Mobilā versija
Brīdinājums -2.5°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
17. februāris, 2016
Drukāt

Ar dažām privilēģijām nepietiks (31)

Foto - LetaFoto - Leta

Likumprojekts “Par 1991. gada barikāžu dalībnieku statusu” un plānotie  atvieglojumi pie pensijas un veselības aprūpes tiem, kuri saņēmuši barikāžu dalībnieka piemiņas zīmi vai pateicības rakstu no Saeimas, ir tikai dažu rosīgu ļaužu mēģinājums atgādināt par sevi.

Ja 1991. gada 13. janvārī Daugavmalā nebūtu sanācis pusmiljons cilvēku, tā sauktais “barikāžu kodols” būtu apcietināts un aizvests tālu prom. Ja mājās palikušie nebūtu strādājuši arī par svarīgāko objektu sargātājiem un pieskatījuši viņu bērnus, valsts būtu ierauta haosā.

Publisko atsauci, ka iniciatīvu minētā likumprojekta izstrādei otrais LTF priekšsēdis un tagadējais Saeimas deputāts Romualds Ražuks saņēmis no mār­upiešiem, jāvērtē uzmanīgi. Nekādas diskusijas par atvieglojumiem uz barikādēm stāvējušajiem novadā nav notikušas. Tāda norāde un cilvēku dalīšana lielākajai daļai no gandrīz tūkstoša Mārupes tautfrontiešu, kuri tā vai citādi centās iegūt un nosargāt neatkarību, ir morāli pazemojoša. Jāpiekrīt arī filozofei Maijai Kūlei – cilvēku dalīšana ir bīstama. Turklāt 1991. gada barikāžu dalībnieku Mārupes biedrībā ir vēlējušies deklarēties tikai simt sešdesmit pieci cilvēki. Kāpēc tik maz, ir cits jautājums. Un vienīgi daži atcerējās, ka runas par materiālo knapību esot bijušas gan. Bet tā ir gandrīz visiem pensionāriem un bez darba palikušajiem.

Skumji, ka minētā likumprojekta izstrādātāji un atbalstītāji uzskata – ar dažām papildu privilēģijām 40 tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju pietiks, lai novērstu rūgšanu tautā un jaunajai paaudzei parādītu valsts rūpes par varoņiem. Mūsuprāt, nebūs vis. Diemžēl varas mainās kā cimdi, bet ievainotos Iekšlietu ministrijas aizstāvjus aizmirsuši pielīdzināt karavīriem. Mūsu priekšstāvji deputāti gadsimta ceturksni grūstījušies, tā arī nespējot sakārtot lietas ne izglītībā, ne veselības aprūpē, ne sociālajā jomā. Pēdējais laiks izdarīt vismaz to.

Silvija Veckalne,
izsakot arī mārupiešu Modra Spuģa, Māra Jaunmuktāna un citu viedokļus

Pievienot komentāru

Komentāri (31)

