×
Mobilā versija
Brīdinājums +21°C
Melānija, Imanta
Svētdiena, 19. augusts, 2018
14. maijs, 2018
Drukāt

Ātro palīdzību stūrēs ne vairs šoferis, bet mediķis (93)

Foto Karīna MiezājaFoto Karīna Miezāja

NMPD brigāžu atbalsta centra "Krasts" autovadītājs Dmitrijs Mironovs nespēj iedomāties, ka viņa vietā pie stūres sēdēs mediķis, kuram būs jāmaina arī mašīnas riepas un spuldzītes.

No 1. jūlija gaidāmi pārkārtojumi Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD) – plānots īstenot pilotprojektu, ka operatīvo transportlīdzekli dienas stundās Rīgā un tās apkārtnē vadīs mediķis nevis profesionāls autovadītājs. Brigādē vairs nestrādās trīs personas, bet gan divas –tikai ārsta palīgi. Pilotprojekts, kurā Rīgas mediķi aicināti iesaistīties brīvprātīgi, tiks īstenots līdz oktobrim. Ja tas būs noritējis veiksmīgi, trīs gadu laikā plānots izveidot 45 šādas brigādes visās lielākajās pilsētās, jo tur ir liela dienas izsaukumu intensitāte, pastāstīja NMPD vadītāja Liene Cipule.

Mediķi, strādājot naktī, varot nopelnīt vairāk, kaut gan izsaukumu esot mazāk nekā dienā. Līdz ar to rodoties grūtības nokomplektēt dienas brigādes, jo darbinieki neesot motivēti strādāt.

L. Cipule: “Es nevaru paaugstināt dienas stundas likmi, jo tad automātiski paaugstinās arī nakts stundas likme. Faktiski mums bija jānonāk pie kāda risinājuma. Viens no tiem ir samazināt naktī strādājošo brigāžu skaitu, jo tas ir par lielu, un tur mēs redzam resursus. Mēs saskatījām iespēju veidot divu mediķu brigādes. Jau patlaban dienestā strādā šādas brigādes un tās ir ārstu speciālistu brigādes, kas brauc ar “Subaru” (vieglā automašīna, ar kuru ārsti dodas palīgā ļoti smagās situācijās -M.L.). Te gan ir nianse, jo ārstu palīgiem būs lielākas mašīnas.

Brigādē abiem ārsta palīgiem, no kuriem viens būs pie stūres, jābūt autovadītāja B kategorijas tiesībām, lai dienas laikā var pamainīties – viens brauc pie pacienta, otrs – atpakaļ. Viņu atalgojuma likme par stundu tiks būtiski paaugstināta, salīdzinot ar parasto brigāžu likmi. Plānots, ka stundas likme pieaugs apmēram par 45 procentiem. Tātad mediķis, strādājot īsākas stundas, nopelnīs līdzvērtīgi tam, ko tad, ja viņš būtu strādājis diennakti, un plus vēl likmē iekļauto naudas summu par operatīvā transportlīdzekļa vadīšanu. Tas ir pietiekoši nozīmīgi.”

Cipule uzsvēra, ka ir izsludināta brīvprātīga pieteikšanās darbam dienas brigādē. Taču pēc tam notikšot īpaša atlases procedūra, kurā vērtēšot ārsta palīgu līdzšinējo darbu,to, vai ir NMPD reģionālā vadītāja ieteikums, ka attiecīgais cilvēks tiešām ir augstas klases speciālists, kuram nav komunikāciju problēmu, nokārtojis visas apmācības un ieskaites, vismaz 16 stundas papildus mācījies ārstu speciālistu brigādē… Paredzētas arī drošas braukšanas skolas apmācības. NMPD vadība nākotnē, kad būšot skaidri zināms šo brigāžu skaits, mainīšot prasības pret operatīvo transportlīdzekļu iepirkumu. “Šīm brigādēm mēs gribētu mazākus, pilsētām piemērotākus busiņus,” sacīja Cipule un piebilda, ka šāds divu mediķu brigādes modelis veiksmīgi darbojoties ne vienā vien valstī, ka neesot nekas ārkārtējs, ka brigādē strādājot pat divas sievietes. “Ja viņas tiek galā, tad kāpēc lai netiktu galā mūsu jaunās mediķes?” vaicā NMPD vadītāja.

