Publicitātes foto.

“airBaltic” lidmašīnas piedzīvojušas sadursmi ar putniem… Vai tas ir bīstami? 15

Jūlija beigās un augusta sākumā trīs Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” lidmašīnas gaisa ceļā sastapušās ar putniem, un tāpēc bojājumus guvuši lidmašīnu priekšgalos esošie laikapstākļu radari. Tā vēsta ziņu portāls LSM.lv.

Reklāma
Reklāma
“Saņēmu algas lapiņu, esmu šokā. Es starpbrīžos raudu!” Skolotāja sociālajos tīklos dalās ar realitāti, kas jāpacieš pedagogiem 23
TV24
“Kas ir šie cilvēki? Pēc studentiem viņi īsti neizskatās…” Pabriks rosina noskaidrot, kāpēc Latvijā vērojams trešo valstu imigrantu pieplūdums
Kokteilis
FOTO, VIDEO. Īsta sapņu pils! Baiba Sipeniece-Gavare ļauj ieskatīties savā mājā, ko uzcēlis viņas vīrs
Lasīt citas ziņas

“airBaltic” norādījis – ja notikusi sadursme ar putniem vai dzīvniekiem, tad uzreiz transportlīdzeklim tiek veikta padziļināta tehniskā pārbaude. Apskates laikā eksperti pārliecinās par sitēmu un to mezglu darbību un izskatu, tiek veikti dažādi testi, teikts LSM.lv.

“Sadursme ar putniem notika regulārās ikdienas darbības laikā un tādēļ vairākām lidmašīnām nepieciešama apkope. Jāprecizē, ka sadrusme ar putniem notika citām lidmašīnām, tādēļ, lai tās varētu turpināt lidot un pildīt pienākumus, tām uzlikti “rezerves” radari no tām lidmašīnām, kuras šobrīd atrodas uz zemes RIX Rīgas lidostā dzinēju trūkuma dēļ,” portālam LSM.lv skaidrojis aviokompānijas pārstāvis Augusts Zilberts.

CITI ŠOBRĪD LASA

“airBaltic” arī akcentē, ka šo bojāto radaru remonts var ilgt pat mēnesi.

Vai sadursme ar putniem ir bīstama?

“Bīstamības (apdraudējuma) līmenis ir atkarīgs no putna lieluma, lidmašīnas ātruma un sadursmes vietas. Neraugoties uz to, ka putns var šķist pavisam neliels, trieciena laikā absorbētā enerģija ir ļoti liela,” uzsvēris “SmartLynx Airlines” Drošuma pārvaldības vadītājs Tristans Holtbrūks. Vēsta LSM.lv.

Visnopietnākās sekas rodas tad, ja putns tiek ierauts dzinējā, tā sarunā ar LSM.lv apgalvojis eksperts. Viņš arī norādīja, ka bijušas situācijas, kad tieši putnu trieciens licis apstāties lidmašīnas dzinējam.

“Vidēji gadā pasaulē tiek reģistrēti 20-30 tūkstoši putnu triecienu, no kuriem 1-2% izraisa smagus dzinēju bojājumus. Jāņem vērā, ka lidmašīnas ir pilnībā drošas un sertificētas lidošanai arī ar vienu dzinēju,” portālam sacījis Holtbrūks.

Visbiežāk sadursmes notiek pacelšanās vai nosēšanās laikā

Kā norāda portāls LSM.lv, konkrēti “airBaltic” lidmašīnu sadursmes ar putniem bijušas lidojumu laikā un faktors nav bijis konkrētu lidostu tuvums.

Sadursmes ar putniem visbiežāk notiek tieši lidmašīnas pacelšanās un nolaišanās brīdī, tā liecina statstikas dati par pilotu ziņojumiem. Tajos momentos gaisa transports šķērso zonu, kurā lido putni.

“Putni ir bieži sastopami lidostu tuvumā, jo putnus piesaista viegli pieejamā barība un drošība pret plēsoņām. Lidostas nereti atrodas tuvu ūdenstilpnēm un lauksaimniecības zemēm, kur putni sastopami lielā skaitā. Tāpat būtisks apsvērums ir putnu migrācija – tās laikā var tikt izraisīta īslaicīga gaisa telpas pārapdzīvotība,” runājot par to, kāpēc putni izvēlas uzturēties pie lidostām, skaidrojis Tristans Holtbrūks.

Reklāma
Reklāma

Savukārt paši putni no lidmašīnām neizvairās – viņiem nav pārāk labi aizsardzības mehānismi, un tie instinktīvi ielido tieši tur, kur jau lido lidmašīna.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.