
Vairākas raidorganizācijas izsaka šaubas par Eirovīzijas balsošanas procesu: rīkotāji izvērtē skatītāju balsošanas sistēmu 0
Eirovīzijas dziesmu konkursa rīkotāji šobrīd izvērtē, vai skatītāju balsojumā arī turpmāk būtu jāļauj no vienas ierīces balsot līdz 20 reizēm, piektdien publicētajā atklātajā vēstulē pavēstīja Eirovīzijas direktors Mārtins Grīns.
Eiropas Raidorganizāciju savienība (EBU) arī plāno rūpīgi izvērtēt savus noteikumus par kandidātu reklāmas kampaņām.
Izraēlas dziedātāja Juvala Rafaela svētdien Bāzelē ieguva otro vietu, bet pirmajā ierindojās austrietis “JJ”. Rafaela saņēma visvairāk balsu skatītāju balsojumā, taču valstu ekspertu žūrijas viņu novērtēja krietni zemāk.
Vairākas raidorganizācijas, kas piedalījās konkursā, pēc tam izteica šaubas par balsošanas procesu. Eirovīzijas dziesmu konkursa direktors uzsvēra, ka pareizu balsošanu un vērtēšanu garantē daudzlīmeņu drošības pasākumi.
Tomēr EBU komiteja izvērtēs noteikumu, kas pieļauj 20 balsis no vienas ierīces, norādīja Grīns. Viņš arī uzsvēra, ka “pašlaik nav pierādījumu, ka tas nesamērīgi būtu ietekmējis galīgo rezultātu”.
Oficiālajā EBU kanālā Rafaela bija vienīgā kandidāte, kas ierakstīto pusfināla raidījumu laikā vairākkārt bija redzama reklāmas logā.
Amerikas izraēliešu padome reklamēja dziedātāju sociālajā tīklā “Facebook”, uzsverot iespēju nodot 20 balsis.
Pēc Grīna teiktā, šādas kampaņas pašlaik ir atļautas saskaņā ar spēkā esošajiem noteikumiem.
Tomēr viņš norādīja, ka EBU plāno nākotnē nodrošināt, lai reklāmas kampaņas nesamērīgi nemobilizētu cilvēkus, kas pieder tai pašai kopienai kā attiecīgie mākslinieki.