Taču ne tik optimistiski šo jauno brīvprātīgo pilotprojektu, kas ar laiku varētu kļūt par NMPD ikdienu, redz ātrās palīdzības mediķi un autovadītāji. Pieredzējušo sertificēto ārsta palīgu Romānu satiku brīdī, kad viņš bija atgriezies no izsaukuma, kur brigādei veiksmīgi bija izdevies reanimēt kādu uz ielas atrastu cilvēku. “Ja mēs vairs nebūsim trīs, tad šādā gadījumā tas būs katastrofāls roku trūkums. Atdzīvinot cilvēku, nepietiek ar četrām rokām. Šoferis šādās reizēs ir neaizstājams un mums ļoti palīdzēja,” pastāstīja Romāns, kurš, visticamāk, nebūšot pilotprojekta īstenotāju skaitā.

Savukārt NMPD brigāžu atbalsta centra “Krasts” vadītāja Ņina Kalvāne skaidroja, ka visi autovadītāji ir apmācīti pirmās palīdzības sniegšanā – prot veikt krūšu kurvja masāžu, netiešo sirds masāžu, zina, kur atrodas tāds vai citāds aparāts, ja mediķis lūdz to atnest no mašīnas, palīdz nonest pacientu uz mašīnu…Viņa sacīja, ka neesot pret divu mediķu brigādi, taču ieceres īstenošana notiekot pārāk strauji.

Vairāki satiktie ārsta palīgi, kuri nevēlējās tikt publiskoti, negrib iesaistīties pilotprojektā, jo neprotot vadīt tik liela gabarīta automašīnu, kaut gan esot autovadītāja apliecība. “Nokļūšana pie stūres līdz pacientam ir stresaina. Tad, iedomājaties, ka ārsta palīgam, kurš vadījis auto, nekavējoties jāpalīdz cilvēkam, kurš izsaucis ātro palīdzību. Tieši tādēļ es nevēlos iesaistīties, man tāpat stresa pietiek,” neslēpa jauns sertificēts ārsta palīgs.

Uz jautājumu, vai ārsta palīgi redz, ka darba pārkārtošana dos arī finansiālo ieguvumu, viņi atbildēja, ka par to neesot pārliecība. Viens no ārsta palīgiem šaubījās, ka, strādājot dienas brigādē viņš nopelnīšot vairāk nekā strādājot mēnesī desmit diennaktis.

Vai ir kāds, kurš vēlas ķerties pie ātrās palīdzības auto stūres? Viena no uzrunātajām ārsta palīdzēm pastāstīja, ka viņas kolēģe, trīs bērnu māmiņa, nolēmusi to darīt, jo nevēloties vairs strādāt pa naktīm, lai vairāk laika pavadītu kopā ar saviem bērniem.

NMPD preses sekretāre Ilze Bukša sacīja, ka interesi par pilotprojektu esot izrādījuši 36 mediķi. Ja ņem vērā, ka Rīgas reģionā strādā 740 mediķi, tad tas ir maz. Bet Cipule uzsvēra, ka dienests ir viens no tiem, kas iesaistās valsts pārvaldes reformā, kuras galvenais mērķis ir uzlabot efektivitāti un samazināt cilvēkresursus, lai pārdalītu iekšējos resursus atalgojuma celšanai. Viņa pastāstīja, ka operatīvo transportlīdzekļu vadītāju vidū esot liela kadru mainība, un ka, analizējot avāriju cēloņus, konstatēts, ka ne vienmēr tās notiek tādēļ, ka citi autovadītāji nepalaiž ātrās palīdzības mašīnu, bet gan tādēļ, ka” mūsu šoferi pieļauj kļūdas, brauc pārgalvīgi un nelieto skaņas un gaismas signālus”.

Pievienot komentāru

Komentāri (93)

  1. Priekśnieki vairàk nekà reàlo darba darìtàji…..samaziniet to skaitu un redzèsiet kà nauda paliks pàri….

  2. Debilisms….sievietes vèl nesìs pacientus un kàrtos c kategoriju,jo jaunie auto ir arvien smagàki…..stùrès un vienlaicìgi reanimès cilvèku,,,,,valsts pàrvalde paliek debìla,ka tik mazàk maksàt algas un ka tik samazinàt darbiniekus,ta jau uztaisat likumu ka àtros likvidè vispàr,lai slimnieks pats domà kà tikt uz slimnìcu

  3. un kurš tad tik gudru lēmumu pieņēma, es pieļauju, ka āŗstēsimies arī turpmāk paši , tagad varbūt tikia to par 75% darām. Skumji, lai neteiktu vairāk, ka atbildīgi darbinieki domā ar tām vietām uz kurām sēž’.