  1. “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts – lopiski trulu un ar melnu skaudību smagi traumētu latvāņu lumpeņu “titulnācijas” biogaļas izstrādājumu mīļākais paēdiens ir normāli cilvēki (īpaši jau tādā gadījumā, ja tie ir mazākumā – attiecībā pret unisonā smirdošu biogaļas “kritisko masu”). 😉
    .
    Patiesībā jau – var pat piekrist tiem “aizkrāsnē tupētājiem”, pašnominēti “viszinošajiem” jeb patiesībā NEKO nezinošajiem pēcatmodas “zudušās paaudzes” biogaļas izstrādājumiem, pašreiz pie saeimas / valdības / pašvaldību SILES trekni rijošajiem “priekšstāvjiem” (t.sk. un pirmkārt jau – populistiski “lojālpatrEJotiski” un liekulīgi “altruistiski” brēkuļojošajam, ar savu vairākus tūkstošus trekno ikmēneša “darba algu” uz “prastā pūļa” rēķina bezkaunīgi parazitējošajam saeimas “tautas kalpam” šņorei un taml. derdzīgi parazītiskiem “vadošajiem locekļiem”, kā arī glumi liekulīgi divkosīgajai pseido “filozofei” biedrenei kulei un taml. SILEI pietuvinātajiem “lielākajiem kretīniem”) u.c. bezcerīgi aprobežotiem latvāņu lumpeņiem, kas ar melnu nenovīdību truli skauž un histēriski ķērc PRET to, ka tā dēvēto “barikāžu” dalībniekiem BEIDZOT tiktu pateikts šāds, kaut vai pavisam necils “paldies” no šīs “valsts” puses.
    .
    T.i. – pilnīgi pareizi: šī pašreizējā SILES “valsts” parodija “eurolatvānija” absolūti NAV tā vērta, lai par to TAGAD pateiktu vismaz kaut kādu simbolisku “Paldies” tiem lab(lēt)ticīgajiem vientiešiem, kas TOREIZ gluži reāli riskēja ar visu savu (zināmā izpratnē – arī ar savu tuvinieku) Dzīvi, lai uz improvizētām “barikādēm” kaut vai plikām rokām aizstāvētu un faktiski radītu iespēju VISPĀR būt gan šādai pašreizējai “valstij”, gan tajā pašreiz lopiski truli veģetējošai lavāņu lumpeņu “titulnācijas” biogaļas izstrādājumu varzai jeb tā dēvētajai “kritiskajai masai”.
    .
    Priekš kam “barikāžu aizstāvjiem” TOREIZ vajadzēja to darīt?!? Priekš tam, lai TAGAD bezspēcīgā niknumā noskatītos, kā pretīgi krampjaini agonē šī pašreizējā SILES “valsts”, kas nu jau trešo desmitgadi “ilgtspējīgi” prasti uzspļauj saviem “aborigēniem”, t.sk. arī TOREIZĒJIEM aizstāvjiem un PATIESAJIEM faktiskajiem radītājiem?! Priekš tam, lai TAGAD ar svelošu kaunu apzinātos savu piederību šajā pašreizējā “valstī” truli veģetējošo latvāņu lumpeņu “titulnācijai”, kuras bezcerīgi aprobežotie biogaļas atkritumi, t.sk. īpaši jau TOREIZĒJIE “aizkrāsnē tupētāji”, atļautos apgānīt Normālos Cilvēkus, kurus latvāniski truli skauž ar melnu skaudību (pie tam vēl – pat par tikai +/- iespējamu, nu jau 25 gadus nokavētu un vēl joprojām nesaņemtu / šīs “valsts” nepateiktu salīdzinoši gaužām jau necilu “paldies”)?! Nu, bet – jebkuram Normālam Cilvēkam ir elementāri pašsaprotami skaidrs, ka tas VISS (t.sk. īpaši jau iepriekšminētais), kas ir ienācies un ikdienišķi “baudāms” TAGAD, absolūti NAV tas, par ko TOREIZ bija “barikādes” un par ko riskēja ar savām (un savu tuvinieku) Dzīvēm “barikāžu aizstāvji”. Ar visām no tā izrietošajām konsekvencēm, elementāri loģiski un neizbēgami likumsakarīgi.
    .
    Ir sacīts: “Ja nav, ta’ nav kazai piena – paceļ ļipu un salej atpakaļ!”
    .
    P.S. Cita starpā, t.sk. īpaši aprobežoto lumpeņu pasugas “gudro (cirt)ēju” zināšanai – tieši tāpat, kā daudzi citi Normāli Cilvēki, arī personīgi es TOREIZ biju TUR praktiski nepārtraukti, no paša sākuma līdz pašām beigām, t.sk. arī zināmajās kritiskajās un izšķirošajās diennaktīs. Un – ne tikai TOREIZ un ne tikai TUR vien ir nācis būt – BEZ JEBKĀDIEM “savtīgiem nolūkiem” gluži pašsaprotami darot visu nepieciešamo, lai varētu tikt radīta un pastāvētu šī pašreizējā pseido “valsts”, ar visu tās pašreizējās lumpeņu “titulnācijas” biogaļas izstrādājumiem (kam, kā zināms, “mīļākais ēdiens ir PAŠU tautieši”, vēl joprojām un absolūti nemainīgi). Par ko, gluži likumsakarīgi un neizbēgami, “sausajā atlikumā” ir tikai un vienīgi gluži Cilvēcīgs kauns un kategorisks noraidījums pat tikai teorētiski pieļautai iespējai vēlreiz “parakstīties” uz tamlīdzīgu “lojālpatriotisku” izpildīšanos.
    .
    Kā zināms – “Šajā Dieva pasaulē kopumā un, īpaši jau, ar mums pašiem notiek TIKAI un VIENĪGI tas, ko mēs PAŠI pieļaujam. Inerti truli noskatoties, nožēlojami gļēvi “klusējot lupatiņā”, vai pat apzināti uz to “parakstoties” un +/- “aktīvi ņemot dalību” – nav būtiskas atšķirības.”
    .
    Un, arī – “Dieva dzirnas maļ lēnām, bet – labi un gana smalki.”

