Mobilā versija
+0.5°C
Kristaps, Krists, Klinta, Kristers, Kristofers
Pirmdiena, 18. decembris, 2017
4. oktobris, 2017
Drukāt

Ažiotāžai par OCTA transportam, ar ko nebrauc, nav pamata. FM skaidro jauno kārtību (9)

Foto - Uldis MuzikantsFoto - Uldis Muzikants

Finanšu ministrija šodien nākusi klajā ar skaidrojumu par plānotajām izmaiņām OCTA – kādos gadījumos tā būs jāpērk un kādos nebūs. FM uzsver – ir būtiski nošķirt, kas ir transportlīdzeklis un kas ir auto. Grozījumi plašāk attiecoties, piemēram, ir lauksaimniecības tehniku.

Ministrija informē, ka gatavotie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likumā nosaka to, ka turpmāk OCTA attiecībā uz transportlīdzekļiem veicama ne tikai tad, ja transportlīdzekli izmanto ceļu satiksmē, bet arī jebkurā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.

“Tātad turpmāk OCTA nepieciešama arī, piemēram, lauksaimniecībā izmantojamam traktoram, bet tā joprojām nav nepieciešama automašīnai, kas stāv garāžā un netiek izmantota ceļu satiksmē. Grozījumu mērķis ir nodrošināt satiksmes negadījumos cietušo personu aizsardzību arī tādos gadījumos, kad negadījums ir noticis ārpus publiskiem ceļiem,” skaidrots paziņojumā.

Likumā vārdi „ceļu satiksmē” aizstāti ar vārdiem „atbilstoši tam paredzētajai funkcijai”, tādējādi OCTA apdrošināšana turpmāk būs nepieciešama katram transportlīdzeklim, kurš tiek lietots, neatkarīgi no tā, vai ar transportlīdzekli piedalās ceļu satiksmē, vai to lieto ārpus ceļiem, piemēram, pagalmā, pļavā vai saimniecības ēkā. Ja transportlīdzeklis netiek lietots, piemēram, stāv garāžā vai tas nav lietošanas kārtībā, apdrošināšana tam nav nepieciešama. Tātad, transportlīdzeklis, kuram nepieciešama OCTA, ir sauszemes mehāniskais transportlīdzeklis, piekabe (puspiekabe), mopēds, kas ir reģistrējams Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā, vai vietējā pašvaldībā vai ir reģistrēts ārvalstī, un tramvajs, kas ir reģistrējams vietējā pašvaldībā.

Kad jāiegādājas OCTA

Ar plašāku skaidrojumu klajā nācis arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), norādot, ka Latvijā arī turpmāk transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota.

“Finanšu ministrijas vakar medijiem izplatītā ziņa par minētajiem OCTA likuma grozījumiem,
acīmredzami, interpretēta nepareizi, kā rezultātā daudzi mediji ziņu virsrakstos publicējuši maldinošu informāciju, ka OCTA būs jāiegādājas pat tad, ja auto netiek izmantos ceļu satiksmē,” sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

FM preses relīzi par jauno kārtību lasiet ŠEIT

Viņš uzsvēra, ka izmaiņas attieksies nevis uz transportlīdzekļiem, piemēram, motocikliem, kas laika apstākļu dēļ ziemā tiek nolikti garāžā, bet gan uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes u.c. transportlīdzekļi.

“Ja ģimenes auto vai motocikls ziemā tiek novietots garāžā vai pagalmā un netiek lietots braukšanai, tad, līdzīgi kā iepriekš, OCTA nav jāiegādājas,” sacīja Abāšins.

Grozījumi OCTA likumā veikti, pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) direktīvu prasībām un ir saistoši visās ES valstīs. “Ļoti bieži dzirdam argumentu, ka, piemēram, specializētā lauksaimniecības tehnika praktiski nepiedalās ceļu satiksmē un tiek izmantota vienīgi lauku darbos. Tomēr arī lauku darbos vai pārvietojoties pa piemājas pagalmu, iespējams nodarīt bojājumus trešās personas mantai, vai vēl ļaunāk – cilvēkiem. Tādēļ, pamatojoties uz ES Tiesas spriedumu, bija nepieciešams precizēt konkrēto OCTA likuma pantu,” skaidroja Abāšins.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Kaut kur jau ministrijam jāņem nauda,lai premetu savus darbiniekus,tikai atkal uz tautas rēķina. Uz zemes nav taisnības,duurei tik spēks!

  2. Kāpēc mums par divriteņiem nav Jāmaksā OCTA ? Mēs tāpat piedalāmies satiksmē un izmantojam to “kur vien var”, braucam uz lauka, pagalmā un jūrmalā. Pieprasām izbeigt šo diskrimināciju !!!!

  3. Jā, kāpēc šajā sarakstā nav iekļauts ārkārtīgi bīstamais motobloks? Un ja nu es ar to kādam nodaru gauži?

  4. Apdrošinātāji atraduši jaunu slauktuvi! Ar OCTA cenu palielināšanu dubultā laikam liela uzvārīšanās nesanāk, tagad ķērušies pie traktoriem un puspiekabēm, pašiem bīstamākajiem personīgajos pagalmos izmantojamiem braucamlīdzekļiem…

  5. Tagad ķers un kārs pie lielā zvana, kurš savu motobloku mazdārziņā lieto, bet OCTU nepērk!
    Kā jurists varu teikt, ka katrs cietušais var caur tiesu no vainīgā pieprasīt kompensāciju- te ir tikai lobijs. Un budžeta papildinājums!

  6. 3jeiri pie pensijas pielika, jādabū atpakaļ ar peļņu

  7. Kā gan es varētu nodarīt kaitējumu trešajai personai savā privātīpašumā, normālā pasaulē par trešo personu atrašanos svešā īpašumā soda, (vēlams ar “mežonīgo rietumu” soda izpildi “COLT 45 calibr”).
    Bet nopietni runājot mūsu “valstī” kārtējais “trūkumcietēju” abalsta lēmums.

    • Cik daudz masinas ir novietotas uz ielas braucamas dalas un iesaistas satiksmes negadijuma/ne no pasa griba/ ,ko tad …….

  8. un kā ir ar auto, kuri tiek novietoti maksas stāvlaukuma un konkrētu sezonu (3-6 mēneši), kad auto netiek kustināti??? Kā ir ar sezonas darbiem lauksaimniecibā , derīgo uizrakteņu ieguvē, kad tehnika pus gadu netiek kustināta?? Varbūt vispirms šos jautajumus jāizdiskutē, pirms pienemt vienkāršam iedzīvotājam, mazajam uzņēmējam nelabvēlīgus lēmumus?? Klajš apdrošināsanas kompāniju lobijs valsts mērogā!

Draugiem Facebook Twitter Google+