  4. Stulbums.

  5. Dižpriekšniecei ir aizmirsies, ka ir svara celšanas un pārvietošanas ierobežojumi gan sievietēm, gan vīriešiem. Un ekipējums mums te nesver kilogramu ar gramiem.
    Ar nepacietību gaidu rītdienas kopsapulci Turībā. Redzēs, vai priekšniece spēlēs demokrātos, vai varonīgi aizlaidīsies pie pirmā neērtā jautājuma. Un šis ir neērtais jautājums – Latvijas apstākļiem nepiemērotās brigādes – jācer, ka tas tiks pacelts.
    Mans viedoklis ir tāds, ka tā ir muļķīga, resursus tērējoša ideja. Labāk būtu noīsinājusi administratīvo aparātu, kur vietnieks vietnieka galā.

  6. aptrakuši vai! Ir cilveki, kuri janes nez no kāds stāva, vai jāieceļ….ko….saksiet diskriminet sievietes liekot stiept lielus svarus vai medicina uz atrajiem vares stradat tikai viriešu karta dzimušie! medicinā trūkst naudas? tad kur viņa paliek???? kādas cenas, kādas rindas….

  7. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Gudrs ir NEVIS tas, kas pa glupo “kaujas uz dzīvību un nāvi” ar stipr(āk)u pretinieku (vai pat iedomātu “ienaidnieku”), BET GAN – tas, kuram pietiek jēgas, vēlmes un varēšanas šādu iedomātu “pretinieku / ienaidnieku” padarīt par savu sabiedroto.” 😉

    =======

    Mediju ziņa (2014. gads): “Kā zināms, pēcpadomju Latvijā sabiedrības uzticēšanās žurnālistiem ir drūma problēma. Laiku pa laikam medijos parādās publikācijas par mūsu atsevišķu žurnālistu negodīgo rīcību gan informācijas iegūšanas laikā, gan informācijas tendenciozajā izmantošanā. Mūsu žurnālistikai nav laba morālā slava. Slikti ir tas, ka mūsu žurnālistikā nav konstatējams profesionālais korporatīvisms, aizsargājot savas profesionāli korporatīvās intereses un tajā skaitā savā kontingentā veicot paškritisku vietējās žurnālistikas analīzi, kā arī vajadzības gadījumā nosodot profesionālo normu pārkāpējus. Bet tagad (…) no tā būtiski cieš ne tikai mūsu žurnālistikas ja tā gaužām necilais profesionālais “mundieris”, bet arī visas valsts reputācija.” … ( cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Vai nelietis var būt parlamenta priekšsēdētājs?” )
    ——-
    .
    “Muļķu Zemē – TĀ vi’š i’!…”
    ( …[p]ar MZ SILES “valsts” angažētajiem ‘masmēdekļiem’ )
    ( ‘tekošā momenta aktualizējums’ – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    “Caur to ar’ esam slaveni, ka…”
    Šīs “valsts” ‘masu mēdekļi’,
    Pirms “glupo pūli” NOZOMBĒ ~
    Šos pašCENZŪRA izkastrē:
    .
    Ja Saimnieks pauž, ka “melns ir balts” ~
    Top “žurnālistiem” ‘feiss’ tik “salds”,
    Ka pašiem “dūša apšķiebjas” ~
    Dēļ ANGAŽĒTAS …(mel)šanas:
    .
    “Šai Muļķu Zemes “valstī” VISS,
    Ir tā, kā Saimnieks CENZĒJIS ~
    Ja “melns ir balts”, tad – tā vi’š i’,
    Mums ‘nespīd’ citi “viedokļi”!
    .
    Ja Saimnieks pavēl “nospārdīt” ~
    Pa “masmēdekļiem” iz..(gānīt),
    Jebko, kas “nelojāls” vai “svešs”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – paknaps “kešs”)!
    .
    Ja Saimnieks rukšķ (pēc Orvela),
    Ka “četras kājas” = “vērtība”,
    Bet “divas kājas” = “nerullē”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – kretinē)!
    .
    Ja Saimnieks kviec, ka “Krievi nāk!!!”
    Un gvelž, ka “MZ “valstij” VĀKS,
    Bez rietum-OKUPANTIEM ‘briest’!!!”
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – totāls “sviests”)!
    .
    Ja Sainieks ķērc: “Wooow – “hibrīdkarš”,
    JAU grauj šo “valsti”, gadiem garš!!!”
    Kā maitas putns, ap …(‘jūdzies’),
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “bauri” smies)!
    .
    Ja Saimnieks grib, lai “stukačiem”,
    No “skapja” gļēvi smirdošiem,
    Tiek “cieņa” ZOMBĒTA un “gods”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – pelnīts sods)!
    .
    Ja Saimnieks “prezentē”, ka šis,
    Ir “balts un pūkains” kustonis,
    Ne trekni rijošs SILES lops,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “profīts” skops)!
    .
    Ja Saimnieks uzdod samelot,
    Un “masmēdekļos” publiskot,
    Par SILES ‘rebēm’ “leģendas”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – BLEFS ir tas)!
    .
    Ja Saimnieks glaimus pieprasa,
    Iekš ANGAŽĒTA “mēdekļa” ~
    ‘Pūš’ “žurnālists”, lai “pūlis” dzird:
    “Yesss – tā vi’š i’!…” (kaut – šķērmi smird)…”

