Foto – LETA

“Civinity” pauž aizdomas par savstarpējo vienošanos “Rīgas namu pārvaldnieka” liftu apkopes iepirkumā 12

Ēku administrēšanas un apsaimniekošanas uzņēmums “Civinity” ir iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ar prasību izvērtēt “Rīgas namu pārvaldnieka” (RNP) iepirkumu par liftu tehnisko apkalpošanu, plānoto un avārijas remontdarbu veikšanu, aģentūrai LETA pavēstīja “Civinity” pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
“Tu padarīji mana desmitgadīgā dēla dienu neaizmirstamu!” Ādažos kāds svešinieks no sirds iepriecinājis zēnu, kurš nupat nopircis makšķeri
“Es nerunāju latviski!” Tūrists no Šveices, kurš apguvis latviešu valodu, sašutis, ka vairākās kafejnīcās nevar veikt pasūtījumu valsts valodā 158
13 noslēpumi, kas franču sievietēm ikdienā ļauj izskatīties tik satriecoši 11
Lasīt citas ziņas

“Civinity” uzskata, ka iepirkuma rezultāti raisa aizdomas par potenciālas vienošanās esamību starp RNP un līguma ieguvējiem.

“Civinity” iepirkumā iesniedza piedāvājumu visās sešās RNP iepirkuma daļās, taču visās sešās iepirkuma daļās “Civinity” piedāvājums noraidīts, neskatoties uz to, ka tas ir ekonomiski izdevīgākais piedāvājums ar zemāko piedāvāto līgumcenu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tieši piedāvājuma izdevīgā cena bija iemesls tūlītējam “Civinity” piedāvājuma noraidījumam bez pienācīga izvērtējuma no pasūtītāja puses, kas raisa bažas par godīgu iepirkuma norisi,” pauda “Civinity” pārstāvji.

Aizdomas par potenciālo vienošanos ar iepirkuma uzvarētājiem raisa RNP 30.augusta lēmums, kurā “Civinity” piedāvājums ir noraidīts, pasūtītājam uzskatot to par apzinātu dempingu, taču nesniedzot sīkāku pamatojumu piedāvājuma noraidīšanai, “Civinity” sniegtās informācijas izvērtēšanas gaitas rezultātiem un iemesliem iesniegtā cenu piedāvājuma neatbilstībai tirgus cenai.

“Civinity” pārstāvji skaidroja, ka iepirkuma procedūrā atbilstoši RNP pieprasījumam “Civinity” ir sniedzis visu tās rīcībā esošo informāciju, norādot cenu izveides metodoloģiju.

Uzņēmumā pauda, ka neizpratni raisa, kādēļ kompānijas sniegtā informācija nav bijusi pietiekama un RNP neveica likumā noteiktās konsultācijas ar piedāvājuma iesniedzēju, lai novērstu bažas, ka piedāvātā pakalpojumu cena rada riskus pasūtītājam, un, ja šādas bažas pastāv, kādēļ netika pieprasīta papildu informācija to kliedēšanai.

“Civinity” pārstāvji arī pauda uzskatu, ka lēmuma argumentācijas trūkums raisa neizpratni un vedina uz aizdomām par iespējamu vienošanos iepirkuma uzvarētāja noteikšanā. Tāpat “Civinity” nav pārliecības, ka visiem pretendentiem ir iepirkuma nolikumā prasītais speciālistu skaits.

“Civinity” ir veicis izmaksu salīdzinājumu ar iepirkuma uzvarētājiem vienā no sešām iepirkuma daļām, norādot, ka cenu atšķirības izejas materiālu un liftu apkopes sadaļās ir pietiekami nebūtiskas, lai tās dēvētu par dempingu, bet būtiskas, lai, izvēloties “Civinity” piedāvājumu, RNP sasniegtu būtisku ietaupījumu.

Reklāma
Reklāma

“Mūsu sagatavotais cenu piedāvājums ir atbilstošs tirgum un “Civinity” grupas iespējām. Esam neizpratnē, ka mūsu piedāvājums ir noraidīts un RNP nerūp iespēja izvēlēties saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, kas novedīs pie tā, ka rīdzinieki par saņemtajiem pakalpojumiem samaksās par diviem miljoniem eiro vairāk,” pauda “Civinity” izpilddirektors Andrjus Bakštons.

Tāpat kompānijā minēja, ka atbilstoši iepirkuma nolikumam kandidātiem tika izvirzīta virkne nosacījumu, kas nodrošina, ka iepirkuma procedūrā ir iespējams piedalīties tikai operacionāli un finansiāli stabiliem uzņēmumiem.

“”Civinity” ir pamats uzskatīt, ka varētu būt notikusi iespējama vienošanās ar iepirkuma uzvarētājiem, tādējādi “Civinity” aicina IUB un atbildīgās puses pievērst uzmanību RNP rīkotajam iepirkumam un uzdot RNP veikt atkārtotu iepirkuma rezultātu izvērtēšanu, nodrošinot procesa caurspīdīgumu un atbilstību labās prakses principiem,” pavēstīja kompānijā.

Jau ziņots, ka augusta beigās noslēdzies RNP iepirkums par liftu tehnisko apkalpošanu. Salīdzinot ar līdzšinējo pakalpojuma līgumu, nākamos divus gadus pakalpojuma izmaksas būs par vidēji 20% zemākas.

Turpmāk liftu apkalpošanu RNP pārvaldībā esošajās mājās iecirkņos Jugla, Ziemeļi, Austrumi veiks SIA “AVVA”; iecirkņos Centrs, Daugava, Pārdaugava – SIA “Recept-Holding Lifts”. Savukārt iecirkņa Austrumi ēku liftu apkalpošanu veiks SIA “Element Hiss AB”.

Kopējā līgumcena ir 7 436 082 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Pēdējo 12 mēnešu laikā trīs dažādas ar liftu uzturēšanu un apkalpošanu saistītas iepirkumu procedūras tika izbeigtas bez rezultāta vai pārtrauktas, tādēļ RNP apsvēra iespēju veidot savu liftu apkalpošanas un remontdarbu struktūrvienību.

Tāpat vēstīts, ka “Civinity” grupas apgrozījums Latvijā pērn bija 17,7 miljoni eiro, kas ir par 5% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt grupas peļņa bija 0,4 miljonu eiro apmērā.

“Civinity” grupa apvieno vairāk nekā 20 uzņēmumu, kas pārrauga 10 miljonu kvadrātmetru dzīvojamo un komerciālo ēku, dažādās Eiropas pilsētās ir uzstādījuši vairākus tūkstošus inženiertehnisko sistēmu. “Civinity” grupa Latvijā pārvalda namu apsaimniekošanas, administrēšanas un uzturēšanas uzņēmumus Rīgā un Jūrmalā, kurā ietilpst AS “Civinity mājas”, SIA “CS apkope” SIA “Viens rēķins”, SIA “ALG Cleaning”, SIA “VBS serviss”, SIA “Pilsētas lifti” SIA “CS Komercserviss”, SIA “Civinity mājas Jūrmala” un SIA “Labo namu aģentūra”.

Savukārt RNP pieder Rīgas pašvaldībai. Uzņēmums izveidots 2010.gada beigās, apvienojot 15 pašvaldības namu pārvaldīšanas kapitālsabiedrības.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.