  2. Ja tagad kāds aicinātu uz barikādēm un kāds ražukveidīgais teiktu: “tie, kas būs barikādēs, tie vēlāk dabūs katru mēnesi no valsts 100 eiro; bet tie, kas nebūs barikādēs, tie piemaksu no valsts nedabūs”, tad domāju, ka 99% latviešu uz šādām komercializētām barikādēm neietu. Var iet idejas vārdā, bet naudas vārdā – nē! Pērkamais patriotisms ir riebīga padarīšana.
    Vai tiešām īstie barikāžu dalībnieki uzskata, ka viņiem par 1991.gada janvāra dienām pienākas privilēģijas un piemaksas? Kāds tam pamatojums? Atbilde, ka mēs tur bijām – neder.
    Vai Ukrainā Maidana dalībniekiem valsts maksā un piešķir privilēģijas? Vai to darīs nākotnē? Liekas, ka nē. Un Ukrainā karavīri, kuri ir karojuši un ir atgriezušies mājās, tie taču arī nesaņem piemaksas un pensijas. Tikai pliku paldies. Starp citu, ukraiņu brīvprātīgie par karošanu pret teroristiem nesaņem pat algu – viņi savu valsti aizstāv brīvprātīgi un bieži vien paši par savu naudu pērk ekipējumu, pārtiku un citas valsts aizsardzībai nepieciešamās lietas. Vai Ukraina šiem brīvprātīgajiem atmaksās naudu, ko šie brīvprātīgie ieguldījuši savu vienību kaujasspēju paaugstināšanai? Domāju, ka nē. Tikai pliku paldies.

  3. Diemžēl, Silvijas kundze, mārupieši gan apsprieda, gan atbalstīja barikāžu dalībnieku godināšanu. Tas notika gan 2013.gada 23.novembra konferencē (Mārupes Kultūras namā), gan 2014.gada janvārī (arī Mārupē), kad barikāžu dalībnieki atbalstīja likumprojekta virzīšanu SAEIMĀ, gan 2014.gada augustā, starptautiskās konferences laikā. To, ka kāds kaut kur nepiedalās vel nenozīmē, ka nekas nekur nenotiek. Nevajag skaust, jo tie kas bija uz barikādēm nezināja kā tas viss beigsies. Tagad var teikt, ka “tur jau nekā nebija”, bet mēs to nezinājām. Mēs bijām gatavi ar kailām rokām aizstāvēt mūsu brīvību, kamēr citi dzīvoja tā, it kā valstī nekas nenotiek un gaidīja mājās, siltumā ar ko tas viss beigsies. Un tagad šie uzdrošinās celt balsi!!!! Daudzi atbalstīja morāli, bet tikai sauja izgāja uz ielām celt barikādes un sargāt valsti.