    Ja ZOMBĒTĀJS šķiet “goda vīrs”,
    Kam medijs der kā “mušpapīrs”,
    Pie kura ‘salīp’ VIENTIEŠI,
    Tad – MUĻĶU Zemē tā ‘vi’š i’!
    .
    Bet – tie, kas “nelien” (…) Saimniekiem,
    Tiek “CENZĒTI” no “mēdekļiem”:
    “Kam riebjas VERGOT “lojāli” ~
    Lai lasās… (dillēs), TĀ vi’š i’!…”

    =====

    Oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmoliberastu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans(et)inbox. lv .

  8. kapec nevar ka Sveice seima 8 deputati.Nav ka mums 100 gudras galvas ,bet viss ir pakala.Nonemt deputatiem lielas piemaksas un samazinat algas..Nelaut stradat “itka”stradat2 vai3 amatos.Jo tas nav reali apvienot3papildus darbus+deputata amats.Ietaupito naudu izmantot lietderigi.Nevis visu samazinat,slekt un apvienot.

  9. Nu tas ir idiotisms. Ko Jūs darāt?! Tā vietā, lai gaudotu visu laiku, būtu PIEPRASĪJUŠI finansējumu! Tā ir medicīna, nevis masāžas salona bizness.
    Bail pat iedomāties, cik būs avāriju dēļ nekvalificēta ātrās palīdzības šofera..

  10. “Bet Cipule uzsvēra, ka dienests ir viens no tiem, kas iesaistās valsts pārvaldes reformā, kuras galvenais mērķis ir uzlabot efektivitāti un samazināt cilvēkresursus, lai pārdalītu iekšējos resursus atalgojuma celšanai. Viņa pastāstīja, ka operatīvo transportlīdzekļu vadītāju vidū esot liela kadru mainība un ka, analizējot avāriju cēloņus, konstatēts, ka ne vienmēr tās notiek tādēļ, ka citi autovadītāji nepalaiž ātrās palīdzības mašīnu, bet gan tādēļ, ka ”mūsu šoferi pieļauj kļūdas, brauc pārgalvīgi un nelieto skaņas un gaismas signālus”.”
    Vai 1) cilvēkresursu samazināšana = efektivitātes uzlabošana? 2) šoferi kļūdās, brauc pārgalvīgi = mediķis pie oper.auto stūres nekļūdīsies un brauks lēni?

  11. Nu varbūt eksprezidentei vispirms noņemsim šoferi, frizieri, sekretāri, mediķi u.tt. beidzot visas ekstras bez kurām iztiek ierindas pension;ars

  12. Nost,lai dzīvo! Atbildēt

    Ministriem jārāda piemērs! Lai sēžas paši pie stūres!!!

  13. ES Eksperimentālā laboratorija Atbildēt

    Eksperimentējam nepārtraukti,jau divdesmit astoņus gadus-ar nodokļiem,bērniem,pensionāriem,ārstiem,skolotājiem….

  14. Labais! Es domāju, ka šī iniciatīva varētu pavērt veselu gūzmu ar valsts sniedzamo pakalpojumu pilnveidojumiem! Piemēram, tā pati ātrā palīdzība, nav nepieciešamas arī automašīnas, jo ir taču droni, ar kuru palīdzību pacientam var piegādāt pirmās nepieciešamības aptieciņu ar … teiksim citramonu un briljantzaļo. Ja tomēr pacients nolems doties uz slimnīcu, lai paņem taksi, galubeigās tas nemaz tik bieži nebūs vajadzīgs un no slimnīcas uz mājām it sevišķi, ja naktī izmet ārā, tā arī tiek. Teicu, lai paņem taksi, un nepārteicos, jo arī tur šoferi nav nepieciešami, jo gandrīz visiem šodien ir vadītāja apliecība, lai brauc paši. Un pie taksometriem nedrīkst apstāties, autobusi, vilcieni, kuģi un lidmašīnas, tas taču būtu tik skaisti, ja katrs pasažieris pavadītu transportu noteiktu laiciņu, teiksim pāris pieturas. Glābšanas dienests, policija, tiesa … Tā tak ir Klondaika!!!

