Foto: EPA

Sāk vākt līdzekļus Pompeju atjaunošanai 0

Otrdien tika atklāta globāla kampaņa ar mērķi savākt Itālijas valdībai nepieciešamos līdzekļus, lai saglabātu un uzturētu valsts kultūras mantojuma objektus, tostarp Senās Romas pilsētas Pompeju drupas.

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 70
Lasīt citas ziņas

Vietni “LoveItaly” izveidojusi kompānija “LVenture Group”, kuras priekšsēdētājs ir britu arheologs Ričards Hodžs.

Tajā tiek vākti ziedojumi Pompeju Kentaura nama dekorāciju atjaunošanai un 2. gadsimta sarkofāga sakopšanai Romā. Katra restaurācija izmaksās mazāk par 40 000 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kampaņas mērķis ir savākt 12 000 eiro, pieņemot ziedojumus no diviem līdz 5000 eiro. Trešdienas rītā bija savākti nedaudz vairāk par 1000 eiro.

Kampaņas rīkotāji sola, ka drīzumā vākšot līdzekļus kultūras objektu atjaunošanai Venēcijā un citās pilsētās. Taču viņi atzina, ka birokrātiskās formalitātes esot sarežģījušas ziedojumu vākšanu.

“Mūsu pirmie soļi nebija viegli,” sacīja mākslas eksperte Čincija Dala Maso.

Viņa piebilda, ka par kultūras mantojuma saglabāšanu atbildīgās valsts iestādes “ne vienmēr ir atsaucīgas” pret privātā sektora pārstāvjiem. “Dažreiz viņi to uztver kā iejaukšanos,” viņa norāda.

Itālijas valdība pēdējos gados centusies piesaistīt privāto kapitālu un ārzemju talantus valsts panīkušajai kultūras industrijai. Ieviestas nodokļu atlaides ziedotājiem, par lielāko muzeju vadītājiem iecelti ārzemju speciālisti, kā arī pārstrukturēta Kultūras ministrija.

“Sniegt atbalstu no privātā sektora ir kļuvis daudz sarežģītāk nekā agrāk. Paies vēl vairāki gadi, kamēr ministrija atrisinās šīs problēmas,” uzskata Hodžs.

Itālijas valdība iepriekš piesaistījusi privātā sektora palīdzību citu nozīmīgu kultūras vērtību atjaunošanā. Romā luksusa apavu ražotājs “Tod’s” finansē Kolizeja restaurācijas darbus, savukārt modes nams “Fendi” uzņēmies Trevi strūklakas atjaunošanu.

“Tod’s” īpašnieks Djego Della Valle septembrī laikrakstam “Financial Times” sacīja, ka viņam vajadzējis vērsties pie sešiem dažādiem kultūras ministriem, kamēr viņa iecere tikusi apstiprināta. “Vismaz četri no viņiem bija pamuļķi, nekam nederīgi un neieinteresēti,” viņš sūkstījās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.