  4. Barikažu dalibnieks Atbildēt

    Man ir liels sašutums un izbrīns par Veckalnes kricelejumu. Pēc teksta var skaidri saprast, ka kundzite tur nav netuvu bijuse un tas ir kautkādu pasūtijums.Interesanti, cik samaksaja.Es domaju ka tagad ļoti daudzi saprot, kas šo valsti sačakareja. Liels nopelns ir tiem, kas tagad kliedz, kuriem ir daudz ipasumuun kas tai laikā aiz bailem sedeja zem galda vai kur citur.

    • Veckalnes”kricelējumā”, kā redzams,ir pateiktas arī Spuģa,toreizējā LTF Mārupes nodaļas vadītāja,un citu aktīvu dalībnieku domas. Tu gribi teikt, ka arī viņi sēdēja zem galda?

  5. Ko bija darīt cilvēkiem, kuri vienkārši nopietnu iemeslu dēļ NEVARĒJA doties uz barikādēm? Kurš būtu manā vietā barojis manus lopiņus, vai TU,barikāžu aizstāvi? Ja lopiņi būtu beigti, vai Tu par to atbildētu? Jā, toreiz nebija PVD, bet dzīvnieku bojā eja vienalga būtu uz manas sidsapziņas, bet tev ,stulbenīt, to vienalga nesaprast!!!

  6. Smieklīgi.Tie,kas skaļi bļauj,atzīmējas,tos arī ceļ debesīs.Tur bija puse Latvijas,tad apbalvojat visus,kas tai laikā dzīvoja.

  7. Izlasīju uzmanīgi visus komentetajus. Skaidrs ,ka tas ir pasūtijuma raksts un to rakstijusi cilveciņi, kuri tai laika labakaq gadijumā staigaja zem galda vai arī aiz bailem biezi mainija apaksenes. Ne jau Barikazu dalibnieki izveidoja tadu valsti, kada tā ir tagad, bet gan lieie bļavevi un zagļi. ķa var atrasties Saima iekļuvusie mahinatori un zagļi Kā var pret

  8. Pilnīgi pareizi. Nav ko dalīt un šķelt, veidot privileģētos un pārējos. Un tās nožēlojamās piemaksas un atvieglojumi, ko sola Ražuks neatsver to, ka varas pārstāvji līdz šai dienai nav varējuši nodrošināt cilvēka cienīgu dzīvi visiem iedzīvotājiem, par ko cīnījāmies un ne tikai uz barikādēm.

  9. Pietiks,ka vara notiesās krievu kāta lauzēju.Iedos vēl pabalstu barikāžu dalībniekiem un latvieši sāks vēl ne to lauzt.Ir taču pilnīgi skaidrs,ka kliedzējiem “pret”, un tā laika “strausiem smiltīs”,ir milzīgs pārsvars pret nieka 40 tūkst. kuri aizstāvēja Latviju un ļāva veikliem zēniem izveidot šodienas dažu naudas inpēriju.Barikažu muļķīši tagad var pastāvēt malā,neba kāds no saraustajiem miljoniem atcerēsies,ka šiem nieka pensijas…Ne jau naudā,bet attieksmē jautājums!Šodienas barikāžu pensionārs ar nieka 30 eiro būtu pacilāts,bet atvēl tikai nievas.Kā domajat,vai toreizējos patriotos šodien patriotisms vairojas? Ja jau pūstošajā Latvijā tiek Okupācijas muzejs nīdēts,tad iznīdēs arī barikāžu domāšanu,un uzvarēs šajā valstī arī tiesiski atjaunotais KRIEVU okupantu slotas kāts!!!

    • Labāk pastāsti kāpēc tie patrijoti sargāja komunistu Gorbunovu, Godmani un daudzus citus cilvēkus, kuri okupācijas gados bija kolaboranti, bet pēc 4.maija palika un nostirpinājās pie varas Latvijā, savukārt pēc 5.Saeimas ievēlēšanas atteicās veikt deokupāciju, dekolonizāciju un deboļševizāciju?
      Barikāžu loma ir stipri pārspīlēta. Pareizo risinājumu piedāvāja Pilsoņu Kongress. Starp citu, Pilsoņu Kongress aicināja nepiedalīties barikādēs.