  15. LV valdiba ir murgs pedejais.
    Es neveletos tur atgriezties…
    Izsaku savas domas…mani bloke.

  16. Mans personiskais viedoklis…tagad jasak valsts viriem slaukt palikusos ,tadel tada zampa.
    Jasamazina visu lai tikai vini dzivotu bagati.
    Man zel ka nav vairs tadu cilveku ka Atmodas laika.
    Un nozelojami ka latviesi runa pa kaktiem un neko nedara savas labklajibas laba!

  17. un vēl būs OIK un maksa par piegādi. Mediķu regulators apstiprinās. Šeit regulatori apstiprina jebko.

  18. Nedo Dievs sagaidiit paliidziibu no sofera-medika.

  19. TU,AVIZE IEMACIE ATBILDET LATVISKI,TAS IR VALSTS VALODA!NEDZIVOJAM anglija

  20. jau paslaik trukst specialistu slimnicas,ka gan tiks noformetas atras ar soferi-mediki? tapat sis masinas javada profesonaliem!tas tapat kia it ka par nevajadzigu izsaukumu bus jamaksa 56 eiro!kads tad bus vajadzigs kriterijs vajadzigam un ne?ja cilveks sak justies slikti tad vienigais glabins ir ATRIE.TAS VISS TIKAI ATKARASIES NO ARSTA PROF.

  21. Varbūt skolas aizslēgt- lai bērni paši mācās. Nolikvidēt slimnīcas- pats saslimi, pats arī ārstējies. Kam mums policisti, ugunsdzēsēji u.t.t Maucam visi uz saimu

  22. a prieks kam jamaksa alga arstiem ja ir musu valsti vetarsti.var tak apvienot vinus un uztaisit vairak krematorijas.praktiski jau sads manis piedavats projekts jau darbojas uz 50 procentiem.sapratis tie kas saskarusies ar musu baklazanu republikas medicinu

  23. Man ir labāka ideja. Izvietosim pa Rīgas rajoniem “Car Sharing” ambulances ar pirmās palīdzības rokasgrāmatām. Tādā veidā cietejs pats (vai ja nespējiģs, tas, kas viņa vietā veic izsaukumu) stabilizē pacientu un nogādā to slimnīcā. Potenciālie taupījumi šadai shēmai būtu fenomenāli!

  24. TIEŠĀM, EU, TIEŠĀM – ES pareizi izlasīju?? Slima suņa murgi! nē, nu laikam jau vel kaut ko murdziskaku izomāt nevar!!!
    Piedavajums – visiem lielajiem- atlaist visus – šoferus, sekretāres ,lietvedes un citus komandas loceklu -lai tak sakt strādat paši – ohhhhoooo kāda nauda ietaupisies un vrēs pat pasam pielikt nedaudz 🙂

  25. Ticu, ka vairums mediķu pret šo noprotestēs. Tas nav normāli, turklāt nevajag Latviju salīdzināt ar ārvalstīm. Tur tomēr paramediķi strādā vienotā dienestā ar ugunsdzēsējiem.

  26. Mani pārņem tāda dīvaina sajūta,kad kaut kas mūsu valstī nav kārtībā,valsts ķeras pie salmiņa,tagad riskēsim ar cilvēku dzīvībām,bet toties lepni svinēsim simtgadi! Vai tā nav ņirgāšanās par saviem slimajiem cilvēkiem? Zūd vispār kāda vēlēšanās iet balsot- par ko ?

  27. Kur nu vēl trakāk. Katram jādara savs darbs,kurā viņš ir profesionālis! Tas nozīmē,ka medskolu beidzot diplomā būs mācību priekšmets- operatīvā transporta līdzekļa vadītājs.
    Ierosinu ministrijās noņemt šoferus un sekretāres!

  28. Lūgšu dievu no sirds, lai tad ātrās palīdzības pakalpojumi nebūtu vajadzīgi ne pašai, ne tuviniekiem. Ne jau visi ir kvalificēti un prasmīgi autovadītāji. Jābrauc pa naktīm, sliktiem ceļiem. Jautājums- kāds slimnieks jāved? Apbrīnoju mūsu cilvēkus, kuri piekrīt visām muļķībām, ko kāds izdomā.

  29. melo acīs skatīdamies Atbildēt

    Antiņ,pūt stabulīti,prātiņ nāc mājās.Tādu idiotismu var izdomāt tikai pie mums.

