Irbītis ir sajūsmā par šo pieeju ātruma pārkāpējiem: “Superīgs soda veids ir soda laiks!” 0

No kāda rajona iecirkņa vienkārši uz kādu sapulci, piemēram, uz Rīgu braucošs policists, vispār nepatrulējot, vispār nepievēršot uzmanību nekam satiksmē, tāpat, vienkārši braucot pa šoseju, ir pilnīgi pietiekami, lai vismaz stundu atstātu iespaidu uz satiksmes drošību. Šādu viedokli TV24 raidījumā “Cilvēks. Ceļš. Drošība” pauda Oskars Irbītis, CSDD smago ceļu satiksmes negadījumu izpētes projekta vadītājs, satiksmes drošības eksperts.

Reklāma
Reklāma
atpazīt savu dvēseles radinieku pēc dzimšanas datuma
“Tā ir milzīga drosme vai neizmērojams stulbums?” Soctīklotāji reaģē uz Siliņas gatavību atkārtoti kandidēt uz premjeres amatu 3
Vai tiešām kāds plāno nogalināt Putinu? Krievijā pieaug bažas par iespējamu atentātu 26
Lasīt citas ziņas

“Visi tad brauks kārtīgi un godīgi. Saspaidīs aplikācijā Waze visas cepurītes, un viss būs kārtībā. Ja mēs redzam, ka policisti ir satiksmē, arī tad, kad viņi neķer visus ciet un nesoda, viss būs kārtībā,” ar šādu novērojumu dalās eksperts.

Viņš vienmēr ir paudis uzskatu, ka superīgs soda veids ir brīdinājums. “Daudzās valstīs tas tiek praktizēts. Arī kaimiņos igauņiem. Noliekam uz 10 minūtēm steidzīgo šoferīti ceļa malā – tu steidzies, tevi nobremzē bišķīt. Pasauc maliņā, 10 minūtes pasēdi, padomā. Naudiņu neatņems, tev sods nebūs, soda punktus nedos, bet tu pasēdi maliņā, padomā, vai bija forši steigties!”

CITI ŠOBRĪD LASA

To varētu ieviest Latvijā, jo pasaules praksē tas reāli strādā. Tas tiešām darbojas, saka Irbītis.

Vērtējot satiksmi, Irbītis par gājējiem izsakās līdzīgi: “Deg sarkanā gaisma, tukša iela, visi stāv, gaida. Atnāk viens un paskatās pa labi, pa kreisi, un mauc pāri pie sarkanā. Tajā brīdī puse no stāvošajiem sekos. Pusīte būs aizgājusi, bet tie palikušie arī sāks skatīties riņķī – nu, ko es tā kā muļķis stāvēšu, arī iešu!”

Ar mašīnām līdzīgi: “Viens aiznesās ar 110 km/h, viņam nekas nenotiek. Tad es arī tā spiežu. Aiz manis tas nākamais arī. Beigās – nu ko tad es kā muļķis te ar tādu atļautu ātrumu braukšu, davai, arī močīšu.”

Irbītis saka, ka satiksmē ir jāiekļaujas, protams, taču tas ir jādara ap šo atļauto ātrumu, jo Latvijā ir vagona princips, visi braucam strīpiņā, taču tas arī ir līdz brīdim, “kamēr kāds aiznesīsies garām un sāksies lavīnas efekts”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.