Sports
Motoru sports

Rallija braucējs Sesks stāsta par piedzīvojumiem Azoru salās 16

foto: LMT Autosporta akadēmija

Latvijas jauno rallija braucēju Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža ar dalību Eiropas čempionāta (ERČ) pirmā posma sacensībās – Azoru salu rallijā – ir guvusi neatsveramu pieredzi, uzskata “LMT Autosporta Akadēmijas” komandas pilots Sesks.

Sesks/Francis, kuri šosezon startē ar “Opel Adam R2” spēkratu, Eiropas čempionāta “Junior U27” ieskaitē Azoru salu rallijā ieņēma trešo vietu. Sesks uz šo sezonu ir noslēdzis sadarbības līgumu ar “Opel Motorsport” vienību un šī gada ERČ junioru ieskaitē brauc ar rūpnīcas komandas atbalstu.

Uzvaru junioru grupā svinēja portugālis Djogu Gagu (“Peugeot 208 R2”), kuram latvieši zaudēja vienu minūti un 43,6 sekundes. Savukārt otro pozīciju izcīnījušais spānis Ljarena Efrens (“Peugeot 208 R2”) bija 29,7 sekunžu attālumā.

Sesks līdz pat otrās sacensību dienas beigu daļai jeb pēc septiņiem ātrumposmiem bija līderis, taču tad tehniskas ķibeles pārsistas riepas veidā lika atkāpties uz otro vietu, sacensību noslēdzošajā dienā zaudējot arī to, jo pēdējā “dopā” Latvijas ekipāžu pievīla spēkrata pārnesumkārba, tāpēc noslēdzošos kilometrus sacensībās nācās veikt tikai ar pirmo līdz trešo pārnesumu.

“Traka nedēļa – grūti pat izstāstīt visu, kas notika. Sākām piesardzīgi, visu iepazīstot. Tad dažas tehniskas ķibeles un nesaprašanās ar tiesnešiem, bet mērķis – finišs – ir sasniegts,” Seska teikto pēc sacensībām citē “LMT Autosporta Akadēmija” komanda.

“Trešā pozīcija pēc šiem notikumiem ir vairāk nekā laba, taču nedaudz ir arī rūgtums. Neatsverama pieredze, kuru nekur citur nevar iegūt. Liels paldies trenerim un stūrmanim par smago darbu, kas mūs ir atvedis līdz šejienei. Ļoti izbaudīju šo sacīksti – nākamgad gribu atgriezties, jo ir šeit ir palikuši daži parādi,” norādīja Sesks.

Viņš arī atzina, ka pie jaunās “Opel” mašīnas ir pieradis ātri.

“Lai arī pirms sacensībām ar jauno “Opel” automašīnu biju nobraucis tikai 100 kilometrus, es ātri pieradu pie šī lieliskā rallija auto. Problēmas, kas rodas rallijā, ir daļa no spēles. Bet bija lieliski būt kopā ar “ADAC Opel Rallye” jauniešu komandu un izcīnīt svarīgus punktus čempionāta kopvērtējumā,” rezumēja Sesks.

Savukārt viņa treneris Uldis Briedis norādīja, ka pēdējā sacensību diena nav izdevusies tā, kā plānots.

“Aizvadījām interesantu un sarežģītu ralliju. Pēdējā diena neizdevās pēc plāna. Pamošanās katru rītu kā līderim uzlika psiholoģisku slogu, kādu ekipāžai bija jāizdzīvo pirmo reizi Eiropas čempionātā. Rallijs nav tikai braukšana – tas ir emocijām bagāts sporta veids. Turpmāk būs vienkāršāk – būs pieredze kā sagatavot sevi un kā būt līderim līdz finišam. Pēdējā dienā neizdevās sakārtot domas un parādīt savu labāko sniegumu, bet tagad būs iespēja to visu izrunāt un būt spēcīgākiem nākamajās sacensībās,” uzskata Seska treneris.

Briedis arī uzsvēra, ka audzēknis spējis ātri braukt sev svešos ceļos ar īsti neapgūtu un sev neierastu auto.

Šī ir pirmā reize Latvijas autosporta vēsturē, kad kāds sportists kļūst par pilntiesīgu autorūpnīcas atbalstītu rallija pilotu, turklāt “Opel” komanda Eiropas čempionāta junioru ieskaitē triumfējusi jau trīs gadus pēc kārtas.

LA.lv