      • Nefleitē, kremļa trolli, ka Pilsoņu kongress aicinājis nepiedalīties !!
        To aicināja tava iemīļotā INTERFRONTE !
        .
        Gadījies vēl viens Pilsoņu kongresa ap*irsējs !!!

  10. Tikai skauģi, nenovīdīgie un godkārīgie, kas par citiem spriež pēc sava egoisma, uzskata, ka varoņu godināšana ir tautas šķelšana un sanaidošana. Sak, tie tur tiek godināti, bet es jau arī malā nestāvēju, es jau arī Dievu lūdzu par brīvību! Un patiešām katrs antikomunists piedalījās tās gaisotnes radīšanā, kas lika iet un gādāt brīvību. Bet ne katrs varēja fiziski būt tur klāt īstajā briesmu vietā. Atzinību un apbalvojumu ir pelnījuši tie, kuri bija reāli pakļauti dzīvības briesmām, un tie bija tie cilvēki, kas tur bija klāt. Visa Latvija tur nevarēja būt. Jūs, pārējie, varējāt atbalstīt viņus, varat apskaust varoņus, bet necentieties mazināt viņu nopelnus! Mazinot varoņu nopelnus, jūs viņus noniecināt, bet ar to nevarat celt savu vērtību. Mēģiniet saprast Romualdu Ražuku! Paldies viņam!

    • Jā – varonis ir tas zemnieks, kurš pārtikai iedeva cūci, bet bija par bailīgu vai bija aizņemts saimniecības darbos un pats uz barikādēm nekādi netika. Bet toties par cūci tika pie barikāžu dalībnieka statusa. Vai tā nav “varoņa” statusa nopirkšana??

  11. Pareizi, tas ir tikai dažu ļautiņu mēģinājums atgādināt par sevi.Skaidrs, ka mārupieši nav tādi nelgas lai atbalstītu Ražuka kaitīgos ierosinājumus.

    • Nu, un kas tad KONKRĒTI ir “kaitīgs” Ražuka ierosinājumos, un KONKRĒTI kāpēc tas ir “kaitīgs”?

      Tikai – ne jau nu pēc “aizkrāsnē tupētāju” absolūtā vairākuma jeb “daudzo ļautiņu” subjektīvā un melni skaudīgā “redzējuma” jeb visnotaļ kretīniska “mēģinājuma atgādināt par sevi”, protams. Bet gan – patiešām objektīvi un pienācīgi loģiski pamatoti.

      • Barikāžu dalībnieki nav varoņi! Atbildēt

        Kas ir “aizkrāsnē tupētāji”? Kolhoznieki, kuri strādāja (slauca govis, baroja cūkas, ražoja pārtiku), lai citi kolhoznieki varētu aizbraukt uz Rīgu? Betonrūpnīcas strādnieki, kuri sēja armatūru un izlēja betona blokus, lai tie nonāktu Rīgā kā barikāžu būvmateriāls? Kurtuvju strādnieki, kuri kurināja daudzstāvu mājas, lai tajās nenosaltu barikāžu dalībnieku sievas un bērni? Slimnīcu darbinieki, kuri strādāja slimnīca un ārstēja barikāžu dalībnieku slimos tuviniekus?

        • to Barikāžu dalībnieki nav varoņi! Atbildēt

          Pilnīgi piekrītu tavam komentāram.Precīzi un neapstridami pamatos apgāzts Ražuka muļķais priekšlikums!

