiktuar 400 simti neeko nav parstradajusies ,gada labi ja nostrada9 menesi un vel kunkst, izglitibai ari nav nekadas kvalitates nez bar ko grib sanemt jau gandriz ministru algu

  4. Izglītības kvalitāte krīt, bet skolotāji cenšas tikai izspiest naudu.

    • Kvalitāte krīt, jo, vadoties pēc principa – “mūžu dzīvo, mūžu mācies” – pedagogiem nav brīvas naudas, lai celtu savu zināšanu līmeni, lai nopirktu jaunas grāmatas, lai aizbrauktu uz teātri vai operu.

  5. LIZDAs pensionāru biedrības tantes patriecamas visas bez izņēmuma ar Krastiņu priekšgalā!.
    Kā varēja pieļaut, ka algas teju tās pašas vai mazākas, bet pilna darba slodze skolās palielināta par 9 stundām, bērnudārzos par 10 stundām nedēļā???
    Kāpēc nekur nav publiskotas arodbiedrības veceņu algas???

  6. Varbūt tad nosakam arī piemēram ārstiem kādu minimālo likmi?! Piemēram, 1000€. Manuprāt adekvāti,ja ņem vērā studiju laiku pedagogiem un ārstiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+