  30. Tieši tāda prakse daudzus gadus atpakaļ bija ”Latvijas gāzes” avārijas dienestā. Sākumā uz avārijām brauca šoferis un divi atslēdznieki. Darbojoties avārijas vietā šoferis palika automašīnā, bet atslēdznieki devās novērst avāriju. Tad kādam ienāca prātā, ka atslēdzniekiem ir auto vadīšanas tiesības un viņi var vadīt avārijas automašīnu. Šoferus atlaida. Protams viņi nebija šajā lietā profesionāļi. Uz gāzes avārijām brauca lēnāk, bija pa kādai avārijai. Bet tas jau nekas, naudiņa jau ”ietaupījās”.

  31. Pats savulaiku (vēl ar Raf ) braucu. Projekts optimizēt lai nedataisīts ārsts var izdzīvot? Iedomājieties – aizbrauks naktī divas sievietes uz “pozitīvu” ielu , kur viņas gaida narkomāni lai atņemtu koferi ar ampulām. Var vēl arī pa apli palaist . Ja bija vīrietis pie stūres un riteņu atslēga zem beņķa – cita runa.Un daudz citu nianšu. Nedzīvs tas projekts.Tā jau mediķu trūkuma pēc NPD kvalitāte zema.

  32. Prezidentu ar var aizvietot ar profesionălāku nekā šis plikadīda Atbildēt

    Saeimu ar var vadīt skolēni lai nejūtas 100 liekēži neaizvietojami.par autobusu vadīšanu taisnība lai vada pasažieri un lidmašīnas ar var vadīt pasažieris. Visu automatizēt un salaist dēlī

  33. Kādus mediķus! Divus šoferus un basta! 🙂

  34. Brigādē divi mediķi? Bet varbūt – divi šoferi??? Kāda starpība!

  35. Neizdevusies idiotu valsts

  36. Redzēju, kā tas darbojas Lielbritānijā. Atbrauc čalis ar vieglo mašīnu, kurā viņam nav piepūšamā pacēlāja (vai nu kā to pumpējamo uzparikti sauc, ar kuru pieceļ nokritušu cilvēku, kurš pats nevar piecelties, bet kondīcija ļautu celties). Viņam, redz, dispečers nav pateicis, ka vajadzēs to cēlāju. Čalis zvana, lai atsūta inventāru. Atbrauc vēl viena brigāde, šoreiz jau ar busiņu, lielāku cilvēku skaitu un aparatūru. Un tas viss pie 96 gadus vecas tantes, kura pakritusi, gribēdama aiziet uz tualeti (kopējs nedrīkst tanti celt, jāsauc “ātrie”).

  37. Apvienojiet ofisa darbus, ir tik daudzi posteņi , kur ir dubutdarbs, tur tik tiešam varēs ietaupīt, viņu ir tik daudz dispečerdienestā, vajag vienkārsi padomat, kur var ietaupīt un galu galā kāpēc tada naudas izšķērdība laut strādat 240stundas mēnesī, tapēc jau viņiem ir grūti, pēc likuma nedrīkst strādat tik daudzas stundas, kur skatās valsts darba inspekcija?

  38. Jā, ārzemeš tā ir, bet, lielākoties ārzemēs arī 5st.ir lifti. Liene, mūsu meitenes grib vēl arī dzemdēt, ne visu mūžu stiept 120kg pacientus divatā (!!!) No 5.stāva

  39. Šoferis-uz mūsu ceļiem-tad pie slimnieka vai nelaimes gadījums=atvainojiet,ja nebūtu ilgi gadi pie stūres pavadīti,neko varbūt neteiktu,bet tagad saprotu,ka jo tālāk,jo trakāk!Vienkārši žēl cilvēki! Kas varēs,atkal brauks prom!

  40. Kā var strādāt desmit diennaktis mēnesī ? Tas nav likumīgi – skaidri zinu, bet visiem pofig.Ko dara darba inspekcija? Tāpēc arī ir izdegšanas sindroms – paši vainīgi.Varbūt kāds strādā 15? Taisnais ceļš uz trako māju…

  41. Ar galvu vajag draudzēties Atbildēt

    Tā jau jaunie aizbrauc un šinī dienestā nenoturas ilgi, tagad, lai jau domā, kas strādās, jo pēc šitādiem “uzlabojumiem” tikai kadru aiziešana no dienesta augs augumā. Veiksmi!

  42. Abi mediķi būs apkrāvušies ar aprīkojumu…Kas panesīs pacientu,ja būs nepieciešams?

  43. Autobusu arī vajadzētu vadīt kādam no pasažieriem…nebūtu šoferim alga jāmaksā,,

  44. Autobusu arī vajadzētu vadīt kādam no pasažieriem…..nebūtu šoferim alga jāmaksā…

  45. Šis gan izskatās pēc ģeniālās pagrīdē sēdošās padomnieces Vānes ilgi lolotā projekta.Beidzot grāmatvedes medicīniskās konsultācijas kāds ir sācis īstenot!🏋️‍♂️

  46. katra profesija jabut meistaram braukt ekstemalos apstaklos un vel skatit slimnieku JA to tik var tadas CIPULES un CKSAS AUGULIS arstet slimniekus kautkadi murgi

  47. Kas tas par murgojumu gaidaams,vai Cipule domaa ko runaa.Medikiem jaaprot savs darbs izdariit labi,bet ne braukt veel pie stuures.Vai veel var ko stulbaaku izdomaat.