        • Spriežot pēc Jūsu loģikas, arī represētos nevajadzēja izcelt ar atlaidēm, jo viņu radinieki paliekot Latvijā rūpējās par … (var izdomāt garu sarakstu), emocionāli pārdzīvoja utt. No tā izriet, ka visi bija represēti. Apbalvot ar valsts apbalvojumiem nevienu nedrīkst, jo -apbalvojumus ir pelnījuši praktiski visi Latvijas iedzīvotāji un galu galā, tie, kurus apbalvoja bieži vien par to jau saņēma algu utt.

          • Protams, okupācijas gados ~95% latviešu bija represēti. Ja rados bija mežabrāļi vai leģionāri, vai represētie, tad bija ierobežojumi mācīties (es, piemēram, gribēju kļūt par jūrnieku, bet neļāva), bija ierobežojumi strādāt, izvēlēties dzīves vietu.
            Tagad piemaksu pie pensijas saņem t.s. nacionālās pretestības dalībnieki. Bet pretestības kustības sarakstos ir arī tādi, kuri ne dienu nesabija mežā, bet stāsta un dižojas, ka bijuši partizāni u.t.t. Dabūja 2 galvotājus un tika pie lielākas pensijas. Zinu personīgi vienu cilvēku – okupācijas gados bija aktīvs komunists, bet pēc 1991.gada nacionālists i vēl mežabrālis uz nošauto radinieku rēķina. Līdzīgi ar dažiem negodīgiem barikāžu dalībniekiem.
            Es vērtēju kritiski. Mežabrāļi dzīvoja gadiem mežā, gadiem riskēja ar dzīvību. Uz barikādēm cilvēki bija 15 dienas. Reāli šajās 15 dienās riskēja Bauskas miliči un kinooperatori. Pasaulē ir daudz karsto punktu, kur filmējot iet bojā operatori. Tāda ir viņu darba negatīvā puse, bet viņiem parasti ir dzīvības apdrošināšana. Rīgā kritušie operatori nebija kaujas dalībnieki un nošautais skolnieks arī nē; starp citu – ja būtu kritis kāds ārzemju operators vai viņa ģimenei valsts maksātu pensiju?
            Interesanti, ja tagad Latvijā sāktos un pēc 2 nedēļām beigtos karš ar 5 nošautiem latviešu karavīriem – vai visiem iesaistītajiem profesionālā dienesta karavīriem (pēc skaita kādiem 3000 tūkstošiem) pienāktos privilēģijas par tēvzemes aizstāvēšanu? Vai pienākas privilēģija par to, ka karavīrs zina, ka var būt uzbrukums un viņš var aiziet bojā? Piemēram, ugunsdzēsēji/policisti braucot uz izsaukumu arī saprot, ka viņi riskē ar dzīvību un var aiziet bojā, bet ugunsdzēsēji/policisti par šo “vaktēšanas jeb gaidīšanas režīmu” nesaņem kompensācijas.
            Uzskatu, ka privilēģijas pienākas nošauto radiniekiem. Ievainotajiem, ja ir invaliditāte, tad pie pensijas pienākas privilēģijas. Pārējiem pienākas tikai un vienīgi pateicība.

      • Es ierados Vecrīgā pirms barikādēm, stāvēju barikādēs un paliku pēc apšaudes pie IeM. Satiku daudzus radus un paziņas, kuri dažādā statusā palīdzēja barikādēs – dežūrēja gan pašās barikādēs, gan dažādās pārtikas dalīšanas un citās palīdzības vietās.
        Vēl termiņā es personīgi iesniedzu rakstisku lūgumu apbalvot ar barikāžu dalībnieka piemiņas zīmi man zināmos cilvēkus, kuri reāli sāka būvēt barikādes un arī vēlāk tās sargāja.
        No man zināmiem barikāžu dalībniekiem ar piemiņas zīmi vai rakstu ir apbalvots tikai Tālavs Jundzis un Odisejs Kostanda, bet nav apbalvoti vismaz vairāki desmiti cienījamu cilvēku.
        Tai pašā laikā, ar barikāžu dalībnieka Piemiņas zīmi it kā ir apbalvota persona, kurš izrādījās “otrā pusē” barikādēm – Vitolds Zahars, kurš tā vietā, lai cīnītos pret bandītiem no OMON, uzdāvināja viņiem ieročus, un arī vēlāk (tad gan nesekmīgi) mēģināja kaitēt Latvijas valstij.

