”Swedbank” atsakās izmaksāt kompensāciju avārijā cietušam motociklistam

Policija pasludina par nevainīgu, bet banka “uzmet”. Andra stāsts 10

Andris ir motocikla vadītājs jau 15 gadus, pagājušā motosezona viņam beidzās gana ātri, jo galvaspilsētā iekļuva ceļu satiksmes negadījumā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Motobraucējs raidījumam “Bez Tabu” stāsta, ka pēc darba pa Valdemāra ielu devies Pārdaugavas virzienā. Centra virzienā bija izveidojies sastrēgums, automašīnas uz priekšu virzījās ļoti lēni, tādēļ Andris nolēma tās apbraukt.

Pēkšņi no Valdemāra ielas 53. nama pagalma izbrauca “BMW” markas automašīna, kas aizšķērsoja Andrim ceļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Andris, motobraucējs:”Pretī neviens nebrauca, tādēļ braucu pa ielas vidu, apbraucu sastrēgumu, lai nonāktu pie luksofora. Braucu pa galveno ceļu, kad man priekšā no pagalma izbrauca automašīna.

Ietriecos tajā, ātrums nebija liels, turpat nokritu, mašīna pārbrauca pāri. Zināju, ka esmu uz galvenā ceļa, tāpēc neaizrāvos ar liecinieku meklēšanu.

Galu galā apdrošinātāji atsakās izmaksāt moča zaudējumus. Kā tas var būt, ja policija mani neatzina par vainīgu? Tad uz notikuma vietu nav jēga saukt policiju, ja pēc tam apdrošinātāji pieņem pretēju lēmumu?”

Sākotnēji policija gan nolēma Andri sodīt un piesprieda 60 eiro soda naudu par to, ka ietriecies pretī braucošā automašīnā. Andris lēmumu pārsūdzēja un policija sodu atcēla. Vīrietis norādījis, ka automašīna vēl nebija izbraukusi savā joslā, lai to varētu uzskatīt par pretī braucošu.

Andris norāda, ka, zaudējot motociklu, nācies zaudēt aptuveni divus tūkstošus eiro.

“BMW” markas automašīnas apdrošinātāji ”Swedbank” norādījuši, ka Andra rīcībā saskatāma agresīva braukšana, tādēļ viņa atbildības pakāpe ir 100%.

Jānis Krops, ”Swedbank” pārstāvis:” Ja šis cilvēks uzskata, ka lēmums pieņemts nepareizi, viņam ir tiesības lēmumu pārsūdzēt.

Arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs izskatīja šo strīdu, un pieņēma tādu pašu lēmumu.

Šajā gadījumā cilvēks bijis apdzīšanas procesā, otram spēkratam bija tiesības izgriezties no pagalma. Ņemot vērā, ka motocikls bija pretējā braukšanas joslā, sanāk, ka ir vainīgs.”

Arī satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis, kurš arī ir kaislīgs motobraucējs, norāda, ka Andra rīcību tiešām var traktēt kā agresīvu braukšanu. ”Nevis braucam pa pretējo pusi, bet braucam pa savu pusi. Braukšana garām sastrēgumam pa pretējo braukšanas joslu visbiežāk tiek traktēta kā agresīva braukšana,” norāda Irbītis.

Irbītis norāda, ka apdrošinātāju lēmums, visticamāk, būtu citādāks, ja Andris atrastos savā joslā.

Policija nenosaka, kurš ceļu satiksmes negadījumos ir vainīgs, likumsargu uzdevums ir konstatēt, kādi ceļu satiksme noteikumu punkti ir pārkāpti.

Turpretī apdrošinātāji strādā saskaņā ar izstrādātu metodiku.

Reklāma
Reklāma

Plašāk “Bez Tabu” sižetā:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.