Veselības ministrijas un Veselības inspekcijas komentāri 0
Elza Breidaka

Kā norāda Veselības ministrijas pārstāvji, telemedicīnas un attālināto ārstu konsultāciju kvalitātes uzraudzība ir Veselības inspekcijas (VI) kompetencē, jo tā pārrauga visus ārstniecības pakalpojumus neatkarīgi no to sniegšanas formas – klātienē vai attālināti. VI veic ekspertīzes, sniedz atzinumus un vērtē, vai pakalpojums atbilst Pacientu tiesību likuma un Ārstniecības likuma prasībām par drošību, kvalitāti un dokumentēšanu.

“Ja pacients ārstniecības iestādē apšauba saņemtās ārstniecības kvalitāti, pacientam vispirms ir jāvēršas pie ārstniecības iestādes vadības, kura varēs izvērtēt attiecīgo situāciju un atrast labāko risinājumu pacientam konkrētajā situācijā. Šādas tiesības pacientam nostiprinātas Pacientu tiesību likumā. Ja problēmsituāciju nevar atrisināt un pacientam ir šaubas par ārstniecības iestādes darbību vai veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, pacientam jāvēršas VI,” norāda ministrijas pārstāvji.

“Papildus vēlamies piebilst, ka attiecībā uz telemedicīnu un attālinātajām konsultācijām nozares politikas plānošanas dokumentos noteikts mērķis attīstīt digitālās tehnoloģijas, lai nodrošinātu plašāku pakalpojumu pieejamību un paaugstinātu to efektivitāti. To paredz, piemēram, Digitālās veselības stratēģija līdz 2029. gadam, Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam un Veselības darbaspēka attīstības stratēģija 2025.–2029. gadam. Vienlaikus līdztekus pieejamībai un efektivitātei būtiski ir nodrošināt arī augstu telemedicīnas pakalpojumu kvalitāti.”

Tikmēr Iveta Balode, Veselības inspekcijas Vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste, informē, ka uz šo brīdi Veselības inspekcijā nav saņemta sūdzība no konkrētās pacientes par telemedicīnas pakalpojumiem ārstniecības iestādē SIA “Medon”.

VI atturas sniegt vispārīgus situācijas komentārus, un aicina pacienti vērsties ar iesniegumu Inspekcijā, lai varētu uzsākt jautājuma izskatīšanu.

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.