        Tātad – Ražuka priekšlikums ir KAITĪGS tāpēc, ka lielākā daļa reālo barikāžu aizstāvju var nekā neiegūt no šīm paredzētajām privilēģijām, bet var iegūt tie padomju varas sulaiņi, kuriem ir pieticis nekaunības nopirkt sev dažādas regālijas un dokumentus.

        • tā tiešām or kā tu saki.Vajadzētu vēl daudzu uzvārdus izcelt tādā part veidā kā Zaharu,tad varbūt alkatīgie vienreiz apklusīs.Lai gan – tie jau vienmēr vairāk badā atšķirībā no pārējiem pensionāriem, nepilnām un daudzbērnu ģimenēm un citiem godīgiem darba darītājiem par knapi minimālajām algām, no kurām šiem Ražuka “izredzētajiem” tik ļoti gribas vēl to pašu mazumiņu likumīgi izvilkt no maciņa…Kaun un negods mēģināt ar kaut kādām barikādēm mēģināt izcelties uz pārējo līdzcilvēku fona,kuri ne mazāk ik dienu sevi ir veltījuši Latvijas labā!

        • Paldies par Jūsu komentāru, Jums piekrītu 100%. Mēs tur stāvējām pārliecības dēļ, nevis, lai iegūtu kādus labumus. Tagad tieši šie labumi sāk izprovocēt to milzīgo barikāžu dalībnieku %, kuri tur riskēja ar dzīvībām, nevis labumu dēļ. Tagad būtu jāpateicas ne tikai latviešu tautības pārstāvjiem, bet arī tiem cittautiešiem, kuri tiešām ar sirdi un dvēseli bija par Latviju. Klerki ar kaudzi dokumentiem jau priekšā, jo atlec kāds labums. Esmu par lepnu, lai lūgtu kādu labumu.
          Vai tiešām pat par savas Valsts pastāvēšanas aizstāvību būtu jāmaksā ??!!
          Vai BRĪVĪBU var noteikt naudā?!?!!
          Vai nav par traku, visur tikai – NAUDA, NAUDA, NAUDA?!! Vai tā neriskējam, ka izšķirīgā brīdī nebūs neviena, kurš vēlēsies vēl aizstāvēt tik šķībi orientētu sabiedrību??
          Padomājiet!

  12. Lūdzu, pilno barikāžu dalībnieku sarakstu izlieciet internetā, lai visi var ar to iepazīties.
    Man gan ir aizdomas, ka apmēram 70% no šiem dalībniekiem ir viltvārži, kuri nevienu stundu nav bijuši uz barikādēm, bet ir pietuvinātie, draugi, radi, sievas, bērni un paziņas tiem, kuri dalīja piemiņas zīmes un pateicības rakstus.
    Zaļais vienā intervijā atzina, ka piemiņas zīmi saņēma zemnieks, kurš nebija uz barikādēm, bet viņš barikāžu dalībniekiem sagādāja cūkgaļu. Bet varbūt patiesībā tā nebija un kā lai bez sarakstiem to pārbauda? Varbūt zemnieks vēlāk ap 1997.gadu gaļu iedeva tikai un vienīgi Zaļajam un tāpēc zemnieks tika dalībnieku sarakstā? Lūdzu, kliedējiet manas šaubas.

    • Pirmkārt,nelien ar svešu niku komentāros!Otrkārt,Tavu cūku taču neapēda.Šaubas?Ja esi bijis negodīgs gnīda,tad arī te tāds zīmējies.Kuram tas būtu jāpierāda?Tikko sākās runa par naudu,tā visādi salašņas sāk berzties apkārt.Sākās pagultes “varoņu” laiks… nebiju,nevarēju,bet varonis!!!