  48. NU TAK KAS VEL TEIKS KA TE IR MULKU ZEME——–:))))) KATRU MENESI JAUNI IZGUDROJUMI ,KAS PRASĀS PEC GINESA REKORDA GRAAMATAS !!!!!:)))))AAARPRAAC

  49. Kas tas par haosu gaidaams !Vairs nezinam ko stulbaaku izdomaat.Varbuut Cipule ari bus kaadu dienu pie stuures

  50. Par tiem, kas citās mašīnās uz ielas atrodas, arī padomāja?

  51. Apvienojiet ofisa darbus,tur varēs ietaupīt un mirstīgie necietīs.Nav ko murgot muļķības

  52. Nu feini,par vienu verga algu divus darbus darīs,pa brīvo laiku apkopes arī iztaisīs.

  53. Tas būs jautri. Atbildēt

    Nu tagad varès bìties no atràs palidzibas,kad redzes pretim nakot. Tas bus forshi. Latvija crash. Aizzzziet. Ceru,ka Cipule saprot par ko vinai naksies turpmak atbildet.
    Profesionals soferis nav tas pats ka ikdienas braucejs. Te izskatas ka mediki pasi sev rok bedri.

  54. Runājot par to, kas notiek ārzemēs. Izsaukumu tur nav tik daudz, un mediķi dodas uz akūtām situācijām. A mums te pie katra otrā hroniķa

    • Tieši tā, Armand. Atbildēt

      Nožēlojami, ka ārstam jānodarbojas ar apdzērušos indivīdu Centrāltirgus pieturā, piemēram.
      Taisnība arī tas, ka tur nav tās no padomijas mantotās prakses – iesāpas vēders, skaidrs, ka ātrie.

  55. Tas būs vienkārši murgs, palielināsies izdegušo mediķu skaits

  56. Nesapratu- tas ir joks ,/ vai tiešām pastrādājusi kaut kāda pārgudra “galva” – nu jā paliks pāri naudiņa un galvenie varēs sev paaugstināt sev algas — tad lai arī ministri un vietnieki arī paši sēžas pie stūres , ja brauks komandējumā ha ha un prezidentam varbūt arī nevajag šoferi ?

    • ...nav svarīgi... Atbildēt

      …protams, ka viss ir pārdomāts, lai augša varētu sev kabatā vairāk iebāzt eiriķus……un tas nav tikai šajā jomā…..visu salīdzina ar eiropu un Ameriku, bet par algām strādājošiem, bērnu naudu gan viņiem nospļauties….ka tik viņiem tiktu vairāk….sen jau bija jāņem rokās mēslu dakšas un to bandu jālikvidē……

  57. Un ceļi, kādi mums ir ceļi!!!!!!!

  58. Kā tad ar operatīvā transporta vadīšanas atļauju? Kas kārtos eksāmenu? Vai varbūt nevajag, tāpat kā trolejbusi Rīgā brauc bez valsts numura zīmes un arī tehniskās apskates. Varbūt policijai derētu pakontrolēt sabiedriskā transporta tehnisko stāvokli. Līdz vienam brīdim, kad kas atgadīsies un tad jau Rīgas dome ne par ko neatbildēts. Cik naudas neienāks valsts kasē par numuriem apskatēm un transporta nodokļiem. Nevienam galva nesāp.

  59. Nu kā tad šoferim ar roku higiēnu pie slimnieka?Būs līdzi ūdens boileris?Smieklīgi mēs latvieši paliekam!

  60. vēl varētu ieviest viena cilvēka brigādes uz motocikla. Iedomājieties, kas par ekonomiju. Un kādā ātrumā ārsts varēs ierasties…

  61. Kaut kāds murgs,Cipule vai nedomā nomainīt darba vietu…?

  62. Nu, kad ārstiem būs B kategorijas tiesības, tie drīz vien piemācīsies klāt un pāries uz fūrēm.
    Lai veicas!

  63. Tikmēr zviedru zāģētavas Latvijā strādā ar rekordpeļņu! ! !

  64. Ārsta palīgs ….bail sēdēt blakus kad brauc prof . autovadītājs ! ha ha ha ///
    Labak jau kļūsti par pinvērtīgu Ārstu , nelien pie stūres !
    Atradies – Šūmahers – !