      • Manu cūku neapēda. Bet, lūdzu, manu nodokļu naudu netērēt “varoņiem”, kuri nekad nav bijuši uz barikādēm, bet pie statusa tika pa draugam vai kā citādi.
        Un neaizmirsti, ka barikāžu dalībnieki par sēdēšanu barikādēs saņēma algu. Kolhozi maksāja algu – daudzi barikāžu veči oficiāli skaitījās darbā; nu nebrauca viņi par savu naudu un savu personīgo tehniku nedzina uz Rīgu. Brauca par kolhozu naudu – tātad analoģija ar zemnieku. Ja zemniekam par cūku medālis, tad medālis pienākas arī visiem kolhozniekiem, kuri deva benzīnu un transportu barikādniekiem.

  13. Pilnīgi nesaprotu kur atrodas latvānija? Daži te apmaldījušies vai kāds var palīdzēt nokļūt šiem uz mājām?

    • Nu, diemžēl, tev un taml. “pilnīgi nesaprotošiem” latvāņu lumpeņiem, kas ir “apmaldījušies” paši savā vienrievas domātavā, neviens neko palīdzēt nevar, visticamāk. Tajā skaitā, arī – nevar šiem muļķu zemes latvānijas “titulnācijas” biogaļas izstrādājumiem palīdzēt nokļūt uz mājām pēc iemaldīšanās un apmaldīšanās “ilgtspējīgu” latvāņu plantācijā.

  14. ;)))

    “Kas arī bija jāpierāda”, tak’ jau.
    .
    Kopš aizlaikiem ir vispārzināms tāds gana amizants un, vienlaikus, arī visnotaļ “trāpīgs” pastāstiņš par elli, kurā esot iekārtots katrai tautībai savs piķa katls. Pie katra šitāda katla elles pārvaldnieks esot nofraktējis pāris zemāka ranga velnu – viens piemet malku zem katla, lai piķis riktīgāk vārās, bet otrs uzrauga “procesu”, lai neviens no piķa katlā vārītajiem neizrāpjas un neaizbēg.

    Bet, rau – pie viena šitāda katla neesot neviena “dežuranta”, par ko elles priekšnieks esot “prezentējis koncepciju”, ka – tas tak’ ir latv(ān)iešu “titulnācijas” katls. Zem kura malku piemet paši latvāņi, uz maiņām un pēc paraugde(R)mokrātisku “mazākā ļaunuma vēlēšanu” FRSĀ mandātotu “priekšstāvju” sastādīta grafika. Un kuru uzraudzīt neesot nekādas vajadzības. Jo – ja nu kāds no piķī vārītajiem latvāņiem sadomāšot rāpties no katla ārā nevis malkas piemešanai, bet gan bēgšanai – pārējie “lojālpatrEJotiski orientētie” latvāņi šamo “izlēcēju” nekavējoties ieraus atpakaļ piķa katlā, izteiks “vienbalsīgu kolektīvo nopēlumu” un, pie tam vēl, “koleģiāli nostučīs” elles pārvaldniekam.
    .
    Ir sacīts: “Tādi esam…”
    Tā vi’š i’, ko šam padarīsi. 😉

Juris Ulmanis: Zaļais pūķis krievholisms (61)Parasti zaļo pūķi asociē ar alkoholismu. Situācija ar pāriešanu uz krievu valodu man atgādina klasisku atkarības modeli, kurā alkohola vietā lietojam krievu valodu. Tātad esam līdzatkarīgie. 
Lasītāju aptauja
Izlasot interviju ar vēsturnieci, jutu aizvainojumu senču vietā... (13)“Latvijas Avīze” novembrī publicēja sarunu ar vēsturnieci Inetu Lipšu “Latvieši nezināja, nevis negribēja”. Tā izraisījis rezonansi. Savas pārdomas ir atrakstījusi Brigita Blite.
Kā vērtējat izglītības kvalitāti Latvijā?
Draugiem Facebook Twitter Google+