  65. Tāpēc jau ir tās avārijas ka ginekologi sākuši šoferus tēlot

  66. Prātiņ, nāc mājās!!!!!
    Tagad simniekus ārstēs SLESJAR GIŅEKOLOG:))

  67. Es domāju, ka varētu arī deptāts vai ministru prezts…ko nu tur!!!

  68. Es domāju, ka varētu arī deputāts vai ministru prezts…ko nu tur!!!

  69. Es domāju, ka varētu arī deputāts vai ministru prezidents…ko nu tur!!!

  70. Vienkārši šausmas!Kas tas par priekšlikumu? Ārsts ir ārsts nevis šoferis. Šoferis, protams, var palīdzēt kaut ko nevis sniegt medicīnisku palīdzību….

  71. Pamēģināt var,varbūt arī,ka izdodas,bet stūrēt tik lielu busu pa pilsētu ne katrs varēs,lai gan naktīs,kad satiksme ir maza nav tik traki.

    • Runa ir par operatīvā transporta vadīšanu dienā (!), nevis naktī. Turklāt Rīgā! To spēj izdomāt tikai slimas smadzenes, ka mediķim pie visa stresa vēl jākļūst par šoferi. Šādu praksi var izmantot ģimenes ārsts, kas dodas mājas vizītēs, bet ne jau neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāde. Tad jau labāk uzreiz likvidēt visu NMPD. Ja nav, tad nav.
      Un vēl – es jau sen domāju par to, ka jādod tiesības iedzīvotājiem pašiem sev izrakstīt slimības lapas un zāļu receptes, jo arī pie ģimenes ārsta vai speciālista nevar tikt tad, kad ir tā akūtā vajadzība, bet vienas kaites dēļ vairākus mēnešus gaidīt kārtējā rindā pie speciālista, lai pēc gada nonāktu turpat, kur sākumā – bez skaidras diagnozes un neuzsāktas ārstēšanas. Tad nu ļaujiet labāk pašiem tās vajadzīgās zāles piemeklēt un iegādāties tad, kad vajag, nevis tad, kad vairs nevajag vai jau klāt nākušas citas slimības.

  72. Manuprāt lieliska ideja, pats esmu ārsta palīgs, un esmu jau pieteicies!

    Kādēļ vairākas Eiropas valstis un ASV to var, vet mēs ne? Profesionāli autovadītāji? 😂 ar pusi no tiem braucot man bail par savu drošību, jo godīgi sakot braukt viņi nemāk.
    Cik no palīdzības saucējiem redz šoferi izsaukumā? 1 no 30? Viņi savas dirsas no mašīnas neizkustina…

    • Edgar.tu neesi viens no tiem plàtìzeriem?
      Ar ko tu tagad izcelies?
      Iemàcies savu darbu pildìt bez kļùdàm un tad plàties!

      • Kas gan tur briesmígs? Lielbritánijá visi átro palídzíbu šoferi ir paramediķi. Par autobāzi gan jāatbild mehāniķiem.

    • Asv uz ātrajiem brauc speciāli apmācīti paramediķi un gudrāki par mūsu “pardegusajiem” mediķiem. Cipule vienkārši neko nesaprot no Nmpd un grauj veselības aprūpi tāpat kā čaša.

    • Tad tev sudiga pieredze ar shoferiem.

  73. un kas nesīs no 5.stāva pacientu un visus pričendalus,un agrāk vispār neatļāva mašīnu bez uzraudzības atstāt

    • Bet kā tad pasaulē ar to visu tiek galā?
      Ko tad, mēs sliktāki???

      • Ir būtisks moments – ārzemēs nesauc ātro palīdzību uz katru purkšķi, kā to dara pie mums. Nekur citur, izņemot Krieviju un Latviju nebrauc NMP uz iesnām un temperatūrām.
        Lienīte labāk, lai izpurina kantori no liekajām kantoržurkām, nevis te tracina darbiniekus. Tas viss beigsies ar to, ka kadru mainība pieaugs vēl lielākā mērā un darbinieki būs savstarpēji sarīdīti.

    • Tagad pagalma nometisi auto. Rekinies ar sekam.

  74. Šoferis- mediķis vai mediķis- šoferis?
    Katrai profesijai ir savs cilvēks! Veidos te TERMNĀTORUS!!

    • Man pašam gadījās veselības problēmas un atbrauca divi viens no viņiem ārsta palīgs vadīja auto.Visur notiek samazināšana.
      Arī šamā sfērā

Draugiem Facebook Twitter Google+